munasolujen punktoimisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Onko munasolujen punktoiminen kivuliasta? jos on niin miten kuvailisit kipua, entä kivunlievitys ko toimenpiteessä ? voiko heti punktoimisen jälkeen lähteä vai miten? itsellä ehkä joskus edessä ja uteliaisuuttani kysyn..

Moi, mulla oli kipu enemmänkin pelosta johtuvaa kuin ns. "oikeeta" kipua. Kipu oli ehkä verrattavissa kovaan kuukautiskipuun, ei niinkään paikallisesti piikinomaiseen kipuun, kuten luulisi. Kipu meni kuitenkin ohi, kun aloin rentoutua, siinä saa aika hyvää troppia suoraan suoneen =)
Rauhallinen pitää olla, niin tilanne helpottuu jo kivunkin puolesta. Kaikilla ei tunnu kipua ollenkaan. Minäkin tunsin kivun vain toisella puolella, toisella puolella en edes huomannut että se punkteerattiin.

Hyvin se menee :) <br><br>

heippa! kivunlievitys on niin tehokasta, että mua ei ainakaan ko.toimenpiden sattunu juuri lainkaan. Ei nyt voi sanoa, että se mitenkään miellyttävää olis, mutta yllättävän helppo juttu!
Luulen, että joka paikassa on sama käytäntö. Eli heti punktion jälkeen ei pääse kotiin, vaan lepäilet, juot ja otat särkylääkettä voinnin mukaan lepohuoneessa. Haluavat tarkkailla hetken ja varmistaa et pissalla käynti sujuu hyvin.

Joten ihan levollisin mielin voit olla =)

Minulle on tehty 3 punktiota ja yksikään ei ole ollut helppo, 2 tehty pelkillä suonensisäisillä kipuarvio n.7-8 paikkeilla ja viimeinen tehtiin suonensis+ kohdunkaulanpuudute ja kipu oli 4 paikkeilla jos 1-10 on arvosanat. Meinas tulla paniikki viimeksi kun maksin jo toimenpide pöydällä ja onneksi auttoi toi kohdunkaulanpuudute. Se on niin henkilökohtaista sattuuko vai eikö.

Yhteistyössä