Mun poikaa kiusataan koulussa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyynel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyynel

Vieras
7-vuotias poika, ekalla siis. Leikkii yleensä isosiskojen ja näitten kavereiden kanssa tai sitten naapurin tytön kanssa koulussakin, kun pojat ei ota mukaan leikkeihin. Tänään sitten poikaa oltiin kiusattu niin, että lapsiraukka oli itkenyt välitunnilla. Kuudetta luokkaa käyvä isosisko oli nähnyt, kun pojan luokalla olevat pojat olivat kiusanneet lastani tytöksi (olivat eilen luokkaretkellä ja annoin sitten taskurahaa mukaan. Lapsi oli ostanut itselleen helmistä tehdyn kaulakorun, sellaisen lyhyen kuminauhamallisen jota miehetkin pitää ) ja nyt kun oli ollut tuo koru kaulassa koulussa, oli saanut pilkkaa ja ivaa kohteekseen niin että itku oli päässyt. Isosisko oli mennyt sanomaan asiasta opettajalle, mutta tämä oli tuumannut vain että no, kyllä se menee ohi kun ei asiaan puututa!! Onneksi isosiskolla on leijonan luonne ja sydän paikallaan, oli lohduttanut pikkuveljeään kun opettajia ei ollut kiinnostanut.

Mulla sydän särkyy, kun muutenkin olen kokenut että poika on siellä luokanvalvojansa silmätikkuna muutenkin, ja että sitten kun lasta syrjitään tms niin opettaja ei puutu siihen.

Ja tänään, kun hain pojan iltapäiväkerhosta kotiin, olisi halunnut lähteä leikkimään just niiden kiusaajien luokse :( Enpähän päästänyt.

No sinä varmasti kiusatun vanhempana osaat ottaa opettajaan yhteyttä ja kehoittaa häntä hoitamaan nämä tilanteet, jos ei onnistu, niin valitusta opettajasta.

Niin, että tee asiallle jtn

Tuo on kyllä kamalaa.

Mutta opettajan velvollisuus on puuttua kiusaamiseen. Ja jos ei oma opettaja sitä tee, niin otat yhteyttä rehtoriin. Tuohon kiusaamiseen pitää päästä väliin nyt, ennenkun tilanne pahenee!

Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
tää on niin perseestä :'( niin ikävä...en osa sanoa muuta..jokaisen venhemman painajainen :|

Ja jokainen vanhempi voi yrittää auttaa... eikä jättää asiaa vain koulun vastuulla, jossa ei näköjään mitään tehdä.

Itse olen sellainen, että todellakin menen vaikka itte sinne kouluun käskemään olla kiusaamatta jos lastani kohdellaan väärin...

Kummasti hiljenevät ja lopettavat sen naljailun

Sydän särkyy kun näitä lukee... Jaksamista teille molemmille! Ota kouluun yhteyttä ja vaadi asioiden selvittämistä, ehdottomasti. Jos tuntuu, että opettaja ei ota tosissaan, sitten rehtoriin tai koulukuraattoriin yhteys. Luokan vaihtaminenkin on vaihtoehto, jos muu ei auta. Laittaisin tuon halihymiön jos osaisin. Itse olen aran 6-vuotiaan pojan äiti, pystyn samaistumaan tilanteeseenne.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
tää on niin perseestä :'( niin ikävä...en osa sanoa muuta..jokaisen venhemman painajainen :|

Ja jokainen vanhempi voi yrittää auttaa... eikä jättää asiaa vain koulun vastuulla, jossa ei näköjään mitään tehdä.

Itse olen sellainen, että todellakin menen vaikka itte sinne kouluun käskemään olla kiusaamatta jos lastani kohdellaan väärin...

Tekisimme varmasti samoin,koulu on edessä ja ahdistaa nyt jo :/

no päiväkoti kasvattaa noita kiusaajia,oikeesti. meidän pojan ryhmän lasten tarhan opettaja sanoi mulle: no kyllä sun poika varmasti kestää sen!

kun sanoin siitä että poikani on itkenyt mulle sitä kun hänen alushousuille nauretaan, häntä ei oteta mukaan leikkimään koska on mukamas tyttö kun hiukset ei ole siilit niinku muilla pojilla. nyt on hirmu tarkka vaatteista yms. koska ei halua että hänelle nauretaan. ja alkanut samaan syrjimiseen ja yrittää olla mieliksi. ja mua ärsyttää suunnattomasti kun otin asian puheeksi henkilökunnan kanssa niin ainoa mitä sain kuulla oli ensin selityksiä että en mä ole sellasta huomannut ja sitten lto sanoi että sun poikasi varmasti kestää sen. kun mä sanoin että eikö sitä pitäisi opettaa suvaitsevuutta jo pienestä pitäen.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:

Tekisimme varmasti samoin,koulu on edessä ja ahdistaa nyt jo :/

Niinpä... lapset osaa olla ilkeitä.
Itse p.kodissa työskennellyt ja sielläkin osataan olla tosi ilkeitä mutta puututaan kyllä välittömästi asiaan.

Ihmetyttää ettei kouluissa uskalleta (?) puuttua herkästi. Tietysti, siellä on paljon oppilaita eikä kiusaamista aina huomaa jne. mutta silti, en voi ymmärtää opettajaa joka ei puutu näkemäänsä kiusaamiseen... =/

Vanhemmat joutuu vaatimalla vaatimaan puuttumista.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

no päiväkoti kasvattaa noita kiusaajia,oikeesti. meidän pojan ryhmän lasten tarhan opettaja sanoi mulle: no kyllä sun poika varmasti kestää sen!

kun sanoin siitä että poikani on itkenyt mulle sitä kun hänen alushousuille nauretaan, häntä ei oteta mukaan leikkimään koska on mukamas tyttö kun hiukset ei ole siilit niinku muilla pojilla. nyt on hirmu tarkka vaatteista yms. koska ei halua että hänelle nauretaan. ja alkanut samaan syrjimiseen ja yrittää olla mieliksi. ja mua ärsyttää suunnattomasti kun otin asian puheeksi henkilökunnan kanssa niin ainoa mitä sain kuulla oli ensin selityksiä että en mä ole sellasta huomannut ja sitten lto sanoi että sun poikasi varmasti kestää sen. kun mä sanoin että eikö sitä pitäisi opettaa suvaitsevuutta jo pienestä pitäen.

Käsittämätöntä =/
Itse olen ollut lastenhoitaja, eikä tulis mieleenkään sanoa noin =/
Ei lapsen kuulu "kestää" kiusaamista, eikä tarvitse kestää.

olen mä jo aiemmin opettajalle puhunut, kun tuo ettei poikaa oteta leikkeihin, on tuntunut kamalalta. eipä ole muutosta asioihin tullut. pojalla vaihtuu opettaja syksyllä, toivon että tilalle tuleva miesopettaja olisi tasapuolinen ja jämpti, ainakin uskon että on. tuo kuudesluokkalainen isosisko on pitänyt pojan puolia koulussa tähän saakka, puuttunut tilanteisiin jotka on kokenut vääriksi ja toiminut niissä todella upeasti. ja kertonut sitten niistä minulle kotiin (opettajalta ei ole mitään infoa tullut koskaan näistä). mietinkin nyt, kun tyttö siirtyy yläasteelle, että kuka koululla enää pojan puolia pitää jos kerran opettajiin ei voi sen vertaa luottaa..

Yhteistyössä