Munasolujen luovutus

Olen kiinnostunut munasoljuen lahjoittamisesta. Olen kuullut että niistä on kova pula. Kuinka kauan nykyään joutuu niitä haluava odottamaan? Tuleeko esim. minun luovutetut munasolut vain yhdelle vai useammalle vastaanottajalle?
 
Moi
Munasoluista on todellakin huutava pula ainakin pääkaupungissa, muualla suomessa saa paremmin kun kysyntä ei niin suurta.
Jonotusaika on 6-12kk:tta pareilla, mekin odotamme, ja voi olla että menee yli vuoden ennenkuin meidän vuoromme on :(

Väestöliitto jakaa luovuttajan solut, mikäli niitä tulee niin paljon että voidaan jakaa, kahdelle parille. Yleensä silloin ei saada pakastusalkioita juurikaan.
Omalla klinikalla saamme luovuttajan kaikki solut käyttöömme, tuli niitä sitten vaikka 15kpl, jolloin mahdollisuus pakastamiseenkin on suurempi.
Jos sinusta tuntuu että luovutus on sinun juttusi niin ota yhteyttä klinikoihin, nettisivuilta löytyy yhteystiedot sieltä otetaan varmasti pian kontaktia, kun tosiaan luovuttajia tarvitaan !
 
hansu-77
Mä kävin yksityisellä luovuttamassa munasoluja ja ne meni vain yhden parin käyttöön. Jos et ole vielä ihan varma asiasta, niin voit varmaan käydä vain siellä juttelemassa asiasta ilman mitään sitoomuksia. Väestöliitto mun ymmärryksen mukaan jakaa niitä useammallekin kuin yhdelle. Mulle luovutus oli ihan positiivinen asia ja aion mennä uudellenkin.
 

Yhteistyössä