Mun Mies ei ymmärrä että mäkin tartten omaa aikaa joskus! Muilla sama ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurpitsanenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kurpitsanenä

Vieras
Kunhan nyt vuodatan suuttumustani täällä.. mutta tosiasia on se ettei mun mies tajua kuinka kotona olevalle äidille, oma-aika olisi aika mukavaa joskus. Mies remppaa taloa, ja käy töissä, okei ymmärrän sen, mutta minä olen kotona pienen tytön kanssa myös aamusta iltaan, ilman kavereita(niitä vain ei ole) ei ole harrastuksia, kun en ehtisi niitä edes harrastamaan.

Mies ei anna mun koskaan nukkua pitkään viikonloppuna, vaan hänen pitää saada nukkua. tänään hänellä on ollut vapaapäivä töistä, ja ajattelin lähteä itsekseni kaupunkiin kahville, ostamaan itselleni jotain. Turhatoivo. mies sanoi heti että hän lähtee talolle. kiva. kun talolla ei juuri nyt oikein ole mitään sellaista remppaa, että olis pakko tehdä... petyin taas, ja itkin.

Tuntuu ettei hän halua minulla olevan omaa aikaa, tai jotenkin tuntuu ettei hän arvosta mua.

huh. :/

Tiedän tunteen ja luulenpa että emme taida olla ainoita. Ite olen painiskellut asian kanssa koko sen ajan mitä meillä on ollut lapset. rakennamme taloa ja miehellä oma firma joten luonnollisesti minä olen lasten kanssa mutta miehellä jää aikaa harrastaa mutta minulla ei joten asian ratkaisen pahalla eli tiukka linja..mä lähden nyt, heippa- tyyliin! Muuten palvelu (ruoka ym.) loppuu tyystin. Kokeiles..sit tuut kotiin ja kerrot kuin jaksat taas.

jotkut miehet ei vaan tajuu vaikka kuinka puhuisi! ei mun ex ainakaan! hänen mielestään lapsi ei estä mitään,ja kotona olo lapsen kanssa on sohvalla makaamista+kattoon räkimistä. arvatkaa vaan ottaako herra lasta mukaan esim.sählyä pelaamaan? ei enenku poitsu kasvaa tarpeeksi. ottaako lasta mukaan illan viettoihinsa(kavereilleen siis)EI!

arvatkaa hoitiko lastaan ku n opiskeli välissä muutaman kk EI!kun ois ollu liian raskasta! niinpä syitä löytyy miksi mies ei pysty. mutta nainenhan on vaan laiska jos haluu aikaa yksikseen. puhuppa siinä sitten miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja :
jotkut miehet ei vaan tajuu vaikka kuinka puhuisi! ei mun ex ainakaan! hänen mielestään lapsi ei estä mitään,ja kotona olo lapsen kanssa on sohvalla makaamista+kattoon räkimistä. arvatkaa vaan ottaako herra lasta mukaan esim.sählyä pelaamaan? ei enenku poitsu kasvaa tarpeeksi. ottaako lasta mukaan illan viettoihinsa(kavereilleen siis)EI!

arvatkaa hoitiko lastaan ku n opiskeli välissä muutaman kk EI!kun ois ollu liian raskasta! niinpä syitä löytyy miksi mies ei pysty. mutta nainenhan on vaan laiska jos haluu aikaa yksikseen. puhuppa siinä sitten miehelle.

katkera? kai tiesit lasta tehdessäs että siinä kiinni oot?

mäkin tarvis omaa ja saan sitä vaa yksinkertasesti lähtemällä ovesta ulos ku äijä tulee :laugh: kaupunkii en o päässy ku muutaman kerra yksi...enkä haluukkaa ku mukavaa shoppailla lasten kaa ;) kavereita ei oo(tai on,mut asuu pitkällä...siis yli 50km)ja mul ei autoo....kyllä maalla on mukavaa :kieh: voihan sitä lähtee ihan yksinää vaik kävelee tonne ilman päämäärää!mulla ainaki pää hajoo jos vaa istun kotona....onko ihan mahottomuus lähtee sen tytön kaa kaupunkii?vaik eihän se sama oo ku yksin,mut rentouttavaa jos istuu rattaissa!meillä toinen kävelee ja hyvin o menny kaupunki reissut!ja ikää siis vasta 2v10kk...rattaita ei oo ollu käytössä liki vuotee!

Alkuperäinen kirjoittaja kyökkipiika:
Alkuperäinen kirjoittaja :

katkera? kai tiesit lasta tehdessäs että siinä kiinni oot?
En ole tämä "mä" mutta vastaan kuitenkin. Tunnen myös tapauksen jossa isä ei MILLOINKAAN hoida lapsiaan (2 alle 3v) vaan puuhaa ja harrastaa omiaan kuten ennenkin. Äidillä ei sitten luonnollisesti ole juurikaan harrastuksia. Minusta ei ole äidin velvollisuus yksin hoitaa lapsia jos isäkin on ja vielä kykeneväkin toisinaan kantamaan kortensa kekoon. Ovathan hänen puoliksi. Mutta joo, kaikki miehet ei näe mitään ristiriitaa ja epätasa-arvoa tollasessa tilanteessa :(

Ei sitä omaa aikaa äidillä ole, ellei sitä omatoimisesti järjestä. Meillä lapset 6-7 tuntia päivässä hoidossa ja minä kotona. Saan riittävästi aikaa sekä kodin hoitoon että ihan vaan itselleni. Mies paljon töiden takia monen päivän reissussa ja tulisin kai hulluksi, jos lapset olisivat joka ikinen hetki kotona.

Niin ja pitää nyt sitten huomioida se että kuinka paljon se mies on siinä kotona yleensäkkin..käykö edes kotona nukkumassa. Kyllä ne äidit jotka ihan oikeasti joutuu olemaan vain lasten kanssa tietää mistä puhuvat. Minä pääsen lasten kanssa ihan mihin vain ja autokin löytyy mutta yksinkertaisesti hajoo se pää jos ei milloinkaan pääse lähtee yksin vaikka vain kauppaan. ihminen vain on sellainen. niin ja mä tiedän mistä puhun kun laitokselta olen tullut niin minut on vain vauvan ja uhmaikäisen kanssa työnnetty ovesta sisään kotiin ja ukko lähtenyt samalla oven aukaisulla. pakko pitä puolesa ettei polla sekoo

siis en oikeesti käsitä, miehenne käyvät ansiotyössä, rakentavat/remontoivat teille kotia.. ja sit pitäis vielä tehdä kotihommatkin... een tajuu..

jos mä olen kotona lasten kanssa, se on mun valinta, jonka tein jo ennen lapsia, silloin minun on ymmärrettävä että minun elinpiirini on suppeampi kiun sen joka käy työssä kodin ulkopuolella.
minun iloni löytyvät luonnosta, puutarhanhoidosta,lasten kanssa puuhailusta,kotihoidosta,käsitöistä jne

sitten kun asiat niin järjestyvät lähdemme kokop perhe "liikkeelle" mitä ei usein tapahdu

kannattaa tarkkaan miettiä missä haluaa asua ja riittääkö se elinpiiri vai onko jatkuva narina..

Alkuperäinen kirjoittaja kukkahattutäti:
siis en oikeesti käsitä, miehenne käyvät ansiotyössä, rakentavat/remontoivat teille kotia.. ja sit pitäis vielä tehdä kotihommatkin... een tajuu..

jos mä olen kotona lasten kanssa, se on mun valinta, jonka tein jo ennen lapsia, silloin minun on ymmärrettävä että minun elinpiirini on suppeampi kiun sen joka käy työssä kodin ulkopuolella.
minun iloni löytyvät luonnosta, puutarhanhoidosta,lasten kanssa puuhailusta,kotihoidosta,käsitöistä jne

sitten kun asiat niin järjestyvät lähdemme kokop perhe "liikkeelle" mitä ei usein tapahdu

kannattaa tarkkaan miettiä missä haluaa asua ja riittääkö se elinpiiri vai onko jatkuva narina..
juuri näin!
miehenkään vuorokaudessa ei ole kui 24 tuntia!
kuka käskee jäsittymään neljän seinän sisälle vaikka lapsia onkin? ylös ulos ja lenkille, keksi tekemistä ja hanki niitä kavereita!

Siis kuka puhui kotitöiden tekemisestä????? Niin ja korostin ihan oikeesti sitä että kyse ei ole valinnoista eikä muistakaan saati siitä mitä yleensä seuraa siitä kun lapsia hankitaan....kyse onkin siitä että vaikka rakennetaan ja mies käy ansiotyössä niin silti sillä jää aikaa harrastaa mutta vaimolla ei ole oikeutta siihen. Kyllä järkikin sanoo että ihminen on luotu sosiaaliseksi ja sellaiseksi että haluaa hieman vaihtelua ja muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja kyökkipiika:

juuri näin!
miehenkään vuorokaudessa ei ole kui 24 tuntia!
kuka käskee jäsittymään neljän seinän sisälle vaikka lapsia onkin? ylös ulos ja lenkille, keksi tekemistä ja hanki niitä kavereita!

Kyökkipiika voi painua vähän aikaa nukkumaan,pitää ilkeillä koko ajan.Sanoa kaikki töykeästi.Jäit muistiin ja seuraan juttujasi tiiviimmin!!!!!!!

seuraavalla kerralla vaan lähdet jos haluat mennä. sanot että nyt mun vuoro päästä kotoa pois. meet vaikka sinne talolle tekee jotain.
tai vaikka sinne kaupungille.kävelet vaan ovesta ulos ja sanot että kato tytön perään

sekä isi että äiti tarttevat omaa aikaa, mahdollisuuden olla vaikka 2 tuntia viikossa ihan itsekseen. leväytäs ap miehellesi kalenteri eteen, tökkäät sormella lokakuun 17 pvä:n kohalle ja ilmotat tyynesti: "tuossa kohti mä pidän oman vapaani. mikäs päivä sulle keksittäisiin?"

siis mä en oikeesti tajuu kun valitetaan ettei ole omaa aikaa, sitä on jos sitä ottaa... kyllä se mies ne lapset hoitaa jos ottaa ja lähtee... ja niinkuin edellä sanoin nää on valinta kyssäreitä

siis mä en oikeesti tajuu kun valitetaan ettei ole omaa aikaa, sitä on jos sitä ottaa... kyllä se mies ne lapset hoitaa jos ottaa ja lähtee... ja niinkuin edellä sanoin nää on valinta kyssäreitä

juu mut ei tääl kato saa ottaa asioihin kantaa. täällä vaan tollaset reppanat saa valittaa et mulla ei o omaa aikaa ja mies ei ymmärrä mitä mä teen.....

Minulla on 4 lasta ja yrittäjä mies jota ei kotona arkena näy.
oman aikani olen itse hankkinut ja sitä mulla on pari kolme kertaa viikossa.
Jos sulla on vain yksi lapsi pääset hänen kanssaan helposti kaupungille, lapsi rattaisiin ja menoksi.. asioista ei saa tehdä liian vaikeita kuin ne ovatkaan.. jos pääsee neljän kanssa pääsee takuulla yhdenkin ;)

Mannerheimin lastensuojeluliiton kaitsijat maksavat 6,20 tunti, minimiveloitus on 2tuntia ja siinäkin ajassa ehtii vaikka uimahallissa käymään.
Ota selvää seurakunnan kerhoista, 3vuotiaan esim voi jo viedä pariksi tunniksi kerhoon jolloin pääset itse kaupoille tms..
Useissa kaupungeissa on myös lapsiparkit jonne voi lapsen viedä, ja saattaa olla jopa ilmainen palvelu.

juu mut ei tääl kato saa ottaa asioihin kantaa. täällä vaan tollaset reppanat saa valittaa et mulla ei o omaa aikaa ja mies ei ymmärrä mitä mä teen.....
No olkaa nyt hyvänen aika onnellisia jos teillä homma pelaa älkääkä siellä kuvitelko että kaikilla on yhtä helppoa!! Jotkut isät eivät SUOSTU hoitamaan ja sillä selvä. Tiedän sen koska seuraan vierestä sellaista perhettä. Siinä ei auta puhe, itku eikä anelu. Miehen mielestä jokin parempi ratkaisu oltava. Siis parempi kuin että isä hoitaa omat lapsensa!!

No kommentoikaa sit tätä ja kertooka mistä otan omaa aikaa??
Rakenamme olen itse tontilla miehen apuna,välillä taapero ja vauva mukana.Hoidan mukisemati kodin,ruuanlaiton ym.
Mies tekee pitkää päivää,mutta omaan harrastukseen nipistää työtunneista.
Mitens mun harrastuksen laita on??!!!
Eli ite näen asian,niin jos mies nipistää omaan harrastukseen aikaa,voisi edes ajatella asian niin että minäkin pääsisin pari kertaa viikossa omaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pikaisesti:
No kommentoikaa sit tätä ja kertooka mistä otan omaa aikaa??
Rakenamme olen itse tontilla miehen apuna,välillä taapero ja vauva mukana.Hoidan mukisemati kodin,ruuanlaiton ym.
Mies tekee pitkää päivää,mutta omaan harrastukseen nipistää työtunneista.
Mitens mun harrastuksen laita on??!!!
Eli ite näen asian,niin jos mies nipistää omaan harrastukseen aikaa,voisi edes ajatella asian niin että minäkin pääsisin pari kertaa viikossa omaan.

ota selvää kerhoista, mannerheiminlastensuojeluliiton kaistijoista, lapsiparkeista ym omalla paikkakunnallasi.

Kuten sanottu , oma mieheni on aina töissä ja se on tosi raskasta perheelle.
Senpä takia en halua riitaa tälläisistä asioista jotka voin järjestää itsekin, muitakin huolia on tarpeeksi.
Rakentaminen tai remontointi ei kestä ikuisesti, sen tiedän ihan kokemuksesta..

Harva mies tarjoaa "tarjottimella" omaa-aikaa vaimolleen, eli se on otettava itse. Siis jos ei puhumalla selkeet, niin sitten vaan ovesta ulos ja "hei kulta, tulen parin tunnin päästä..." Toki fiksuna (käyhän mies töissä + raksa) et käytä tätä kohtuuttomasti, mutta kyllä esim. kertaviikkoon pitäs onnistua eikä olla mahdotonta kenellekään.
Jämäkkänä vaan nainen, niin kyllä se siitä =)

Sillon on vaan lähdettävä. Ei kysellä eikä selitellä vaan menet vaan. Meillä mies menee omia menoja, lähtee pyörälenkille ja hupsis, unohtuu johonkin kahville ja pyörälenkki venähtää neljän tunnin mittaiseksi. on viikonloppuja pois paljon jne. Mä teen kylmästi niin, että menen vaan. Kyllä äidilläkin on oikeus sillon tällön päästä yksikseen käymään jossain. Tai jos näin ei ole niin sitten ei miehelläkään ole oikeutta harrastaa. Kokeileppa vaan kylmästi ilmoittaa, että nyt lähdet käymään kahville ja menet. Mä tiedän tasan, että kaikille se puhe ei mee perille vaikka kuinka yrittäisi puhua ja keskustella.

Yhteistyössä