[QUOTE="vieras";28461858]Miksei muka lapsi ymmärrä rakkauden käsitettä? Kyllä tuon ikäisellä on jo jokin haju siitä, mitä rakastamisella tarkoitetaan.
Meilläkin tulee esim. kuopus, 3v 5kk useinkin viereen, nappaa kaulasta ja sanoo, "äiti, mä rakastan sua", antaa pusun ja uutena (en tiedä mistä keksinyt), levittää kätensä ja sanoo, että "näin paljon"
Kyllä tuon ikäinenkin jo ymmärtää, että rakastamiseen kuuluu läheisyys ja tulee se ihana tunne sisälle, kun halaillaan ja supistaan toisten korvaan.
7v poikakin nappaa usein vyötäröstä kiinni ja sanoo "mä rakastan sua tosi paljon".
Vanhemmiten nuo sanomiset tuntuu vähenevän, mutta onneksi noitten pienten kohdalla tuosta saa vielä nauttia.
En näe ap.n kysymyksessä mitään outoa, luonnollistahan on noin joskus kysyä. Oudonpaa olisi jäädä sitä jankaamaan, mutta näinhän ei ap käsittääkseni tehnyt.
Kyllä minusta on aiheellista pohtia, missä vika /syy, ettei tuon ikäinen lapsi ole koskaan sanonut äidilleen rakastavansa, jos välit muuten ok ja lapsi sanonut niin esim. mummolleen.[/QUOTE]
Kiitos asiallisesta viestistä ja siitä että olet sisäistänyt kirjoittamani tekstin ennen kommentointia. Käsitit tilanteeni aivan siten kuten olin tarkoittanut.
Ihanaa kun sun lapset tulee halaan <3