munatorvet...

ollaan yritetty mooooonta vuotta jo toista lasta....nyt minua pelottaa että jospa munatorvissa onkin jotakinvikaa. verikokeet on otettu ja niiden perusteella sain clomit vaikka ei ne lääkärit kyllä suoraan sanoneet että munasolu ei irtoa.....
silloin kun verikokeet otettiin niin sanoin ettten halua aukiolotutkimukseeen, koska mua pelottaa ihan kamalasti se.
mulla säännöllinen kierto 26-28 päivää, oviksen olen tuntevinani....
voiko itse huomata mitenkään jos munatorvet on tukossa?????????????

kuinka kauan te muut olette joutuneet syömään clomeja ennenkuin on tärpännyt????????????????????????

auttakaa mua.........pliis.... :'( :'( :'( :'( :'(
 
No en voi oikein muuta neuvoa antaa, kuin että sinuna menisin tutkimukseen saamaan varmuuden asiasta. Itse kävin vastaavassa tutkimuksessa ja se sattui "kuukautiskivun verran" (minulla kivuliaat kuukautiset). Lääkäri sanoi, että jos ne olisivat olleet tukossa, niin olisi sattunut enemmän.

Tutkimus tietenkin jännitti etukäteen, koska ei tiennyt siitä mitään, Ajattelin vain että kestän sen, koska varmasti synnytyskin on vain otettava vastaan ja kestettävä.

 

Samoilla linjoilla edellisen kirjoittajan kanssa.
Minusta henkilökohtaisesti aukiolotutkimus oli pikku juttu.
Varsinkin jos vertaa kaikkiin lääkityksiin, tukimuksiin ja toimenpiteisiin mitä lapsettomuushoidoissa on läpikäyty.

Aukiolotutkimushan tehdään kierron alkupuolella ihan tavallisella poliklinikkakäynnillä.
Katetri viedään kohtuun jonka kautta ruiskutetaan testiainetta ja ultralla nähdään miten se etenee.
Pientä nipistelyä vain tuntui minusta. Toki tämä on yksilöllistä.
Eikä tutkimus kestä kauaa.

Rohkeasti vain tutkimukseen, niin pääset huolestasi ja asiat etenee sitten tutkimustuloksen mukaisesti.
 
Minä samalla linjalla kuin edelliset. Itse pelkäsin ihan hirmuisesti, mutta kuten muutkin sanoneet, sattui kuukautiskivun verran. Eikä kestänyt montaa minuuttia. :) Se on ihan perus tutkimus, joka tehdään ennenkuin sen enempää aletaan hoitoja suunnittelemaan. Joten rohkeasti aukiolo tutkimukseen vaan!
 
Ei sitä aukioloa voi itse mitenkään tuntea tai arvailla. Mene vain reippaasti tutkimukseen. Miulla sattui vain katetrin laitto kohtuun, muuten tuntui vain painetta :)

Oon miettinyt ahkerasti tuota, kun monet on sanoneet, että sillon on tukossa jos sattuu :/ Miulle lääkäri sanoi, ettei voi 100% varma olla, mutta tukossa tuntuu olevan, kun ei näe vettä menevän kohdun taakse. Mutta kun minnuu ei sattunu ollenkaan :eek: Ja olen TODELLA kipuherkkä.
 

Yhteistyössä