Mun mielestä liikuttava, joidenkin mielestä varmaan paheksuttava kokemus hautajaisista.

  • Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti
suru
Tänään oli mun mumman hautajaiset. Mumman vanhin poika on retuperällä, juo ja on jotenkin elämän runnoma ihminen. Hyvin mukava persoona kuitenkin, vaikka elämä on koetellut, ja viina maistuu paremmin kuin hyvin.

Menimme laskemaan kirkossa kukkalaitteita arkulle, kaikilla muilla oli hienot kukkavihot, oli pitsiä, neilikkaa ja ruusua. Poika laski oman, itse kedon kukkasista kootun kimpun, jonka oli varmaan pihamaaltaan poiminut.

Luulen, että muut paheksuivat, mutta itse liikutuin ihan hirveästi. Jotenkin koko tilanne oli liikuttava, äidin rakas poika, suvun musta lammas, oli omin käsin ja täydestä sydämestään kerännyt äidilleen kimpun, ja aivan joka kukka oli varmasti suurella sydämellä valittu.

Oikeastaan häpesin itse. Olin vain tilannut kukkalaitteen, vaikka olisin voinut tehdä saman, eli kerätä suuren kimpun itse, ja koko sydämestäni ja rakkaudesta.

No, tällä tarinalla tuskin oli opetusta sen kummemmin, mutta liikuttava tilanne oli kuitenkin.
 
vieras
Ap:n kanssa samaa mieltä. Kukat ja toivotus viimeiselle matkalle tulivat varmasti sydämen pohjasta. Tietysti myös teiltä muilta. En väheksy muidenkaan kukkalaitteita. Muistan aina isän lempilaulun sanoja "Liian hienoja ruusut on mulle..." Isän haudalle vien aina kotipihasta kerättyjä kukkia.
 
:heart:
mua liikutti yksissä hautajaisissa kun edesmenneen miehen aikuinen poika sanoi arkulla "lepää rauhas faija" muilla oli pitkät runot, mutta poika puhui suoraan isälleen niin kun oli puhunut isän eläessäkin eikä teeskennellyt mitään. mun mielestä se oli liikuttavaa ja aloinkin itkeä ihan tosissani tuossa vaiheessa
 
DG
Oli rahaa vai ei, mutta minusta hieno ele että tuli paikalle. Moni ei välttämättä olisi tullut.
Ja toi niitä luonnonkukkia, kun moni olisi tullut ilman niitäkin.
Elämä kohtelee kaltoin monia suomalaisia, joten itsekin nostan hattua tälle luonnonkukka miehelle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jepa:
No ei se sitä rakkaudella tehnyt, ei vaan ollut rahaa.
Näin mä uskon, että osa hautajaisvieraista ajatteli. Mutta mä näin sen katseessa eksymistä ja hätää, ja uskon, että kimppu oli rakkaudella kerätty. Ja varmaan siksi myös, ettei ollut rahaa tai osaamista tilata kimppua muualta. Mutta mä uskon, että poika halusi kuitenkin omalla rujolla tavallaan toivottaa äidilleen hyvää matkaa.
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja Jepa:
No ei se sitä rakkaudella tehnyt, ei vaan ollut rahaa.
Ei välttämättä ollutkaan, mutta välitti silti äidistään sen verran että tuli paikalle ja oli nähnyt vaivan kerätä kukkia. Enemmän siis välitti luultavasti kuin joku joka isolla rahalla tilaa kukkalaitteen ja jättää itse tulematta edes paikalle...
 
ss-polt
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepa:
No ei se sitä rakkaudella tehnyt, ei vaan ollut rahaa.
Näin mä uskon, että osa hautajaisvieraista ajatteli. Mutta mä näin sen katseessa eksymistä ja hätää, ja uskon, että kimppu oli rakkaudella kerätty. Ja varmaan siksi myös, ettei ollut rahaa tai osaamista tilata kimppua muualta. Mutta mä uskon, että poika halusi kuitenkin omalla rujolla tavallaan toivottaa äidilleen hyvää matkaa.
AP, stop! Nyt sä ítketät mua lisää! Noi sun sanavalinnat. <3
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepa:
No ei se sitä rakkaudella tehnyt, ei vaan ollut rahaa.
Näin mä uskon, että osa hautajaisvieraista ajatteli. Mutta mä näin sen katseessa eksymistä ja hätää, ja uskon, että kimppu oli rakkaudella kerätty. Ja varmaan siksi myös, ettei ollut rahaa tai osaamista tilata kimppua muualta. Mutta mä uskon, että poika halusi kuitenkin omalla rujolla tavallaan toivottaa äidilleen hyvää matkaa.
:'( :heart: :heart:
 

Yhteistyössä