Munatorvi tukossa

Minulle tehtiin munatorvien aukiolotutkimus ja lääkäri totesi vasemman puolen olevan jotenkin tukossa. Oikea on auki, mutta vasemmasta ei ollut varma. Voiko siis raskaaksi tulo onnistua yhdellä munatorvella??
 
Raskaaksi tulo onnistuu yhdelle munatorvella. Kunhan munasolu tulee siltä puolelta joka on terve. Toisaalta jos tukos ei ollut varma se ei ole varma! Itselle tehtiin munatorvitutkimus ja todettiin, että vasenta puolta ei oikein nähty. Lääkäri ei osannut sanoa, onko tukossa vai ei. Sitten kuitenkin raskaus alkoi inssissä niin, että munasolu lähti vasemmalta. Lääkäri vielä sanoi, että nyt ei varmaan tärppää...Ihmeitä sattuu. Ja joka tapauksessa siis yksikin torvi riittää! Yleensähän munasolu irtoaa vuorotellen kummaltakin puolelta. Eli silloin raskaus olisi mahdollinen joka toisessa kierrossa.
 
Mulla todettiin kanssa että vasen munatorvi tukossa ja kyllä lääkäri sillon ainakin sano, että lapsia voi saada vaikka toinen torvi onkin tukossa.Meillä tosin lapsettomuuden takana muutakin mutta näin ainakin meille todettiin.
 
koiraharrastaja
Voi tosiaankin onnistua... :) Mulla oli kohdunulkoinen raskaus vasemmassa munatorvessa -3, leikkauksessa todettiin myös paljon arpikudosta yms. Eli vasen puoli tukossa, oikea oli tukossa jo aiemmin.
Lääkäri oli sitä mieltä, että jos vielä haluamme neljännen lapsen, ivf olisi paras vaihtoehto. Olimme kuitenkin sitä mieltä, että kolme lasta riittää.
Ehkäisyä emme siis käyttäneet, lääkärin mielestä ei ollut tarvetta, luomu-raskaus ei olisi mahdollinen...Nyt tuossa vieressä mellastaa 8 kk vanha poika, mihinkähän hänet voisi palauttaa?! Vitsi, vitsi... :LOL:
Eli yhdellä toimivalla munatorvella voi hyvin tulla raskaaksi, kun voi näköjään kahdella toimimattomallakin!!!
 

Yhteistyössä