MUNASARJAKYSTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
Viikon verran on nyt ollut vatsa outo,välillä sattuu enemmän tai vähemmän emättimeen ja vasempaan munasarjaan.Seisaalta Yskiessä tuntuu että sisuskalut tulee ulos.Nyt sitten vasemmassa munasarjassa tuntuu pistelyä..Kystaa epäiltiin vuosi sitten ja tutkittiin,mutta mitään ei löytynyt.Kuinka nopeasti kysta ilmestyy.

Kp on nyt 26/28 ja vauvaa on yritetty nyt...toinen yrityskierto km jälkeen.

Onko kellään kokemusta/tietoa?

minulta löydettiin munasarjakysta keisarinleikkauksen yhteydessä ja se poistettiin 12 vuotta sitten. Kaksi vuotta sitten tuli juuri kuvailemasi kaltaiset oireet. Sain terveyskeskuksen kautta lähetteen tutkimuksiin joissa löytyikin aika iso kasvain. Leikkausaika oli jo sovittu kun sain repivän vatsakivun ja leikattiin seur päivänä. Kysta oli kasvanut ja vissiin jotenkin sen verenkierto häiriintynyt.

Patologi tutki kasvaimen ja se todettiin rajatapaukseksi eli ei syöpää mutta saattaa kehittyä sellaiseksi. Joten jouduin sitten munasarjan poistoleikkaukseen. Ja siihen loppuivat kuukautiset, odoteltiin kolme kk niiden alkamista ja sitten sain terolut-kuurin. Yhdet kuukautiset ehtivät tulla sen jälkeen ja sitten taas loppuivat.

Koska olin jo 41v luulin etä menopaussi alkoi, mutta toisinpa kävi...Hain taas terolut kuuria ja jouduin antamaan pissanäytteen raskaustestiä varten. Naureskellen menin vessaan mutta muutaman tunnin jälkeen kun soitin tulosta niin plussaahan se oli. Kävi ilmi että olin jo 8 vkolla.

Sain iltatähden, terveen suloisen pojan

Kiitos kun viitsit vastata...Onneksi kaikki meni sulla loppujen lopuksi hyvin.

Mä taidan odotella ensviikkoon,josko saisin testiin++ tai menkat alkais ja jos niin ei käy niin sitten on pakko mennä lääkäriin.Ei noita kipuja muuten selitä.

Hyvät yöt! ;)

Yhteistyössä