Turhaan huolissaan ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p.p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p.p

Vieras
Jouduin kovien mahakipujen takia sairaalaan ja siellä tehtii ultra tutkimus, viikkoja silloin oli 7+6. Ja lääkäri joka ultrasi sanoi että ihan normaali raskaus.
Neuvola oli viikkoa myöhemmin ja luulin että siellä tehdään uusi ultra, kun viikkoja oli kuitenkin jo 8+6, Mutta ei ultrattu olleskaan.
Ja nyt olen viikolla 12+2 ja torstaina olis ultra ja lääkäri aika sairaalassa, ja nyt jännittää että ollaanko siellä edes hegissä. Kun en ole ees sydän ääniä kuullut vielä.

Raskaus oireita on ollut pahoinvointi ja väsymys

Jännittää todella paljon, onko kellään ollut vastaavaa?

Eipä yleensä kuulu ultraaminen ekalle neuvolakäynnille... Tällä kuuluu vaan np-ultra rv12-14 ja rakenneultra siinä rv20 tienoilla. Sydänääniäkään ei ekan kolmanneksen neuvolakäynneillä aina kuunnella, kun ne ei välttämättä kuulu... Siitähän se huoli tuliskin ja usein ihan suotta. Jos kerran oireitakin on, niin en olis huolissani. :)

neuvolan täti kysyi että ultrataanko , ja kun sanoin että kävin viikko sitten sairaalassa. Ja siellä ultrattiin, niin neuvolan täti sanoi että nyt ei sit tarvi ultrata, ja että ne varmistavat ettei ole esim tuulimuna tai kohdun ulkopuolinen raskaus.

Meidän neuvolassa on ultra laittee ja sydämmen kuuntelu laite!!

Mulla ei ollut iltatähteä odottaessa vielä edes neuvolakorttia kohdassa 7+2, mutta oireet ja kivut viittasivat kohdunulkopuoliseen raskauteen, ja tehtiin ylimääräinen varhaisraskauden pikaultra.

Eli ne menee tapauskohtaisesti.

Mulla nyt tasan rv 9 ja 2 kertaa ultrattu, mutta ekalla kertaa ultrattiiin siksi, kun varmistettiin ettei ole kohdunulkoinen ja tokalla kerralla siksi, kun merkit viittasivat keskenmenoon, mutta kyllä siellä hengissä oltiin ...hematooma vain vuosi.10.8. eka äippäneuvola ja 20.8. aika äippäpolille; eka gynelle ja sit sisätautilääkärille.

Yhteistyössä