Mun niin tekisi mieli hommata tabletti! Mutta kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ulalla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ville";29373634]Adapterilla, vajakki.[/QUOTE]

Miksi haukut ihmistä sen takia, että ei tiedä jokaista teknistä asiaa? Kertoo sun omasta älykkyydestä aika paljon eikä se kerro mitään hyvää. En mä ala yhden tabletin takia säätäämään montaa eri juttua vaan taidan jättää ostamatta koko laitteen ja odotan sitä, että on varaa ostaa miniläppäri.

[QUOTE="a p";29374051]Miksi haukut ihmistä sen takia, että ei tiedä jokaista teknistä asiaa? Kertoo sun omasta älykkyydestä aika paljon eikä se kerro mitään hyvää. En mä ala yhden tabletin takia säätäämään montaa eri juttua vaan taidan jättää ostamatta koko laitteen ja odotan sitä, että on varaa ostaa miniläppäri.[/QUOTE]

Sinä taas oletat ihmisillä olevan kristallipallo niin kuin juuri tässä sim-kortin leikkausasiassa. Sillä ei ole mitään tekemistä teknisen tietämättömyyden kanssa.

Itse hommasin tabun pelkällä wi-fillä, minkä olen nyt todennut "virheeksi"... :/ Tuo wi-fi syö puhelimen akkua aivan tajuttomasti. Eli olis kannattanut ostaa ennemmin sim-korttipaikallinen tabu. Vaikka kait se vie tabustakin enemmän akkua. Mullakin läppärissä tarra, missä kyllä lukee "wi-fi certified" (jonka siis oletan tarkoittavan jonkun sortin wifi tai wlan valmiutta), mutta en ole vielä löytänyt kohtaa mistä sen saa päälle (sitä ei lue edes läppärin "manuaalissa")... Ja bluetooth-palikankin huomasin hukanneeni jonnekin, eli mulla ei läppäristä ole tässä kohtaa mitään iloa tuon tabun kanssa, joka kyllä kotona olis äärettömästi kätevämpi, kun tuhlata puhelimen akkua "turhaan" tuohon hommaan. Mutta ehkä mä hommaan sen uuden bt-palikan, niin pääsee halvemmalla, kun hommata uusi, sim-kortillinen tabletti.

[QUOTE="yyhoo";29374143]Itse hommasin tabun pelkällä wi-fillä, minkä olen nyt todennut "virheeksi"... :/ Tuo wi-fi syö puhelimen akkua aivan tajuttomasti. Eli olis kannattanut ostaa ennemmin sim-korttipaikallinen tabu. Vaikka kait se vie tabustakin enemmän akkua. Mullakin läppärissä tarra, missä kyllä lukee "wi-fi certified" (jonka siis oletan tarkoittavan jonkun sortin wifi tai wlan valmiutta), mutta en ole vielä löytänyt kohtaa mistä sen saa päälle (sitä ei lue edes läppärin "manuaalissa")... Ja bluetooth-palikankin huomasin hukanneeni jonnekin, eli mulla ei läppäristä ole tässä kohtaa mitään iloa tuon tabun kanssa, joka kyllä kotona olis äärettömästi kätevämpi, kun tuhlata puhelimen akkua "turhaan" tuohon hommaan. Mutta ehkä mä hommaan sen uuden bt-palikan, niin pääsee halvemmalla, kun hommata uusi, sim-kortillinen tabletti.[/QUOTE]
Mä en nyt oikein ottanut selvää tästä :|
Siis sinulla on kotona ilmeisesti wlan koska wifi-tabletti toimii siellä? Miten tuo läppäri tähän liittyy ja mihin tarvitset bt-palikkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29374173:
Mä en nyt oikein ottanut selvää tästä :|
Siis sinulla on kotona ilmeisesti wlan koska wifi-tabletti toimii siellä? Miten tuo läppäri tähän liittyy ja mihin tarvitset bt-palikkaa?

Luepas joka sana, äläkä hypi... ;) Alussa käy ilmi, että käytän puhelinta tukiasemana; "Tuo wi-fi syö puhelimen akkua aivan tajuttomasti." Ja bt siksi, että saisin käytettyä läppäriä tukiasemana (jossa kiinteä laajakaista), you know? Tai näin olen käsittänyt, että nettiyhteyden voi jakaa myös bt:n kautta?

[QUOTE="yyhoo";29374189]Luepas joka sana, äläkä hypi... ;) Alussa käy ilmi, että käytän puhelinta tukiasemana; "Tuo wi-fi syö puhelimen akkua aivan tajuttomasti." Ja bt siksi, että saisin käytettyä läppäriä tukiasemana (jossa kiinteä laajakaista), you know? Tai näin olen käsittänyt, että nettiyhteyden voi jakaa myös bt:n kautta?[/QUOTE]
Juu sori, missasin tuon puhelimen. Läppärin verkkoasetuksista voit jakaa langattoman lähiverkkoyhteyden ilman bt:tä.
Enkä muutes hyppinyt :D

[QUOTE="a p";29374042]Ei ole todellista. Eli ostaisin tabletin joka helpommin kuljetettava ja sitten kuljettaisin mukana läppäriä, että saan tablettiin nettiyhteyden. Mieti nyt mitä kirjoitit.[/QUOTE]

Okei, minä todella kadun että vastailin tähän ketjuun ja vieläpä linkkejä hain.

Mä käytän melkein pelkästään iphonea, vaikka kotona löytyy tabletti ja pöytäkone. Mä pystyn melkein kaiken tekeen tällä ja viel nopeemmin kirjottaan mitä tabletilla. Tabletti toimii mobiilisti, eli on tavallaan kuin isompi puhelin. Esim katsomo tms ei tue joitain tabletteja ollenkaan eikä ruudussakaan ole valikoimaa juuri mitään.