Munaton, maidoton, lihaton, kalaton, pähkinätön, herneetön tarjottava kahvipöytään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta noin vaikeat tapaukset vois tuoda oman eväät...

Shampanja täyttää nuo kriteerit. Ja mansikoita. Soijajädeä dippailuun.
Kukaan kutsutuista ei ole "noin vaikea tapaus", mutta en jaksaisi tehdä kovin montaa sorttia yksien nimipäivien takia. Eli tekisin vain yhdet tarjottavat, jotka kävisivät kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showforum=51

tuolla on suolaisia ja makeita reseptejä vaikka kuinka paljon
Täng juu, pistin suosikeihin. Pitää tutkia paremmalla ajalla. Jonkun verran on kutsutuilla muitakin rajoitteita, esim banaani, monet mausteet jne. Mutta ne osaan soveltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hukki:
voileipäkakku tarkasti syynättynä, ettei noita tiettyjä aineita tuu... (voiko sen tehdä niin...!?) :)
No mä sitä mietin ja vegemajoneesia saisi yhdestä kaupasta stadista. Mutta en varmaan ennätä mennä sinne enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
voileipäkakku tarkasti syynättynä, ettei noita tiettyjä aineita tuu... (voiko sen tehdä niin...!?) :)
No mä sitä mietin ja vegemajoneesia saisi yhdestä kaupasta stadista. Mutta en varmaan ennätä mennä sinne enää.

maustamaton soijajogurttikin käy :)

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

maustamaton soijajogurttikin käy :)

niin kun ite maustaa :)

laitat liivateliemen siihen soijajogurttiin ja ku ne on sekasi, niin kaadat puolet siitä jogurtista johki voileipäkakun kokoseen vuokaan ja täytät sinne sen voileipäkakun väärinpäin. :) Sit ku se on valmis, niin kaadat loput jogurttiliivate sekotukset sinne voileipäkakun reunoille vuokaan ja sit jääkaappiin. :) heh. hyvä neuvomaan. :D

Mut hei, eiks missää oo maustamatonta majoneesia? Luulis et ois.. Tai jotai.

laitat liivateliemen siihen soijajogurttiin ja ku ne on sekasi, niin kaadat puolet siitä jogurtista johki voileipäkakun kokoseen vuokaan ja täytät sinne sen voileipäkakun väärinpäin. :) Sit ku se on valmis, niin kaadat loput jogurttiliivate sekotukset sinne voileipäkakun reunoille vuokaan ja sit jääkaappiin. :) heh. hyvä neuvomaan. :D

Mut hei, eiks missää oo maustamatonta majoneesia? Luulis et ois.. Tai jotai.
Liivate ei käy, koska se on tehty elukoista. Agar agar kävisi. Munatonta majoneesia olen nähnyt vain Ruohonjuuressa. Maustamatonta löytyy kylä melkein mistä vaan, mutta niissä on munaa.

Ai niin. Ilomantsilaiset vatruskat. Lisää perunatilsiin jauhoja ja suolarippu, leivo lätyiksi, täytä ne riisillä ja öljyssä freesatulla ja jollain tavalla maustetulla sipulilla ja nipistä kiinni. Tämä käy yleensä kaikille jotenkin sovitettuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Tofujäätelö (nam) ja maissilastut on miun suosikkejani.

Muuten, olen aika uusi diagnosoitu pähkinäallergikko, joten kysynkin samalla, että voiko pähkinäallerginen syödä suklaata ? Tai siis onko olemassa suklaata ilman että lukis "saattaa sisältää...plaa plaa..."

Yhteistyössä