munasolut & hedelmöittyminen

  • Viestiketjun aloittaja Nipsu74
  • Ensimmäinen viesti
Nipsu74
Heippa!

Eilisessä punktiossa saatiin 11 munasolua, joista vain yksi oli hedelmöittynyt :'(

Onko kenelläkään sattunut niin, että munasoluja olisi vielä hedelmöittynyt lisää tuon 24 tunnin jälkeen?

Epätoivo iskee... :'(
Pelottaa, ettei tuo yksi hedelmöittynytkään jaksa jakautua kunnolla.... :(
 
No voih. Oliko munikset niin eri kokoisia ettei kaikki ollu kypsiä?

Mulla saatiin 7:stä rakkulasta yhteensä 5 solua joista 2 hedelmöittyi ja toinen oli siirtokelpoinen (toinen monitumainen). Eli tiedän miltä susta tuntuu :(

Tsemppiä ja peukkuja että se ainokainen jakaantuu hyvin :)
 
Nipsu74
Hei Terhikki!

En edes tajunnut kysyä, kun soitin klinikalle... menin vaan jotenkin niin lukkoon, etten tajunnut kysellä yhtään mitään... Täytyy kysyä huomenna, kun soitan tuosta yhdestä hedelmöittyneestä munasolusta.... Plaah... on tää vaan niin turhauttavaa, kun on ensin pumpannut kaikenmaailman hormoonit, eikä sitten tulekaan tulosta.... :'(

Pitää vaan jaksaa jännätä huomiseen....
 
Koeta jaksaa, ja kyllähän se yksikin hyvä solu voi olla se oikea. Itselläni saatiin 31 munasolua joista seitsemän hedelmöittyi (kuusi ICSU ja yksi tavallisesti IUI). Olin odottanut myös isompaa saalista :( . Niistäkin vain kaksi lähti jakautumaan :/ . No nyt jännittelen vielä reilu viikon josko pikkuiset olisi asettunut paikoilleen.
 
Niin juuri, yksikin alkio on hyvä ja voi tärpätä. Ja se yksikin voi jakautua kahdeksi eli identtiset kaksoset ;)hih.

Mulle ei kerrottu siirrossa mitään muuta kuin, että yksi siirtokelpoinen on. Kysyin lääkäriltä että mitä niille muille kävi, miksi ei hedelmöittynyt. Lääkäri ei vastannut MITÄÄN. Oletin että asia on siis vain ja ainoastaan korkeamman tahon=taivaan tiedossa, you know. Sitten kontrollikäynnillä oma lääkäri sanoi, että "ne muut solut olivat sitten epäkypsiä". Kysyin mistä se sen tietää -gyne katsoi mua vähän pitkään ja sanoi, että biologi on katsonut mikroskoopilla ja kirjannut solutiedot. .....Eli miksi se siirron tehnyt lääkäri ei sitä tiennyt? Vai tiesikö (..takuulla) muttei vaivautunut sanomaan?

Kysy huomenna jos sua vaivaa vielä. Ei se aina siitä epäkyspyydestä ole kiinni. Joskus siittiöiden ja munasolujen "treffit" ei vaan onnistu ;)

Tsemppiä!
 
Nipsu74
Hei!

Ja terveisiä siirrosta :)

Hedelmöittynyt munasolu oli lähtenyt jakautumaan ja oli tänään 4-soluinen. Ja yllätys: yksi munasolu oli tuon eilisen puhelun jälkeen hedelmöittynyt ja myös se oli jakautunut hyvin. Eli saatiin yksi siirrettyä ja yksi pakastettua... :)

Kyselin lääkäriltä syytä tuohon huonoon hedelmöittymiseen, mutta lääkärin mukaan simpat ja munikset oli ihan ok... Se meni nyt vaan näin...

Aurinkoista kesää!
 
Kovasti lohdutti että muillekin on käynyt noin. Olen tässä tuskaillut, kun soluja saatiin 7 ja vain 4 oli kypsiä. Niistäkin vain yksi oli normaalisti hedelmöittynyt. että olen ollut ihmeissäni ja hermona, että missä vika.
 
Hei!

Itselläni myös edessä koeputkihedelmöitys ja tällä hetkellä koko ajatus siitä kauhistuttaa. Kertoisitteko te sen jo kokeneet onko esim. tuo munasolujen keräys kovin kivulias toimenpide? Entä sen jälkeen, onko kipuja? Lääkärin mukaan asiassa pahinta pettymykset, mikä varmasti totta, mutta tällä hetkellä jännitän eniten mahdollista kipua ja hormonien sivuvaikutuksia. Hiljalleen kyllä ajatukset vähän rauhoittuneet, kokemukset muilta kyllä auttaisi!! =)
 
Nipsu74
Hei minni!

Itsellä punktio ei tuntunut mitenkään pahalta, välillä tietysti nipisti, mutta kipullääkettä sai heti lisää, kun sanoi vaan. Esilääkityksen sain ottaa n. tuntia ennen toimenpidettä ja se kyllä ainakin minulla vaikutti tosi hyvin, ei jännittänyt ollenkaan kun mentiin toimenpiteeseen.
Tietysti nämä on jokaisella erilaisia kokemuksia, osalla sattuu ja osa sanoo ettei se niin kamalaa ollutkaan. Riippuu varmasti munarakkuloiden määrästä. Minulla rakkuloita oli 16.

Tsemppiä sulle tulevaan punktioon. Hyvin se menee. :)
 

Yhteistyössä