Munaton, maidoton, lihaton, kalaton, pähkinätön, herneetön tarjottava kahvipöytään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pähkinäallergikko:
Muuten, olen aika uusi diagnosoitu pähkinäallergikko, joten kysynkin samalla, että voiko pähkinäallerginen syödä suklaata ? Tai siis onko olemassa suklaata ilman että lukis "saattaa sisältää...plaa plaa..."

Onko sun pähkinäallergia miten paha? Toi "saattaa sisältää.." siis tarkoittaa sitä että samalla tehdaskoneella on tehty jotain pähkinäjuttua, ja kone on sen jälkeen pesty mutta eivät takaa etteikö mitään jäämiä olisi. Ite oon pähkinäallerginen mutta koska allergia ei ole niin paha että hengitys salpaantuisi pienestä määrästä, olen voinut syödä huoletta suklaita. Mut jos sulle on määrätty epipen kaiken varalta niin sillon ei kannata syödä..

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
rahkapiirakka. Sen voi tehdä munattomana,maidottoma,ja vaikka vielä luontaisesti gluteenittomana....

mistä se tehdään? se rahka siis?

Minä oon tehnyt "rahkan" valuttamalla hetkisen alpron maustamattomasta soijajogurtista liikoja nesteitä pois ja hyvää on tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
rahkapiirakka. Sen voi tehdä munattomana,maidottoma,ja vaikka vielä luontaisesti gluteenittomana....

Minä oon tehnyt "rahkan" valuttamalla hetkisen alpron maustamattomasta soijajogurtista liikoja nesteitä pois ja hyvää on tullut.

:) saisko reseptiä pliis :) :)

:) saisko reseptiä pliis :) :)
Mä olisin kans repsusta kiinnostunut =)

No teen aina milloin milläkin resepteillä käyttäen niitä aineksia mitä kaapista löytyy, ei tuota jogurttia tarvitse valuttaakkaan jos jaksa. Makeisiin juttuihin oon käyttänyt kans maustamattoman tilalla Alpron vanilja(soija)jogurttia, niitä pikkupurkkeja siis, jos niitä on löytynyt jääkaapista, siis saman verran olen laittanut kun reseptin mukaan pitäis laittaa rahkaa. Joskus olen myös yhdistänyt esim. go green vispikermaa ja maustamatonta soijajogurttia, esim. jäädykekakkua tehdessä, siihen lisännyt marjoja sekaan.

No teen aina milloin milläkin resepteillä käyttäen niitä aineksia mitä kaapista löytyy, ei tuota jogurttia tarvitse valuttaakkaan jos jaksa. Makeisiin juttuihin oon käyttänyt kans maustamattoman tilalla Alpron vanilja(soija)jogurttia, niitä pikkupurkkeja siis, jos niitä on löytynyt jääkaapista, siis saman verran olen laittanut kun reseptin mukaan pitäis laittaa rahkaa. Joskus olen myös yhdistänyt esim. go green vispikermaa ja maustamatonta soijajogurttia, esim. jäädykekakkua tehdessä, siihen lisännyt marjoja sekaan.
Hyytyykö se soijajugurtti ihan itsekseen? Siis tarkoitan, että kun maitopohjaisiin piirakoihin lykätään yleensä kananmunaa, jotta täyte ei jäisi veteläksi, niin soijajugurtti siis kiinteytyy itsekseen uunissa?

Kyllä se on ihan hyvin hyytynyt mun mielestä sellasenaan, tosin mulla ei oikein ole vertailukohtia kun oon ollut noin 15 vuotta ilman maitoa..
Täng juu. Voisinkin huomenna tehdä esikokeilun ja sitten sunnuntaina, jos tuo onnistuu, varsinaisen tarjottavan.

Yhteistyössä