*muoks* lapsi asianmukaisessa hoidossa vihdoinkin

Nii
Alkuperäinen kirjoittaja oliko:
Alkuperäinen kirjoittaja Nii:
Alkuperäinen kirjoittaja Nii:
Kävitkö PHKS:ssä? :D Olin kans illalla siellä ja joku äiti oli miehen ja lastensa kans.. samoilla oireilla :)
Nyt mua kyl huvittaa miten voi löytää jostain täältä netin palstalta ihmisen jonka on nähny samassa päivystyksessä.. :) siis se että satuin yleensä lukemaan koko alotusta ja se kuulosti niin tutulta. :) ja ku vähän tein salapoliisin hommia niin taidan olla varma asiasta.

Meidän vipeltäjä sai taas kuurin korviin, 4 tulehdusta jo ollu...
oliko se mies kiinalainen? sitten se oli auts
no oli, mut auts ei varmaan halua että se tunnistettiin :D

mulle on ihan sanma tunnistetaan tai ei.... silloin kun me siellä oltiin niin ei ollut lapsia....

no mentiin sinne yksityiselle ja se sanoi että lapsen hengitys on paljon huonompaa kun antaa ymmärtää ja keuhkoistaka ei kuulu niin pahat äänet kuin miten huonoa hengitys on..´+ molemmissa korvisa märkäset tulehdukset...

no päästiin phks ulkomaalainen ammaneunssi ottaa meidät vastaa keuhkoista ei kuuluu mitään huonoa ja vauva hengittää normaalisti.. korvissa ei kuulemma ole tulehdusta... siten sanoin että lapsi ei ole koko yönä pissanut eikä eilen oikein päivälläkään ja kerroin että ei oikeastaaan syö ollenkaan.. sitten kysyin että pitäiskö pissakoe ottaa niin se kysy että haiseeko pissa niin sanoin että justhan sanoin että lapsi ei edes pissaa.. sitten se kysy multa et tuntuuko lapsi kuumeiselta.. just aikasemmin olin sanonut että 4 päivää kuumetta 39-41.. no sitten kyllä sain tytölle toisen lekurin mutta kotiin tultiin.. nukkuessas (mitä tekee koko ajan) hengittää ihan ok mutta aikas nopeesti johtuu kuullemma kuumeesta + hereillä uloshengitys on sellasta ähkimistä ja sekin kuulemma johtuu kuumeesta.. kuivunut ei kuulemma ole juonut nyt 36 tunnin aikana 4,5dl ja paino tippunut 390g maanantai illasta.. sanoin kantani että tyttö ei ole kotikuntonen mutta lekurin mielestä seurantalinjalla kotona mennään.. tyttö siis nukkuu koko ajan ja jos herättelee niin huuta hereillä olo ajan kunnes taas nukahtaa... meihiläisen lekuri sanoi että keuhkokuvat kannattaa ottaa ja olij itesekin sitä mieltä mutta sehän ei sairaalassa käynyt... no antibiootti korviin saatiin ja niillä eväillä mennään

Siis tuo kyllä kuulostaa aika hurjalta kuinka vähän tyttö juonut ja ei pissaa, pitäiskö kuitenkin vaan mennä päivystykseen ja vaatia tippaan? Tiedän et helpommin sanottu kuin tehty mutta kaveri on keskisuomessa joutunut oikeesti kädestä pitäen neuvomaan lääkäriä kun meinasi että poika ok, vaikka ei todellakaan ollut kun sillä oli keuhkokuume ja hapetus jo tosi huono!
Ja siis jos lapsen yleistila huono niin minua henkilökohtaisesti pelottaisi olla kotona vauvan kanssa joka noin huonossa kunnossa, enkä todellakaan kyllä noiden sairauksien kanssa ole hysteerinen, pojalla ollut kaksi kertaa korvatulehdus jota en edes tajunnut, näin esimerkkinä, nyt huomenna siitäkin kyl jo soitettava ku kolmatta viikkoo räkänen ja ja taas nukkuu normaalia enemmän.. no tuli vähän omaakin mutta sillä etten ole mikään hysteerikko joka päivystykseen oisi "tyrhaan" lastaan raijaamassa.

Toivottavasti lapsi kuitenkin paranee pian! :flower:

SH
EIkö ne siellä teidän polilla katso sitä lähetettä ollenkaan? Jos erikoislääkäri on lähetteen kirjoittanut ja suositellut osastohoitoon, ei meillä ole apulaislääkärit menneet diagnoosia muuttelemaan. Eikä kyllä erikoislääkäritkään. Lapsen kannalta todella surkea tilanne kun sairaus pitkittyy koko ajan!!

apua
toivottavasti tämä päättyy hyvin... =( ettei vaan ois pissatulehus? meillä likalla samat oireet ja 3tena pvänä suoraan osastolle tippaan jossa oltiin 6pvää ja tk:n mielestä kuume oli NORMAALIA 10kkn ikäsellä, jepjep.
että meni luotto tk hlökuntaan silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
toivottavasti tämä päättyy hyvin... =( ettei vaan ois pissatulehus? meillä likalla samat oireet ja 3tena pvänä suoraan osastolle tippaan jossa oltiin 6pvää ja tk:n mielestä kuume oli NORMAALIA 10kkn ikäsellä, jepjep.
että meni luotto tk hlökuntaan silloin.
kysyin tota pissajuttua kansa mutta kun verikokeet ok niin ei voi olla pissatulehdusta...

siellä on sama päivystävä joka laski meidän kotiin.. käski soitella jos mene huonompaa, sanoi mulle ton lähtiessä + että jos alkaa jjuomaan huommin niin tulkaa takas sanoin että kuin paljon huonommin pitää vielä juoda...
tai sitten soitan huomen sille lääkärille kellä käytiin meihiläisessa että voisko siellä ottaa ne keuhkokuvat tai jotain mä oon ihan neuvoton :/ mutt amitä mä vielä voin tehä?

Jos jaksat niin viittitkö vielä kertoa että paljonko tyttö hereillä? Huutaako koko hereillä olo ajan?
Jos lapsi on tosi väsynyt ja hereillä ollessa ei tyytyväinen plus että hän on kyllä jo jonkin asteisesti kuivunut, veisin vaan päivystykseen ja sanoisin että nyt on kuunneltava äitiä, kaikki ei ole todellakaan kunnossa!! Kyllä niiden on pakko jo pikkuhiljaa se tippaan ottaa kun toisen nesteen saanti on noin huonoa!!!

matkailija
Ymmärsinkö nyt väärin, eikö lapselle ole missään vaiheessa laitettu tippaa? Nuin paha kuivuma korjaantuisi nopeimmin suonensisäisellä nesteytyksellä!! Näillä asioilla ei leikitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Jos jaksat niin viittitkö vielä kertoa että paljonko tyttö hereillä? Huutaako koko hereillä olo ajan?
Jos lapsi on tosi väsynyt ja hereillä ollessa ei tyytyväinen plus että hän on kyllä jo jonkin asteisesti kuivunut, veisin vaan päivystykseen ja sanoisin että nyt on kuunneltava äitiä, kaikki ei ole todellakaan kunnossa!! Kyllä niiden on pakko jo pikkuhiljaa se tippaan ottaa kun toisen nesteen saanti on noin huonoa!!!
siis ei oikeastaan ole hereillä ollenkaa jos en herätä... ja sitten kun herätän tai sairaalassa alettiin tutkii niin hirvee huuto.. ja sittne kun annan itkuun tutin niin taas nukahtaa.. yöllä muutaman kerran heräili huutamaan kun yski

Tää on niin tätä... paskaa julkista terveydenhoitoa!

Meiltäkin löytynyt lapselta esimerkiksi angiinaa, korvatulehdusta ja keuhkokuumetta jotka todetty yksityisellä koska julkisilla puolella ei tehty mitään (edes otettu verikoetta). Ja joo, nykyään osaan olla kovana ja VAATIA!

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Meiltäkin löytynyt lapselta esimerkiksi angiinaa, korvatulehdusta ja keuhkokuumetta jotka todetty yksityisellä koska julkisilla puolella ei tehty mitään (edes otettu verikoetta). Ja joo, nykyään osaan olla kovana ja VAATIA!
mä esitin kantani että haluan että röntgen otetaa mutta ei käynyt kun labrat ok... se mehiläisen lekuri sanoi että crp ei välttämättä nouse vaikka olis keuhkokuume

No hui!! Hitto jos sä asuisit lähempänä niin mä lähtisin vaikka sun kanssa sinne ja löisin nyrkkiä pöytään! Ihan oikeasti, onko sulla ketään kenet otat mukaan ja menet, toi alkaa oleen jo oikeesti vaarallista! Siis jos lapsi ei ole ollenkaan hereillä kuin herättäen!!

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
ja siis nää kaikki kerroin lekurille mutta niitten mielestä kaikki ok.. lekuri sanoi mulle hyvä kun lapsi nukkuu
Niin, nukkuu kun on niin kipeä. :( Menisin sinne päivystykseen ja sanoisin, että mä en täältä pois lähde ennenkun olemme hoitoa (nesteytystä, keuhkokuva).

mä esitin kantani että haluan että röntgen otetaa mutta ei käynyt kun labrat ok... se mehiläisen lekuri sanoi että crp ei välttämättä nouse vaikka olis keuhkokuume
Et lähde pois ennenkun ottavat! Meillä lapsi oli TODELLA sairas talvella ja hänellä ei noussut crp vaikka oli mm. angiinaa ja keuhkokuume! Mut meiltä ei tosin edes julkisella sitä verikoetta otettu!

Et lähde pois ennenkun ottavat! Meillä lapsi oli TODELLA sairas talvella ja hänellä ei noussut crp vaikka oli mm. angiinaa ja keuhkokuume! Mut meiltä ei tosin edes julkisella sitä verikoetta otettu!
se lekuri sanoi että keuhkokuume pit'ää pystyä toteamaan ilman keuhkokuvaa että se vaan varmistetaan sillä

no huh
Onko teillä iltapäivystys sama kuin missä kävit nyt päivällä?
Ei kyllä kannattas ootella enää sen nesteytyksen kans... aja vaikka seuraavaksi lähimpään päivystykseen että saatte hoitoa!

Juh
Mä varmaan menisin ilman lähetettä sinne lastenpolille ja sanoisin, että EI SAADA LÄHETETTÄ! Kyllähän noin sairas pikkuinen täytyy hoitaa..! ihme toiuhua lääkäriltä!

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Mä varmaan menisin ilman lähetettä sinne lastenpolille ja sanoisin, että EI SAADA LÄHETETTÄ! Kyllähän noin sairas pikkuinen täytyy hoitaa..! ihme toiuhua lääkäriltä!
oltiin just lähetteen kanssa lastenpolilla.....

lekurin mielestä toi korvatulehdus on nyt kuumeen syy.. mikäköhän se oli eilen ja sitä ennen kun tulehdusta ei ollut...

Yhteistyössä