Munkin pakko kysyä nimestä mielipiteitä, onko liian hankala...

  • Viestiketjun aloittaja "Jen"
  • Ensimmäinen viesti
"Jen"
Itselle sopii suuhun mutta tänään sain kommenttia että on liian vaikea lausua ja että monet tulee kutsumaan väärällä nimellä... Joten mitä mieltä olette nimestä Jooa?

Itsehän se nimi päätetään ja annetaan eikä muiden mielipiteillä ole väliä,mutta kiinnostaa silti kuulla onko muiden mielestä hankala nimi :)
 
"Jen"
Juu pojalle siis kaavailtu nimi :)

Kiitos mielipiteistä, eihän mikään nimi aina jokaista miellytä, mutta itse tykätään tästä nimestä justiin kun on niin pehmeä ja suloisen oloinen ja hieman erilainen ja myös isommallekkin lapselle sopiva :)

Mutta tuo kommentti tosiaan että on vaikea nimi jäi häiritsemään, kun en itse välttämättä osaa nimeä enää ajatella objektiivisesti.
 
"xyz"
[QUOTE="Jen";28509482]J itse tykätään tästä nimestä justiin kun on niin pehmeä ja suloisen oloinen ja hieman erilainen ja myös isommallekkin lapselle sopiva :) [/QUOTE]

Lapsuus on kuitenkin aika lyhyt aika ihmisen elämässä.. :)
Ihan ok nimi kuitenkin.
 
"vieras"
Mikä tuossa on vaikeaa? Siis millä nimellä nämä kommentoivat epäilivät että lasta kutsuttaisiin? Korkeintaan joku saattaa kysyä monellako oolla nimi kirjoitetaan.

Me mietimme esikoiselle nimeä joka lausutaan hieman eri tavalla kuin kirjoitetaan (yksi vokaali ja yksi konsonantti tuplaantuvat lausuttaessa) ja lisäksi nimellä ei ole varsinaisesti mitään vakiintunutta kirjoitusasua, vaan samalla tavalla lausuttu nimi voidaan kirjoittaa ainakin kahdella tavalla, mutta myös niin, että samalla krijoitusasulla voidaan lausua ainakin kahdella eri tavalla. Lapsen synnyttyä pohdiskelin mikä kirjoitusasu olisi para ja mikä lausuntatapa paras, kunnes tajusin, että jos minun pitää pohtia tätä tunnin verran, lapsi joutuu kyllä selittelemäänn nimeään ihan liian usein, eikä nimi ole hyvä.
 
"Jen"
[QUOTE="vieras";28509667]Mikä tuossa on vaikeaa? Siis millä nimellä nämä kommentoivat epäilivät että lasta kutsuttaisiin? Korkeintaan joku saattaa kysyä monellako oolla nimi kirjoitetaan.

Me mietimme esikoiselle nimeä joka lausutaan hieman eri tavalla kuin kirjoitetaan (yksi vokaali ja yksi konsonantti tuplaantuvat lausuttaessa) ja lisäksi nimellä ei ole varsinaisesti mitään vakiintunutta kirjoitusasua, vaan samalla tavalla lausuttu nimi voidaan kirjoittaa ainakin kahdella tavalla, mutta myös niin, että samalla krijoitusasulla voidaan lausua ainakin kahdella eri tavalla. Lapsen synnyttyä pohdiskelin mikä kirjoitusasu olisi para ja mikä lausuntatapa paras, kunnes tajusin, että jos minun pitää pohtia tätä tunnin verran, lapsi joutuu kyllä selittelemäänn nimeään ihan liian usein, eikä nimi ole hyvä.[/QUOTE]

Nimi kuulemma sekoitetaan Joonaan. Ja aina pitää sanoa ilman ännää... Toinen vaihtoehto mihin sekoitetaan on Nooa ja aina pitää korjata että eikun Jiillä...
 

Yhteistyössä