munuaiset sökönä.mistä tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja daa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lääkärikirja sanoo näin:
Krooninen munuaisten vajaatoiminta tulee vuosien mukana pikkuhiljaa, pitkälle edetessään se aiheuttaa virtsamyrkytyksen, jonka oireita on väsymys, ihon kutina, suorituskyvyn aleneminen, lisääntyneet suonen vedot, ruokahaluttomuus, pahoinvointi ja lihasheikkous. Nesteen kertyminen elimistöön voi aiheuttaa turvotusta ja hengenahdistusta. Hoitamatta vajaatoimita johtaa kuolemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mun lääkärikirja sanoo näin:
Krooninen munuaisten vajaatoiminta tulee vuosien mukana pikkuhiljaa, pitkälle edetessään se aiheuttaa virtsamyrkytyksen, jonka oireita on väsymys, ihon kutina, suorituskyvyn aleneminen, lisääntyneet suonen vedot, ruokahaluttomuus, pahoinvointi ja lihasheikkous. Nesteen kertyminen elimistöön voi aiheuttaa turvotusta ja hengenahdistusta. Hoitamatta vajaatoimita johtaa kuolemaan.

Juuri näin. Lisään vielä että diureesi eli virtsaneritys vähenee.

No minäpä esitän jatkokysymyksen, että tietäiskö joku :attn: :attn:

Mun appiukko on kulkenu dialyysihoidossa 8v, ja nyt alkaa olla koko ukko tosi turvoksissa, eikä hoidot enää tahdo auttaa. Munuaisten siirtoleikkausta ei voida tehdä, kun sydän ei kestä sitä. Mitä nyt tapahtuu? Onko se vaan joku kerta, että se tulee dialyysistä ja ilmoittaa, että sinne ei tarvii enää mennä, koska hoito ei auta, ja sitten se kuolee siihen myrkytykseen? :'( Vai mitä seuraavaksi tapahtuu? Kuinka pitkään ihminen voi elää ilman dialyysiä?

Ei lääkärit varmaan lopeta dialyysihoitoja kovin heppoisin perustein. Keskustelevat asiasta kyllä potilaan ja läheisten kanssa. Tuleeko spontaania virtsaa yhtään? Huonokuntoinen potilas on kaiketi sairaalassa terminaali eli loppuvaiheen hoidossa. Saa kaiken tarvitsemansa kivunhoidon ja lisähappea, asentohoitoa , sydänlääkitystä jne, mitä tilanne vaatii. Voimia teille!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei lääkärit varmaan lopeta dialyysihoitoja kovin heppoisin perustein. Keskustelevat asiasta kyllä potilaan ja läheisten kanssa. Tuleeko spontaania virtsaa yhtään? Huonokuntoinen potilas on kaiketi sairaalassa terminaali eli loppuvaiheen hoidossa. Saa kaiken tarvitsemansa kivunhoidon ja lisähappea, asentohoitoa , sydänlääkitystä jne, mitä tilanne vaatii. Voimia teille!!!

Ehdin jo tehdä uuden aloituksen aiheesta. Mutta kiitos vastauksesta kuitenkin. Eli appiukko on kulkenu kotoa käsin vielä hoidossa, ja asuu kotona, mutta on kamalan väsyny, ha menee koko ajan huonommaksi...

Kirjoitit: "Ehdin jo tehdä uuden aloituksen aiheesta". Minkälaisen otsikon alla? En löydä sitä. Äiti on tällä hetkellä sairaalassa ja munuaiset melkein loppu. Virtsaa tulee vielä 800 ml/vrk. Dialyysihoitoa ei ole edes ehdotettu. Äiti on 84-vuotias ja hänellä on Alzheimerin tauti. Voivatko lääkärit tuon perusteella päättää, että dialyysihoitoon ei lähdetä. Voinko itse omaisena vaatia hänelle dialyysihoitoa?

Yhteistyössä