Mun mies suuttui eilen tälläisestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meille syntyy piakkoin neljäs lapsi ja aloin eilen miehelle juttelemaan, että mitenkähän sit pärjätään (tai minä lähinnä sit kun jään lasten kanssa kotii n isyysloman jälkeen), kun noilla pienillä tulee olemaan reilusti alle 2v ikäeroa ja tuo tämänhetkinen kuopus on melko vaativa tapaus...

Mies veti herneet nenään ja sanoi, että ois pitäny miettiä silloin kun lapsesta alettiin haaveilla. Yritin sille selittää, että on mun mielestä aika normaalia vanhemmuuteen kasvua miettiä tällasia asioita, no mies oli vakaasti eri mieltä ja kunnon riita saatiin aikaseks...
Mies pyysi sit kyllä anteeks , mut jäi itelle aika pas..a maku suuhun

Että tämmöstä, mitä mieltä?

Ihan normaaliahan tuo on että sitä alkaa miettiä pakostakin, onneksi sulla on silti se hyvä kokemus takana kun kuitenkin neljättä lasta olet jo saamassa, jää se semmonen ensikertalaisen "pelko" ja "tietämättömyys" pois :)

paha sanoa kun ei tiedä millä äänensävyllä aloitit keskustelun :) voi olla että miehelläskin pyörii samankaltaisia ajatuksia päässä, ja oli luottanut siihen että sulla on selviytymisstrategia mietittynä :whistle: =)

Meillä on tullut eteen joitai vastaavia juttuja joihin ei vaan olla löydetty mitään yhteistä ajatusmaailmaa. Siis mies ei ymmärrä jotain asiaa miten mä siitä aattelen ja toisinpäin kai joskus myös. Siis ihan vaan ei pääse jyvälle. Monesti koski juuri raskauden aikana päähän nousevia juttuja.

Ärsyttää ihan puolestasi! Hyvähän sen miehen on kun ei itse tarvi moista ajatella kun pääsee töihin.
Mun mies ei tajunnut miten rankkaa lapsen kanssa on kotona ennenkuin itse joutui samaan tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Bohemia:
Ärsyttää ihan puolestasi! Hyvähän sen miehen on kun ei itse tarvi moista ajatella kun pääsee töihin.
Mun mies ei tajunnut miten rankkaa lapsen kanssa on kotona ennenkuin itse joutui samaan tilanteeseen.

no haloo!!!!
siis hitto vie, miks niitä lapsia sit pitää tehdä jos ajattelutapa on sullaki toi et "hyvähän miehen on ku pääsee töihin, eikä tarvi olla lasten kans kotona". siis voi jeesus!!!

4:n lapsen äitinä kyl ajattelin silloin ku neljättä odotin että mitäs täs nyt pärjätään..koska tarkoitus oli että lapsiluku jää kolmeen.ehkäisystä huolimati meille tuli neljäs..ei ole helpooa mutta poiskaan en vaihtais =) meillä ukko knas töikssä aina iltaan asti ja mä yksin lasten kans,kyllä se välillä pistää ketuttaan..

No jos on jo anteeksi pyydetty ja sovittu, eikös se silloin ole jo sitten sovittu? Älä enää vatvo, riitatilanteessa sanotaan usein asioita, joita ei oikeasti tarkoita.

Mutta pienissä ikäeroissa on usein juuri se ongelma, ettei tiedetä, kuinka haastavaksi se vanhempi muuttuu siinä kasvaessaan eli toisin sanoen on ollut vaikea ennustaa omaa jaksamistaan. Toisaalta olen myös samaa mieltä kuin miehesi, että oma jaksaminen pitää punnita tarkkaan, mutta toisaalta taas kaikkeen ei voi varautua etukäteen kun ei tiedä, mihin varautuu (kuten sinä teet). :) :hug:

Yhteistyössä