nyt neuvoja kehiin, kyse tokaluokkalaisesta

typyjen äippä

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
1 684
0
36
Eli millaisia rangaistuksia te annatte teän tokaluokkalaisille? Jotenki tuntuu ettei mun neidillä tunnu tuo aresti miltään ja pelikieltoa ei voi ees kuvitella ku ei neiti pelaile mitään pelikoneilla/tietokoneilla.
Ja miten teillä tuonikäinen käyttäytyy ruokapöydässä. Ja muutenki ruuan kanssa? Tuntuu et tuo mun tokaluokkalainen on viime aikoina alkanu temppuileen ja saamaan ihme raivareita ruoan aikana. Milloin ruoka on pahaa tai jos ei sämpylä mee kahtia nii jo alkaa salamat räiskyyn. Eilen illalla vein jo ilman iltapalaa nukkumaan ku alkoi pelkästä sämpylän leikkaamisesta huutamaan kun se ei meinannu onnistua :snotty:

Karkkipäivä peruuntuu parikis viikoksi. Tai viikkoraha.
Meidän ekaluokkalainen käyttäytyy kyllä ruokapöydässä mallikkaasti, tosin olen kuullut että jonkinsortin uhma/esimurkkuikä tulee just tuossa toisella luokalla. Eli sitä odotellessa.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Karkkipäivä peruuntuu parikis viikoksi. Tai viikkoraha.
Meidän ekaluokkalainen käyttäytyy kyllä ruokapöydässä mallikkaasti, tosin olen kuullut että jonkinsortin uhma/esimurkkuikä tulee just tuossa toisella luokalla. Eli sitä odotellessa.. :whistle:

Tuolla mun tytöllä on varmaan sit sitä :snotty: on senverran alkanu koetteleen taas piiiiitkän rauhallisen ajan jälkeen.

kuulostaa esimurrosiältä :D

näitä vaiheita on meilläkin Likalla ollut, (nyt nelosella) mut onneks ne ei kovin pitkään kestä..tuossa iässä lapsi huomaa ettei enää ole pieni, muttei oikein vielä isokaan, ja se on tosi rankkaa aikaa (joillekkin) pitäis osata jo vaikka mitä, mut haluais olla vielä se pikkuinen jolle äiti tekee valmiiksi kaiken, ja toisaalta taas sellaiset asiat mitä äiti tekee, haluttais tehdä jo itse.

en usko et rangaistuksilla sinällään on tuossa asiassa mitään hyötyä/vaikutusta, kun kiukuttaa, käske mennä muualle raivoamaan, ja kun "kohtaus" on ohi, keskustelette mikä mättää ja miksi raivostui, kunm lapsi huomaa itsekkin miten turhista asioista niitä raivareita saa, ne pikkuhiljaa alkaa vähenemään.

onko tytöllä muuten ollut uhmaa pienempänä? meillä ei noilla isoilla ollut kummallakaan mitään uhmakausia, ja sen sit huomas tuossa 8-9v kun ne kaikki uhmat kertyi siihen vaiheeseen :headwall:

mut, keskustelua, yhdessäoloa ja rakkautta, sillä siitä selviää..

(mä en usko rankaisuun, positiivisella palautteella ja niiden hyvien asioiden korostamisella ja ongelmista puhumisella pärjää paljon paremmin)

Meidän 2. luokkalainen poika ainakin alkaa selkeästi oireilla, jos ei ole aikaa ja voimia pitää sitä välillä vauvana. Eli kun se ulee koulusta, se pyytää usein viereen nukkumaan, ei se nuku, mutta haluaa pötkötellä kainalossa.
Toinen takuuvarma ongelmien aiheuttaja on yksinkertaisesti väsymys; jos läksyjen teko venähtää liikaa, niitä tehdään itkun kanssa, vaikka ne olis miten helppoja ja pitkänä koulupäivänä ilta on melko varmasti hankala.
Ruokpöydässä mä en ole varsinaisesti huomannu mitään.
Meillä mieleenjäävin rangistus on kylä aresti, ei saa edes soittaa kavereille.

Yhteistyössä