Mun mies haluaa erota!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xdxdxd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xdxdxd

Vieras
Miten joku voi tällee rikkoa kaiken? Mä en tiedä miten mä jaksan. Kamalan musertavaa.

Onhan meillä ollut vaikeaa ja kähnäystä on ollut mutta en arvannut että näin pahaa. Nyt ei edes riidelty ja mies tuli kotiin ja ilmoitti ettei syö tänään kotona ja että menee huomenna laittaa avioeron vireille. ei kuulema enää kiinnostaa elää minun kanssa.

Mä oon nyt itkenyt silmät päästäni. Mies tuli kotiin ja meni nukkumaan sanomatta sanaakaan :'(

Jos on ollut vaikeaa, ja kähnäystä, niin ei se siltä kuulosta että mies yksinään kaiken rikkoi - ei kukaan yksinään kähnää. Joskus suhde vaan rikkoutuu, kaksi ihmistä kasvaa erilleen, ja asiasta on turha sen enempää enää keskustella kun päätös on pikkuhiljaa kypsynyt ja tehty.

Ikäväähän se on silti, jätetyn kannalta. Eikä varmaan helppoa jättäjänkään osalta...lähteminen harvemmin on helppoa.

Voimia sinulle, ap. Toivottavasti saatte erottua ns. oikein. Hyvin hoidettu ero on parempi kuin huonosti hoidettu liitto.

[QUOTE="vieras";25235350]Miehillä yleensä on joku toinen jo valmiina kun päätös on noin tiukka, ettei siitä voi edes keskustella? Onko lapsia?[/QUOTE]

En uskoisi, että olisi kyse kolmannesta koska mieshän tuli kotiin nukkumaan vaikka on juuri laittanut avioeron vireille....

[QUOTE="vieras";25235350]Miehillä yleensä on joku toinen jo valmiina kun päätös on noin tiukka, ettei siitä voi edes keskustella? Onko lapsia?[/QUOTE]

tää on niin totta.Mulle mies ilmotti kotiin tultaessa ,sen jälkeen kun oli ollu muutaman päivän pois kotoa niin ettei siihen saanu ees yhteyttä, niin tuli kotiin istu sohvalle ja sano et ei tästä tuu mitään et ei jaksa enää ja siitä ei voitu ees keskustella kun mies oli niin tiukka päätöksessään. ja niinhän se oli,sillä oli toinen jota ei mulle myöntäny vaikka kysyin mutta selvishän se mulle sitten kuitenkin.

kanssa mies ilmoitti muutama päivä sitten että tahtoo erota, ei rakasta minua enään, ei ole mitään tunteita, että pitää enään keskustella ositusasiat kuntoon, yhdessä oltiin 6 vuotta ja meillä on pieni lapsi.

[QUOTE="vieras";25235323]Olipa miehen puolelta harvinaisen huonosti hoidettu. Voimia kovasti!![/QUOTE]

Ei sentään lukkoja vaihdattanut tai muuttanut toisen työpäivän aikana, kuten palstan naisille usein ehdotetaan.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
tottakai tässä on syytä molemmissa mutta tarkoitin että ei meillä minusta ole ollut mitään kovin vakavaa eikä kovin paljon. Ei tästä erosta taida enää saada oikein hoidettua.

minä olisin mielummin elänyt huonossa liitossa kuin eronneena.

Voimia! Tuntuu hirveän pahalta sun puolestasi:(

Anna miehen nukkua yön yli, ehkä tämä oli vaan joku ohimenevä sisuuntuminen. Mitä ikinä tapahtuukin huomenna, älä ala raivoamaan miehellesi/ syyttelemään häntä/ vaatimaan häntä tiukaten tilille. Jos siis vain pystyt siihen. Yritä pysyä olosuhteisiin nähden niin rauhallisena kuin voit.
Jos yhä rakastat miestäsi, sano se hänelle. Syyllistämättä ja itseäsi alentamatta. Sano, että olet odottamassa, jos hän haluaa muuttaa mielensä ja lähteä vaikka pariterapiaan selvittämään asioita.

Joku joskus sanoi "Jos rakastat häntä, päästä hänet lentoon ja pidä kätesi avoimena."

Jos miehesi todella haluaa erota, silloin et voi häntä pidätellä. Mutta siinäkin tapauksessa rauhallisena pysyminen ja asiallinen käytös puoleltasi vaikeassa tilanteessa kannattavat lasten takia. Jos alkaa tuntua tosi pahalta, menkää vaikka vanhempiesi/ sisaruksiesi tai ystäviesi luo. Mies ei tässätilanteessa ole oikea kohde purkaa tuntoja tai käydä läpi asioita.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Mies on näköjään itse punninnut asiat ja tehnyt päätöksen, hänellä on siihen ihan täysi oikeus, ihan kuin naisellakin. Ei kenenkään pidä olla yhdessä toisen kanssa vain siksi kun ei yhdessä ole päätetty erota, ihme rivinväli viittauksia taas. Vai onko tämä vihjaus siihen että mies on jotenkin älyltään vajavainen eikä osaa itse päättää mitä haluaa elämältään ja sitä pitää ohjeistaa "keskustelun" kautta ennenkuin hänellä on oikeus sanoa ettei halua jakaa kanssasi elämää enään? Ei nämä asiat tule yllätyksenä kuin täysin urpåille ihmisille jotka ei todellakaan vaivaudu katsomaan rehellisesti oman suhteensa tilaa.

Mies on näköjään itse punninnut asiat ja tehnyt päätöksen, hänellä on siihen ihan täysi oikeus, ihan kuin naisellakin. Ei kenenkään pidä olla yhdessä toisen kanssa vain siksi kun ei yhdessä ole päätetty erota.
Erittäin hyvin kirjoitettu. Totta joka sana.

Niin kipeää kuin se tekeekin, niin jokaisella on oikeus erota ja tehdä eropäätöksensä aivan itse. Eikä puolisolla ole mitään velvollisuutta jatkaa avioliittoa jos ei halua, vaikka suhteen toinen osapuoli haluaisikin.

Niin kipeää kuin se tekeekin, niin jokaisella on oikeus erota ja tehdä eropäätöksensä aivan itse. Eikä puolisolla ole mitään velvollisuutta jatkaa avioliittoa jos ei halua, vaikka suhteen toinen osapuoli haluaisikin.

Totta kai tuo on periaatteessa totta, mutta käytännön tasolla en ymmärrä miksi asia pitäisi hoitaa noin töksäyttäen, tylysti ja tunteetta.

Se on silti se sama ihminen, johon on av(i)oliiton ja yhteisten lasten kautta joskus sitoutunut ja jota on rakastaa luvannut(?).

Totta hitossa rakkaus saattaa ja saa loppua, mutta ei sen mun mielestä tarvi tarkoittaa sitä, ettei asiaa silti vois hoitaa aikuisella tavalla. Ehdoton voi silti olla, jos niin tosiaan kokee.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Mitä väliä sillä oikeasti edes on onko sillä toinen vai ei ?

Jos on niin silloin on vain helppo syyttää tätä kolmatta osapuolta vaikka eroon tarvitaan aina kaksi, jostain syystä se on sinne vieraisiin lähtenyt. Jos ei ole niin ehkä vika on ihan oikeasti vain näissä kahdessa..

Joo jokainen saa erota ja tehdä päätöksen itse, mutta aika tylyä on tulla kotiin ja ilmoittaa että haluaa erota ja asiasta ei voi edes keskustella. Ei haluta yrittää korjata tilannetta, vaan mietitään omassa hiljaisuudessa eikä yritetä mitenkään parantaa asioita ja sitten kun ollaan aika mietitty, niin pamautetaan vaan, että haluan erota ja se siitä.
Meillä exä teki just ton, sanoi, että on viime yön töissä miettinyt asiaa ja haluaa erota ja viikko siitä oli jo uusi nainen kuvioissa. Asiasta ei voinut edes keskustella. Asia tuli aikalailla puun takaa, etenkin kun odotin tuota nuorempaa lasta silloin.

Niin, eihän puolisolla ole mitään velvollisuutta kysyä avioliittoon mennessäänkään toisen puolison lupaa tai suostumusta... nuijalla päähän vain ja alttarille.

Päätöksen saa tehdä itse ja olla jämäkkä, mutta kyllä olisi reilua kumppania kohtaan keskustella noista ajatuksista ennen kuin päätöstä on tehty. Vähän jotain varoitusta, aika monille ne erot oikeasti tulee ihan yllättäen. Ei ne muutamat kinat tiskivuoroista tai paskaisista sukista ole toiselle mitään, kun taas toisen mielestä koko elämä on vaan tympeää paskaa eikä jaksa. Tämän takia kannattaa avata se suu ajoissa.

Tietysti jotkut jättäjät eivät oikeasti hoksaa itsekään että suhde on vituillaan kuin vasta sitten kun tulee se viimeinen korsi. Mutta se on aika paljon omaa tyhmyyttä se.

Totta kai tuo on periaatteessa totta, mutta käytännön tasolla en ymmärrä miksi asia pitäisi hoitaa noin töksäyttäen, tylysti ja tunteetta.

Se on silti se sama ihminen, johon on av(i)oliiton ja yhteisten lasten kautta joskus sitoutunut ja jota on rakastaa luvannut(?).

Totta hitossa rakkaus saattaa ja saa loppua, mutta ei sen mun mielestä tarvi tarkoittaa sitä, ettei asiaa silti vois hoitaa aikuisella tavalla. Ehdoton voi silti olla, jos niin tosiaan kokee.

Mitä epäaikuismaista tuossa oli? Asiallisesti hoiti ei riehunut tai muuten haukkunut sinua.

Ei tuommoiselle asialle helppoa tapaa ole olemassa. Yksi syy kovana olemiselle on se että ei halua että asia peruuntuu enään kun on päättänyt, ei silloin halua mitään tunteikasta keskusteluhetkeä ettei peru vaan siksi kun toista käy sääliksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ai niinkö;25236090:
Niin, eihän puolisolla ole mitään velvollisuutta kysyä avioliittoon mennessäänkään toisen puolison lupaa tai suostumusta... nuijalla päähän vain ja alttarille.

No ei kyllä ole yhtään sama asia, yhteinen elämä on molempien päätös, eroaminen on yksityinen päätös.