Alkoholistien läheisille tarkoitettu tukiryhmä. Odotas.. tuon linkin.. Tuossa! Monella paikkakunnalla on kokouksia, sinne kannattaa mennä puhumaan tai vaikka vaan kuuntelemaan.Alkuperäinen kirjoittaja olvi:mikä tämä al-anon on?
Ja siksi o-li.Alkuperäinen kirjoittaja Sen pituinen se:Mulla oli.
kiitos, tsemppiä tarvitaan kun tietäisi mihin, pitääkö tämän avioliton loppua sen oluen takia, vai koitanko jatkaa tässä ja odotan JOS mies joskus lopettaa juomisen tai edes vähentää reilusti, mitä ei välttämättä koskaan edes tapahduAlkuperäinen kirjoittaja NoKids:Mullakin oli. Erottiin. Joi 3-5 päivää viikosta ja kävi silti töissä. Vihaan nykyään juurikin tuota kaljapullon/tölkin avaamisääntä..hrrr.
Asiat on huonommin nyt taloudellisesti, mutta olen niin onnellinen ettei mun tarvi enää pelätä kotonani ja miettiä että montakohan se tänään juo! Tsemppiä ap:lle! :hug:
No ei kai miehet juo sen takia , ett onpa tää kalja nyt HYVÄÄ. Ne juo sitä koska se on halpaa, tulee kiva "pikkukänni" eli ei liian vahvaa ja seuraavana päivänä voi kohtuudella olla taas kiva isi. Viddu :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja olvi:miksi se olut on muka niin hyvää, kun mun mielestä se maistuu todella pahalle, ennemmin juon limua jos haluan juoda jotain hyvää
miksi miehet tissuttelevat niin paljon, MIKSI
Onko sinun miehesi koskaan väkivaltainen? Voi olla että ei ole kuten ei ollut isäsikään. Ei minunkaan isä ollut, mutta varsinkin nuorena häpesin häntä niin paljon, etten kutsunut ystäviäni meille. Joskus hänestä piti huolehtia. Esimerkiksi hän kaatuili pihalla niin pahasti että verta vuosi päästä ja veljeni talutti hänet nukkumaan. Itse en olisi jaksanut. Rakas ihminen muuttuu humalassa ihan eri persoonaksi, esimerkiksi minun isäni puhui itsemurha-aikeista jne. Eikä sellaisia tavallisiakaan asioita jaksa kuunnella jos ne samat asiat jankataan läpi moneen kertaan. Sitten alkoholistin kanssa saa odottaa ja pelätä milloin juominen alkaa, vaikka väkivaltaa ei olisikaan. Jokainen aloitus on pieni pettymys vaikka sen tietääkin tapahtuvan.Alkuperäinen kirjoittaja olvi:munkin mies pystyy olemaan juomatta päiviä mutta ei sentään viikkoa putkeen, mutta ei siltikään mukamas ole ongelmaa, mun mielestä on ja juo liikaa, näyttää lapsille väärää kuvaa perhe-elämästä.
meilläkin isä joi joka viikonloppu kirkasta ja humalssa oli, mutta ei koskaan väkivaltainen, mutta sieltäkin varmaan ostittain tulee tämä negatiivinen asenne juomiseen.
otan itsekin sillon tällöin siiderin tai pari kaveriporukassa, lasten nähden en koskaan, eli en ole mikään absolutisti
mies on tehnyt testin työpaikkalääkärillä MUTTA on hieman vääristellyt kertomuksiaan, eli ei saanut oikeaa vastaustaAlkuperäinen kirjoittaja Tarja:Onko sinun miehesi koskaan väkivaltainen? Voi olla että ei ole kuten ei ollut isäsikään. Ei minunkaan isä ollut, mutta varsinkin nuorena häpesin häntä niin paljon, etten kutsunut ystäviäni meille. Joskus hänestä piti huolehtia. Esimerkiksi hän kaatuili pihalla niin pahasti että verta vuosi päästä ja veljeni talutti hänet nukkumaan. Itse en olisi jaksanut. Rakas ihminen muuttuu humalassa ihan eri persoonaksi, esimerkiksi minun isäni puhui itsemurha-aikeista jne. Eikä sellaisia tavallisiakaan asioita jaksa kuunnella jos ne samat asiat jankataan läpi moneen kertaan. Sitten alkoholistin kanssa saa odottaa ja pelätä milloin juominen alkaa, vaikka väkivaltaa ei olisikaan. Jokainen aloitus on pieni pettymys vaikka sen tietääkin tapahtuvan.Alkuperäinen kirjoittaja olvi:munkin mies pystyy olemaan juomatta päiviä mutta ei sentään viikkoa putkeen, mutta ei siltikään mukamas ole ongelmaa, mun mielestä on ja juo liikaa, näyttää lapsille väärää kuvaa perhe-elämästä.
meilläkin isä joi joka viikonloppu kirkasta ja humalssa oli, mutta ei koskaan väkivaltainen, mutta sieltäkin varmaan ostittain tulee tämä negatiivinen asenne juomiseen.
otan itsekin sillon tällöin siiderin tai pari kaveriporukassa, lasten nähden en koskaan, eli en ole mikään absolutisti
Tässä on kysymyksiä, joihin voit mielessäsi miettiä vastauksia...
Oletko kertonut miehellesi miltä sinusta tuntuu, kun hän juo niin paljon kaljaa? Rakastatko miestäsi? Onko hän hyvä isä lapselleen/lapsilleen? (jos teillä on lapsia) Huolehtiiko hän kanssasi kotitöistä?
Mieti mitä elämältäsi haluat, sydämessäsi, jaksatko alkoholistin puolisona mikäli alkoholi on hänelle ongelma. Tiesitkö että lääkärissä käymällä saa (puolueettomasti) selville onko alkoholi ongelma vai ei. Jos siellä vastaa lääkärin haastattelussa rehellisesti. Valehteleminenhan olisi itselleen valehtelemista. Sieltä saa myös apua. Tukea saa myös esimerkiksi seurakunnan perheasiain neuvottelukeskuksista, ihan ilmaiseksi.
Koeta jaksaa ja työstä asiaa lastesi ja itsesi eduksi.
Niin tuttua tekstiä.. huoh..Alkuperäinen kirjoittaja olvi:mies on tehnyt testin työpaikkalääkärillä MUTTA on hieman vääristellyt kertomuksiaan, eli ei saanut oikeaa vastausta
olen kertonut miehelle miltä tuntuu kun hän juo, ei ole väkivaltainen kuin sanallisesti, joka on kanssa pelottavaa
kotitöitä ei tee yhtään, mutta lapsien kanssa touhuilee nykyään kun lapset ovat jo hiukan isompia ( eivät ihan vauvoja enää )
rakastan miestäni paitsi kun hän on juonut, silloin saatan tuntea jopa inhoa häntä kohtaan
olen työstänyt asiaa monet kerrat, joskus olen jopa päättänyt että haluan eron, mutta seuraavana päivänä se asia taas unohtuu kun mies on selvä ja oma itsensä eikä se ärsyttävä oluelle haiseva sopeltava känniläinen
No kyllä se aika yllättäin sitten tuli. Mutta pitkäänhän se paha olo oli kerääntynyt. Kyllä siinä silti sai tehdä pitkään töitä että ymmärsi ettei mun tartte sellaista katsella. Siitä se ilo urkeni, kun huomasi, kuinka ihanaa on omistaa koti, jossa kukaan ei juo, ei riehu.. Pulloja ei tartte aamulla keräillä eikä miettiä miten rahat riittää ruokaan kun toinen kuluttaa kaiken kaljaan, eikä tartte miettiä että tietääkö naapurit kuinka paljon meillä juodaan.. eikä miettiä, miten selittää, että mies ei nyt tulekaan jonnekin, minne sen kuuluisi tulla kuin eilen illalla tulikin juotua liikaa.. huh huh.Alkuperäinen kirjoittaja olvi:BKM: mikä oli se viimeinen pisara että sait lähdettyä vai tuliko se vain pikkuhiljaa se olo, vai lähditkö vain yhtäkkiä yllättäin kun tuli se mitta täyteen ja miten selvisit siitä?
Silloin kun hän on selvä, (siis vain silloin kun ei ole yhtään kaljaa juonut...) niin ota asia puheeksi mahdollisimman syyttelemättä (alkoholiin jää riippuvaiseksi, aivan kuten tupakkaankin) ja kerro hänelle miltä sinusta tuntuu. Kerro olevasi väsynyt ja kaipaat lapsillekin isän sellaisena kun hän selvinpäin on. Sinä ansaitset parempaa ja lapsesi myös.Alkuperäinen kirjoittaja olvi:mies on tehnyt testin työpaikkalääkärillä MUTTA on hieman vääristellyt kertomuksiaan, eli ei saanut oikeaa vastaustaAlkuperäinen kirjoittaja Tarja:Onko sinun miehesi koskaan väkivaltainen? Voi olla että ei ole kuten ei ollut isäsikään. Ei minunkaan isä ollut, mutta varsinkin nuorena häpesin häntä niin paljon, etten kutsunut ystäviäni meille. Joskus hänestä piti huolehtia. Esimerkiksi hän kaatuili pihalla niin pahasti että verta vuosi päästä ja veljeni talutti hänet nukkumaan. Itse en olisi jaksanut. Rakas ihminen muuttuu humalassa ihan eri persoonaksi, esimerkiksi minun isäni puhui itsemurha-aikeista jne. Eikä sellaisia tavallisiakaan asioita jaksa kuunnella jos ne samat asiat jankataan läpi moneen kertaan. Sitten alkoholistin kanssa saa odottaa ja pelätä milloin juominen alkaa, vaikka väkivaltaa ei olisikaan. Jokainen aloitus on pieni pettymys vaikka sen tietääkin tapahtuvan.Alkuperäinen kirjoittaja olvi:munkin mies pystyy olemaan juomatta päiviä mutta ei sentään viikkoa putkeen, mutta ei siltikään mukamas ole ongelmaa, mun mielestä on ja juo liikaa, näyttää lapsille väärää kuvaa perhe-elämästä.
Tässä on kysymyksiä, joihin voit mielessäsi miettiä vastauksia...
Oletko kertonut miehellesi miltä sinusta tuntuu, kun hän juo niin paljon kaljaa? Rakastatko miestäsi? Onko hän hyvä isä lapselleen/lapsilleen? (jos teillä on lapsia) Huolehtiiko hän kanssasi kotitöistä?
Mieti mitä elämältäsi haluat, sydämessäsi, jaksatko alkoholistin puolisona mikäli alkoholi on hänelle ongelma. Tiesitkö että lääkärissä käymällä saa (puolueettomasti) selville onko alkoholi ongelma vai ei. Jos siellä vastaa lääkärin haastattelussa rehellisesti. Valehteleminenhan olisi itselleen valehtelemista. Sieltä saa myös apua. Tukea saa myös esimerkiksi seurakunnan perheasiain neuvottelukeskuksista, ihan ilmaiseksi.
Koeta jaksaa ja työstä asiaa lastesi ja itsesi eduksi.
olen kertonut miehelle miltä tuntuu kun hän juo, ei ole väkivaltainen kuin sanallisesti, joka on kanssa pelottavaa
kotitöitä ei tee yhtään, mutta lapsien kanssa touhuilee nykyään kun lapset ovat jo hiukan isompia ( eivät ihan vauvoja enää )
rakastan miestäni paitsi kun hän on juonut, silloin saatan tuntea jopa inhoa häntä kohtaan
olen työstänyt asiaa monet kerrat, joskus olen jopa päättänyt että haluan eron, mutta seuraavana päivänä se asia taas unohtuu kun mies on selvä ja oma itsensä eikä se ärsyttävä oluelle haiseva sopeltava känniläinen
No sitä mäkin aina toivoin, mutta valitettavasti meilläkin oli niin, että sitä vaihtoehtoa ei hänelle ollut. Yksi johti aina seuraavaan jne..Alkuperäinen kirjoittaja olvi:kiva kuulla että sulla nyt asiat mallillaan
aina sitä vaan ajattelee ja toivoo että mies lopettaisi sen liiallisen juomisen, mua ei haittaa se sauna olut tai joskus jopa muutamankin kaljan juomisen, kun se ei olisi joka viikoista, monena päivänä
taitaa olla turha toivo
Todella tuttua tekstiä.. Siis mitään ei voi tehdä ilman kaljaa.. Mua ahdistaa tämä asia tosi paljon ja, vaikka asiasta puhutaan miehen kanssa, ei se tunnu auttavan..Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Mun mielestä maailman raivostuttavin asia on, kun MITÄÄN ei KOSKAAN voi tehdä ilman kaljaa. Autoremontti, automatka, sauna.. kaikki tarttee kaljaa. Jos on pahalla tuulella, kalja auttaa siihen, mutta kas! jos on hyvällä tuulella niin SIIHENKIN kaljaa jostain mystisestä syystä tarvitsee.. :x