mun tämän päivän ruuat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hipsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hipsis

Vieras
sanokaapa mitä mieltä olette mun tämän päivän ruuista. tiedän, että ei kovin terveellistä ole..

-ruisleipäpala, päällä margariinia ja juustoa
-sekaleipäpala, päällä margariinia
-mehua lasillinen
-all bran -muroja maidon kanssa
-muffinsi
- 3kpl jaffakeksejä
-lisäksi vettä jonkin verran

illalla laitan oikean ruoan, ehkä makaronilaatikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja elämä:
hiilihydraatteja hulluna, missä proteiinit ? kasvikset?
korvaa illan makaroni kasviksilla, eli jauheliha-kasvisvuoka - parantaa päivän saldoa!

vois olla hyvä idea. millainen olisi hyvä ja herkullinen kasvisvuoka?

paista jauheliha, laita vuokaan sipulilohkoja, kesäkurpitsaa, tomaattilohkoja, porkkanoita ohuiksi pilkottuna, parsakaalinnuppuja, tai mitä nyt kaapista/kaupasta löytyykään. Lisää liha ja ihan pikkuisen haluamaasi lientä (vaikka lihalientä) ja päälle juustoa tai vuohenjuustoa tai fetaa tai homejuustoa. Mun ohjeet on aina tälläisia epä-reseptejä...

paista jauheliha, laita vuokaan sipulilohkoja, kesäkurpitsaa, tomaattilohkoja, porkkanoita ohuiksi pilkottuna, parsakaalinnuppuja, tai mitä nyt kaapista/kaupasta löytyykään. Lisää liha ja ihan pikkuisen haluamaasi lientä (vaikka lihalientä) ja päälle juustoa tai vuohenjuustoa tai fetaa tai homejuustoa. Mun ohjeet on aina tälläisia epä-reseptejä...

kauanko pidät uunissa ja missä lämmössä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hiilihydraatteja hulluna, missä proteiinit ? kasvikset?
korvaa illan makaroni kasviksilla, eli jauheliha-kasvisvuoka - parantaa päivän saldoa!

vois olla hyvä idea. millainen olisi hyvä ja herkullinen kasvisvuoka?

Sanoisin että kasvisruoka yleensäkin on hyvää ja herkullisempaa kuin makaroni/riisi jne. Yleensä laitan ruualla jompaa kumpaa mutta keitän tai paistan paljon kasviksia joita itse enimmäkseen ruualla syön.
Kannattaa muuten mennä tutkailemaan ihan rohkeasti pakastealtaiden tarjontaa, itse tykkään kovasti wok orginal kasviksista ihan miten vain valmistettuna :)

uuniin lämpöä n 175, alussa parisataa astetta. Ja aikaa sen verran, että porkkanat pehmenee. Eli noin kolme varttia saa varata. Nämä mun uunivuokaruoat on kyllä sellaisia että mitä kauemmin antaa olla sitten folion alla jälkilämmöllä, sen parempaa. En muuten maininnut maustamisesta mitään: se riippuu siitä haluaako välimerellisen, itämaisen vai perussuomalaisen. Joka tapauksessa yrttejä kuluu.

:) Kiva juttu!
Muuten tuli kasviksista mieleen, että mä olen niin tottunut syömään ruuan kanssa kaikkia rehuja, että melken harmittaa jos niitä ei ole. Ja joskus mä en muka tykännyt niistä :o

Yhteistyössä