Munasarja kystän sisällä kasvain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamuska7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamuska7

Jäsen
23.08.2012
768
0
16
Onko kellään ollut? Minulta löytyi kohdun takaa iso kystä viime viikolla. Jouduin sairaalaan kovien kipujen takia ja selvisi, että kystä on hiukan jatkanut kasvuaan ja sen sisältä löytyi "jotain". Lääkäri sanoi ettei tiedä mikä se on, mutta ultra näytti että siinä kulkee verisuonia.
Onko kellään ollut vastaavaa?

ettei vaan oliis dermoidikysta?
Mulla on toisessa munasarjassa kookas ( näkyy ja tuntuu vatsanpäältäin, kuin olisi rv 13..) dermoidikysta, jolla on omia rakenteita ja se on peittänyt toisen munasarjan kokonaan. Verenkierosta En osaa sanoa..

Kannattaa mennä asiantuntevalle lääkärille, joka osaa tulkita ultrakuvia- ja aina sisäkautta tehdyssä ultrassa parempi näkyvyys. Minä kun kävin "jollain lääkärillä" niin hänen mukaansa kysta oli kohdussa. Seuraava lääkäri ( suomen parhaita ultrakuviin perehtyneitä lääkäreitä ) sanoi kystan olevan paljon kookkaampi ja munasarjassa.

Sillä on merkitystä kuka sitä tutkimusta tekee ja kuvaa tulkitsee.

ettei vaan oliis dermoidikysta?
Mulla on toisessa munasarjassa kookas ( näkyy ja tuntuu vatsanpäältäin, kuin olisi rv 13..) dermoidikysta, jolla on omia rakenteita ja se on peittänyt toisen munasarjan kokonaan. Verenkierosta En osaa sanoa..

Kannattaa mennä asiantuntevalle lääkärille, joka osaa tulkita ultrakuvia- ja aina sisäkautta tehdyssä ultrassa parempi näkyvyys. Minä kun kävin "jollain lääkärillä" niin hänen mukaansa kysta oli kohdussa. Seuraava lääkäri ( suomen parhaita ultrakuviin perehtyneitä lääkäreitä ) sanoi kystan olevan paljon kookkaampi ja munasarjassa.

Sillä on merkitystä kuka sitä tutkimusta tekee ja kuvaa tulkitsee.

Joo tuota tutki useampi synnytyslääkäri yliopistollisessa sairaalassa ja todettiin sisäkautta tehtävässä ultrassa. Parin viikon päästä uusi ultra. Olisivat leikanneet, koska kystä niin iso, että riskinä munasarjan kiertyminen, mutta alkuraskaus on riskinä mennä kesken. Ottivat verikokeen, josta voi olla viitteitä kasvaimeen. Leikkaus on kuulemma joka tapauksessa edessä.

Noi verisuonet kuulostaa ikävältä. Minulla oli pahanlaatuinen kasvain munasarjassa ja juuri tuo kasvaimen oma verenkierto viittasi heti alussa pahanlaatuisuuteen. Ei toki aina ole näin.

Yhteistyössä