Mun serkku tappoi itsensä ja sillä on ollut ihan kauhea elämä muutoinkin=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marya

Vieras
Mä en tiedä miten mä pystyn käsittelemään tän... Sen miehen takia on tullu jo monet itkut itkettyä.
Me ollaan samanikäisiä. Nuorena he saivat tyttöystävänsä kanssa vauvan ja heillä meni hyvin. oli hyvä työ jne. Serkkuni oli kova urheilemaan ja lihaksikas. Eräänä päivänä he olivat perheenä vaunujen kanssa kävelyllä kunnes heitä päin suistui jonkun huumehörhön auto ja vaunut jäivät auton alle. Vauva kuoli. Huumemies astui autosta ulos. serkkuni löi. Huumemies kuoli. Niskaranka oli katkennut ensimmäisestä lyönnistä.

Siitä alkoi serkkuni painajainen. Sai vankilatuomion taposta.
Masentui syvästi. Nainen myös. Vankilassa oloaikana tyttöystävä löysi uuden miehen ja halusi aloittaa elämän alusta. Serkkuni käytti ties mitä lääkkeitä selviytyäkseen ja loppujen lopuksi tuli niistä riippuvaiseksi. Sanoi että olo on niin paha ettei häntä pysty kukaan auttamaan. Ja mitkään ammattiauttajat eivät pystyneetkään.
Vuosien masennuskierre päättyi 1.5.2010 kylpyhuoneen lattialle. Näin koko sotkun ja se oli hirveää.
Halusin kertoa tämän koska mun oma olo on tällä hetkellä niin paha enkä osaa tästä kenellekään puhua.

Otan osaa. Suruasi ei voi kukaan muu kuin saman kokenut tietää. Onko sulla sukua tai jokin luotettava ystävä, jonka kanssa voit puhua asiat läpi. Prosessi kestää kauan, todella pitkään. Toiset tarvitsevat vertaistukea. Löytyyko sellaista esim. seurakunnasta tai kunnan terveyspalveluista?

mä osaan kiyllä sanoa läheisille et musta tuntuu pahalta mut mä en saa mitenkään ulos sitä mitä oon nähnyt enkä usko että kukaan sitä haluaa kuullakaan. en halua antaa muille samaa taakkaa. vaikka usein serkkuni elämä oli yhtä sotkua niin silti hän oli meille monelle sukulaiselle ja ystävälle rakas enkä halua pilata heidän muistoaan.

koskaan ei voi tietää miten se elämä olisi muutoin mennyt mutta siitä se alamäki ainakin tässä elämässä lähti. Mitään päihdeongelmaa tai masennusta puhumattakaan rikosrekisteristä ei ollut ennen sitä kauheaa törmäystä... Siinä kuoli vauva sekä huumemies ja nyt sitten vuosien päästä vielä serkkunikin =( Kolme ihmistä menetti elämän.

Yritä jaksaa, tiedät varmaan että toipuminen kestää kauan.
Sun pitäs jossain vaiheessa päästä puhumaan jonnekin, jos et vielä pysty
käsittelemään asiaa, niin myöhemmin sitten.
Voimia sulle!

mä koen olevani jotenkin vastuussa tästä koska olin hänelle se läheisin ihminen. pystyykö näitä traumaattisia tilanteita purkamaan jossain tietyssä paikassa siis onko jotain tahoa mikä on erikoistunut selviämään siitä jos on nähnyt jotain mistä ei meinää päästä yli. mulla on ollut tosi tuskainen olo ja jos tää jatkuu painajaisineen pitkään niin en oikeen tiedä mitä tehdä..

Järkyttävää ja surullista. Olet varmasti tehnyt parhaasi auttaaksesi serkkuasi, eikä kannata syyttää itseään tapahtuneesta. Niinkuin joku jo tuossa kehottikin, niin hae apua, tuollaisen asian käsitteleminen yksin ei ehkä riitä. Voimia sinulle ja muille läheisille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä koen olevani jotenkin vastuussa tästä koska olin hänelle se läheisin ihminen. pystyykö näitä traumaattisia tilanteita purkamaan jossain tietyssä paikassa siis onko jotain tahoa mikä on erikoistunut selviämään siitä jos on nähnyt jotain mistä ei meinää päästä yli. mulla on ollut tosi tuskainen olo ja jos tää jatkuu painajaisineen pitkään niin en oikeen tiedä mitä tehdä..

Mene aluksi lääkärille. Terveyskeskukseen, työterveyslääkärille tai mihin tahansa. Sinut voidaan ohjata eteenpäin psykiatrille. Voit tietysti hakeutua suoraan sellaisenkin vastaanotolle johonkin yksityiselle lääkäriasemalle. Traumaterapiaan erikoistuneita lääkäreitä löytyy varmasti.

Yhteistyössä