Murkkuko jo??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Meillä neidillä 9v4kk on alkanu kainalokarvat jo kasvamaan... voi ei!!
Joko sille pitää alkaa puhumaan menkoista???
Mut tarkoittaako tuo että jo hormoonitoiminta on alkanu ja kohta voi alkaa menkat...
Neiti on iso kokoinen siis ei lihava, mutta 146cm pitkä ja joku 35 kiloinen... Tissit ei ole vielä alkaneet kasvaan..

Itsellä alkanu kuukautiset 11 vuotiaana..

voihan niistä jo alkaa puhumaan ettei sit tuu yllätyksenä.kyllä mäki 9vuotiaana jo tiesin menkoista jne vaikka ne sit alkoki vasta 12vuotiaana.ja samaten mulla alko kainalokarvat ja alapääkarvat kasvamaan noin 10veenä.eihän siitä ny mitän haittaakaan ole et tyttö jo tietää asioista..

Paras ottaa asia puheeksi, muutos tulee niin yllättäin. Mun vanhin tyttö muuttui parissa kuukaudessa lapsesta murkuksi, hän oli silloin 10 v. , parin kuukauden päästä alkoi kuukautiset. Raukka ehti just täyttää 11.

Olin onneksi kerennyt puhua kuukautisista ja neuvoa siteen käyttöä sekä missä kaapissa mulla niitä on. Toinen tyttö täytti just 8, ja kohta on taas aika pitää tyttöjen juttuhetki.

ei kyllä pitäny mulla paikkaansa...
olin 11v. ja kasvoin tähän pituuteen vielä ysi luokkaan asti..
Ja tuntuu, et tolla neidillä on ollu koko elämänsä kasvupyrähdys... :)

Mä oon neidille jo menkoista puhunutkin, täyttää ens kuussa 11 v. Pituuspyrähdystä ei ole vielä tapahtunut joten ei varmaan vielä menkkojakaan turha ootella ainakaan vuoteen. Ja muutenkaan ei ole tapahtunut neidissä sellasia merkkejä että murkkuikä alkais vielä mutta odotellaan.

Yhteistyössä