Murtsikkaa

Kuka harrastaa itse ja kuka seuraa televisiosta? Kenen lapset hiihtävät?

Mie olin nuorena tosi kova hiihtämään, ja tykkäsin siitä kovin, mutta nyt perheellistyttyäni se on jäänyt kovin vähiin. Muistan vielä ala-asteelta, kun on kilpailua siitä, kenellä on Peltoset, kenellä Järviset ja miten sitä kilpaa hiihdettiin hiihtokisoissa.....

Kuulin muuten telkusta, että Mika Myllylä tekisi jonkinlaisen comebackin.... mutta niin tarkkaan en kuullut, että valmennus ja hiihtopuolelle.... :eek:
 
Minä olen murtomaahiihdon ystävä,lapsesta asti ollut.Ala-asteikäisenä pärjäsin hiihtokilpailuissakin hyvin.Karhu-suksilla lykittiin ja ne oli minusta parhaat sukset.
Nykyään hiihdän omaksi iloksi ja kunnon ylläpitämiseksi,hiki on saatava pintaan!Kilometrejä on tullut kivasti tälle talvelle.Reppuselässä hiihtoa en ole harrastanut,mutta siihen suuntaan olen varmasti menossa ennemmin tai myöhemmin.
Meillä lapset on opetettu hiihtämäään,mutta tykkäävät vaihtelevasti hiihdosta.Vanhempi pojista on innokkain hiihtäjä =)


Hiihtokisoja katson harvoin televisiosta nykyisin. =)
 
Terkut luistelukentältä! :wave: Hiihto. Olen ehdottomasti murtsikkamimmi, anorakki päälle ja reppu selkään, aitoon 60-luvun henkeen merenjäälle aurinkoisella ilmalla koko päivän reissu... Se olis sitä mun suosikkiurheilua, mutta viime kerrasta jo kauan... Lasten kanssa ei ole tullut harrastettua. Lapset kyllä hiihtävät, mutta itse kuljen jalan vieressä.

Telkusta en hiihtoa katso, se on melkein yhtä kamalaa kuin ravit.
 
Ei jumankekkana tätä keliä! Päivällä tuli räntää taivaan täydeltä, ja nyt VETTÄ!!! :eek: Miten tässä mitään hiihdät, kun ladut menee taas ihan ketturalle.... että miun tekis mieli sanoa jotain painavaa.....

Mutta siis koitin sitä sanoa, että hiihtäisin juu, jos vain voisin.. Millainen keli siellä pohjoisemmassa on ( kuin täällä kaakossa??) =)
 
Koulun hiihtokisoissa olin aina viimeinen tai hyvällä tuurilla toiseksi viimeinen. Muutenkin kouluhiihdosta on vain karseita muistoja :| Nyt isona hiihtelen mieluusti aurinkoisella säällä lasten ja lastenmielisten kanssa rauhallisesti kantaen selässä eväsreppua. Ihaninta on tunturialueella, jossa vastaan tulee tavallista anorakkikansaa vähän vanhanaikaisilla suksillaan. Siellä ei tosiaankaan tarvitse olla sukset eikä vaatteen viimeisen muodin mukaisesti. Usein vedän perässäni pulkassa nuorimmaista, joka saattaa välillä jopa nukahtaa.

Ai, millainen keli täällä pohjoisessa? Parempi ei voisi olla :xmas: :heart: Pakkasta ehkä -2 astetta ja päivisin paistaa aurinko. Niin ja lunta on varmasti ainakin 60 cm. Tulehan pitkä kiekko pohjoiseen hiihtelemään B)
 
viime talvena hiihdin kerran.. sitä ennen yli 15v sitten.
Nytten ostettiin miehen kanssa suksipaketit... vähän harjoittelun makua :D
Joskus seuraan hiihtokisoja, mutta enemmän tuli seurattua sillon kun suomalaiset pärjäs... eli ei tiedetty niiden epoista ja hemohesseistä :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja valdemari:
Koulun hiihtokisoissa olin aina viimeinen tai hyvällä tuurilla toiseksi viimeinen. Muutenkin kouluhiihdosta on vain karseita muistoja :| Nyt isona hiihtelen mieluusti aurinkoisella säällä lasten ja lastenmielisten kanssa rauhallisesti kantaen selässä eväsreppua. Ihaninta on tunturialueella, jossa vastaan tulee tavallista anorakkikansaa vähän vanhanaikaisilla suksillaan. Siellä ei tosiaankaan tarvitse olla sukset eikä vaatteen viimeisen muodin mukaisesti. Usein vedän perässäni pulkassa nuorimmaista, joka saattaa välillä jopa nukahtaa.

Ai, millainen keli täällä pohjoisessa? Parempi ei voisi olla :xmas: :heart: Pakkasta ehkä -2 astetta ja päivisin paistaa aurinko. Niin ja lunta on varmasti ainakin 60 cm. Tulehan pitkä kiekko pohjoiseen hiihtelemään B)
Kiitos kutsusta, mielelläni tulisin!! =) Olis kyllä niin mainiota päästä kunnon hangille hiihtämään ja nauttimaan luonnosta. Mie en ole nykyään enää niitä verenmaku suussa hiihtäjiä, vaan nautin ja hissukseen hissuttelisin. Esikoinenkin innostui koulussa hiihtämisestä ja nyt surkuttelee tätä keliä, kun on rapaa vaan joka paikassa....
Luistelemisestakin tykkäisin, vaan on luistelukentät siinä kunnossa, että niille ei kenttämiehet taida luistelijoita laskea. Järven jäälle ei kukaan uskalla mennä! :|
 
Juu, niinkuin Valdemari kertoili, myös täällä rovaniemellä on mitä parhain kevättalvi käsillä. Pikkusen pakkasen puolella, valoa ja lunta riittää. Käytiin tänään testaamassa miehen ja lasten kanssa muutamaa moottorikelkkaa, ajettiin laavulle makkaranpaistoon. Ihanasti nyt poskia kuumottaa.

Tuosta hiihtämisestä vielä. Mulla on sellaiset 15v vanhat sukset, joita ei ole varmaan kuin kerran voideltu tänä aikana. En tykkää yhtään mistään kilpavarustelusta, hiihtämisen pitää olla mukavaa ja maisemia pitää ehtiä katseella mittailemaan.

Mutta sitten taas, talviurheiluaiheeseen löyhästi liittyen, on ne ajat muuttuneet omasta lapsuudesta. Meidän lapsilla on neljä erilaista kypärää: pyöräily-, laskettelu-, jääkiekko- ja kelkkailukypärä. Ei mulla ollut lapsena mitään noista! =)
 
Tykkään, kun olis vain lunta :( vettä sataa ja plussa asteita... yhden kerran olen tänä talvena kunnolla hiihtänyt, yhden kerran jätin kesken kun oli huono latupohja ni et ois sukset menny rikki. Mutta jaksan vielä toivoa että tekisi vähäksi aikaa talven... =)
 
En ole hiihtanyt moneen vuoteen, mutta itseasiassa hiihtaisin ihan mielellani. Monia kivoja muistoja tulee mieleen hiihtoretkilta...Mieheni ja lapset eivat ole hiihtaneet viela koskaan ; taallapain se ei ole niin suosittu laji, kaikki laskettelevat mielummin.
 
Nyt on lunta ja pakkasta!! Vahinko vain, että poika on vähän kipeänä nyt, niin ei päästä ladulle...ja miulla on illalla teatterireissukin vielä... mutta jos ens viikolla yhtään kelit on tätä, niin eikun ladulle!!! Ihanaa! :heart:
 

Yhteistyössä