Mun niin tekisi mieli hommata tabletti! Mutta kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ulalla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Ulalla"

Vieras
Mulla on nyt käytössä läppäri jota ei kyllä kovin helposti jaksa mukanaan kuljettaa sen koon vuoksi joten joskus olisi kiva kun saisi mukaan pienemmän laitteen nettiyhteydellä. Puhelimella toki pääsen nettiin, mutta sillä se on vähän onnetonta touhua eikä jaksa pahemmin mitään selailla.

Mutta mutta... mulla on tällä hetkellä prepaidliittymä puhelimessa ja siinä on aika kallista käyttää nettiä joten sen kautta ei kannata ottaa tablettiin nettiyhteyttä. Toinen liittymä on kyllä tulossa halvemmalla netillä. Sitten tuleekin toinen mutta. Eli en ole löytänyt mun puhelimesta, että miten sillä saa yhteyden toiseen laitteeseen että saa siihen jaettua netin. Ja miten mä tiedän soveltuuko puhelin ja tabletti yhteen tuon nettiyhteyden jakamisen suhteen!

Mulla olis mokkulassa sim-kortti, mutta taitaa noissa tableteissa olla lähinnä se langattoman yhteyden käyttö? Olisi kätevää kun saisi mokkulasta laittaa kortin tablettiin kun lähtee johonkin tabletti mukana.

Mietin kyllä miniläppäriäkin, mutta ne onkin sitten jo kalliimpia. Kun on tietty budjetikin tässä asiassa eli max.200€.

Tällaisia pohdintoja jouluyön kunniaksi. :D

Mä ostin 3g mallin kytkynä 150 eurolla. Saunalahdeltakin taitaa saada alle 200 3g mallin jos liittymän ottaa. Expertilläkin näyttää olevan 200e yksi. Ja ehkä voit kertoa sen puhelimesi mallin, jos joku avulias osaisi kertoa voiko siitä jakaa verkkoa.

Eli se on peruspuhelin ilman wlania.
http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/asha205/tuoteseloste/
Sinuna miettisin 3g tablettia. Jossain satasen tabletissa on kuulemma mahdollisuus käyttää nettitikkua, mutta mitä katselin keskusteluja niin ei tainnut paljon millään tikulla toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29372093:
Eli se on peruspuhelin ilman wlania.
Nokia Asha 205 Tarkka tuoteseloste - Nokia - Suomi
Sinuna miettisin 3g tablettia. Jossain satasen tabletissa on kuulemma mahdollisuus käyttää nettitikkua, mutta mitä katselin keskusteluja niin ei tainnut paljon millään tikulla toimia.

Niin, mutta eikö bluetoothilla saa luotua yhteyttä tablettiin?

Taitaa jäädä haaveeksi koko tabletti jos ei saa nettiä siihen. :(

Sitten onkin se, että saanko nettiyhteyden tuohon puhelimen avulla... Eli onnistuuko bluetoothilla? En mä näistä tajua eikä mitään käsitystä miten tuo tehdään ja voiko sen edes tehdä mun puhelimen ja tuon laitteen välillä.

Miksi ei voi olla kaikissa noissa kuitenkin myös korttipaikka sim-kortille?! :mad:

[QUOTE="a p";29373043]Sitten onkin se, että saanko nettiyhteyden tuohon puhelimen avulla... Eli onnistuuko bluetoothilla? En mä näistä tajua eikä mitään käsitystä miten tuo tehdään ja voiko sen edes tehdä mun puhelimen ja tuon laitteen välillä.

Miksi ei voi olla kaikissa noissa kuitenkin myös korttipaikka sim-kortille?! :mad:[/QUOTE]

Siksei, että se paikka maksaa satasen verran.

[QUOTE="a p";29373043]Sitten onkin se, että saanko nettiyhteyden tuohon puhelimen avulla... Eli onnistuuko bluetoothilla? En mä näistä tajua eikä mitään käsitystä miten tuo tehdään ja voiko sen edes tehdä mun puhelimen ja tuon laitteen välillä.

Miksi ei voi olla kaikissa noissa kuitenkin myös korttipaikka sim-kortille?! :mad:[/QUOTE]

Tuossa on korttipaikka sim-kortille, niin ei tarvitse ottaa yhteyttä puhelimeen.

Itse käytän kotona tavallista kannettavaa tietonetta ja muutenkin on siis ykköstietoneena. Tablet-mallista tietokonetta tulee käytettyä lähinnä matkoilla, on paljon inhottavampi käyttää kuin kannettava tietokone. Puhelimella luen lähinnä uutisia, sillä on hankala kirjoitella esimerkiksi palstalle.

[QUOTE="a p";29373080]Katos niinpäs onkin, mutta arvaa kaksi kertaa käykö mun kortti microsim-paikalle.[/QUOTE]

Ei ole kovin rakettitiedettä leikata sitä sopivaksi.

[QUOTE="ville";29373130]No, itse olen saksilla tehnyt sopivat. Minulle ei siis rakettitiedettä, sinulle kenties.[/QUOTE]

Sä tässä et nyt näytä tajuavan. Se kortti pitää saada pysymään mokkulassa joten jos sen leikkaan niin mitä korttia sitten käytän mokkulassa?

[QUOTE="a p";29373333]Sä tässä et nyt näytä tajuavan. Se kortti pitää saada pysymään mokkulassa joten jos sen leikkaan niin mitä korttia sitten käytän mokkulassa?[/QUOTE]

Jos tarvitset mokkulaa niin hankit oman kortin tablettia varten

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29373590:
Varmaan rahakysymys tämäkin. Jäin nyt miettimään missä tosiaan se mokkula on, läppärissä? Eikö siinä ole wlan-jakomahdollisuutta? Entä jakaa se netti tabletista läppärille? En ole asiantuntija näissä, joten joku viisaampi tarvittais...

Tablettia voi käyttää matkallakin. Ennemmin jakaa nettiyhteyden tabletilta.

Kannattaa muistaa että jos jakaa vaikka puhelimesta tai tabletilta netin wlanilla, niin se kuluttaa akkua.

Sitten on erillisiä laitteita, jotka jakavat yhteyden. Ne ovat noin satasen luokkaa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="a p";29373333]Sä tässä et nyt näytä tajuavan. Se kortti pitää saada pysymään mokkulassa joten jos sen leikkaan niin mitä korttia sitten käytän mokkulassa?[/QUOTE]

Adapterilla, vajakki.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29373590:
Varmaan rahakysymys tämäkin. Jäin nyt miettimään missä tosiaan se mokkula on, läppärissä? Eikö siinä ole wlan-jakomahdollisuutta? Entä jakaa se netti tabletista läppärille? En ole asiantuntija näissä, joten joku viisaampi tarvittais...

Ei ole todellista. Eli ostaisin tabletin joka helpommin kuljetettava ja sitten kuljettaisin mukana läppäriä, että saan tablettiin nettiyhteyden. Mieti nyt mitä kirjoitit.