Mun mielestä alkomashooli yliarvostettua

Tuntuu, että se vaan on niin tärkeetä joillekin tai aika monelle, että edes pikkasen saa jotain kaljaa tai viiniä. Että pitää itseasiassa aina ostaa kun halvalla saa ja aina ottaa edes vähän jos mahdollista.

Mä olen sattumalta nykyään aika raitis. Joskus ennen perhettä olen alkoholijuomista nauttinut, mutta nyt niissä ei ole edes mitään juhlien aineksia.

Tuttavat sanoo, että ne maistuu hyvältä, siksi juovat. PItää se kai uskoa. Itse kun ruuan kanssa mieluiten juon vettä, saunassakin korkeintaan jotain vissyä.
 
Mie ole aikasta samaa mieltä. Olen huomannut sellaisen jännän jutun, että kun ajoittain olen ollut pitkiäkin aikoja juomatta alkoholia, niin sitä täytyy olla perustelemassa jatkuvasti! :eek:

Jotenkin meidän kulttuuri on alkoholispitoinen, siis että se on normaalia, että juo. Juomaton olotila on jotenkin nurinkurista ja outoa... että oikein tyrkytetään juomaa sille, joka ei halua juoda, ja olen törmännyt siihenkin, että oikein ivataan ja pilkataan....

Mie olen nuoruudessa käynyt paljonkin ulkona ja juonut reiluhkosti, mutta nykyään juon tosi harvoin ja suht vähän. Viime reissu menikin sitten ihan överiksi, ja sen jälkeen päätin pistää korkin kokonaan kiinni.

Miunkin juoma on nykyään vesi tai vissy.
:flower:
 
Joo,samoilla linjoilla ollaan nykyisin.Tosin se johtuu kyllä siitä että vielä imetän,mutta tässä on huomannu,kun on ollu jo kohta kaks vuotta juomatta,ni hyvin pärjää ilman alkoholia.Ei oo ikävä niitä moraalisia krapuloita saati sitten sitä oikeeta kunnon kankaista.
Että jos viina on viisasten juoma,ni tyhmähän miun täytyy olla :LOL:
 
Mie olen myös heittänyt viinakset ja sun muut juomat pois elämästäni ja hyvin olen pärjännyt ilman! Tiedän kyllä millasita on olla kännissä jne..Nuorena on kyll tullut otettua... Usein valintaani kyseenalaistetaan sekä kysellään, miksi et juo...Olenkin viime aikoina kysynyt vastakysymyksen: miksi juot? Eikö se ole oleellisempi kysymys alkohostimaassamme?
 
No minä olen eri mieltä. Alkoholi on hieno asia kun sitä osataan käyttää. Se kuuluu tiettyihin tilaisuuksiin kuten häihin, juhlapäiviin ym. Kuohuva lasissa on piste iin päällä ja on turha väittää että vesi ajaa saman asian. Ja onhan esimerkiksi viini tärkeässä asemassa myös ruokajuomana.

Tietty jos on muistoina kännejä ja moraalisia krapuloita niin en ihmettele ettei maistu enää. Meidän kulttuuri on juuri tuollaista että ollaan sitten vesilinjalla tai sitten kaatokännissä. Ikävää kun ihmiset ei osaa käyttää alkoholia oikein.
 
Olen oikeastaan Saphon kanssa samoilla linjoilla. Olin ennen raskautta pari vuotta juomatta kokonaan. Ajattelin, että miksei voisi olla ilmankin kun pääsee autolla joka paikasta kotiin. Raskaus + imetysaika kun lasketaan päälle niin tuli oltua ehkä 2,5-3v kokonaan ilman alkoholia.

Huomasin, että toisten juomattomuutta kytätään. Ihmiset kiinnittävät absolutsimiin jostain syystä huomiota. Ehkä ajattelevat, että "mikähän tuokin kuvittelee olevansa kun ei maistu".

Juhlissa otin aina alkoholillisen jos alkoholiton oli eri näköistä. Kilistin lasia, nostin huulille ja laskin lasin jonnekkin. Olisin toki voinut maistaakin, mutta kun kuohuvat on niin maan peekeleen pahanmakuisia :LOL: Huomasin kyllä myös, että itse "humallun" tilanteista ja seurasta. Tuli tanssittua pöydillä ja kikatettua aamu neljältä ihan samalla tavalla kuin ennenkin.

Kun lapsi tuli siihen ikään, että äitikin saa nukkua niin alkoi taas tekemään mieli. Tänäänkin otin saunasiiderin jäillä. Puolet 0,5l tölkistä jää aina juomatta, mutta kyllä se vain on niiiin hyvää! :p Ja tulee mukavan raukea olo. Samoin oikein hyvä viinilasi kruunaa kyllä aterian. Iltaa istuessa saattaa mennä mojito poikineen, mutta vuosien takainen päätös etten tule enää koskaan kärsimään krapulasta on pitänyt. Hauskaa on ollut.

Itse siis toivon, että hyväksyisimme juomattomuuden ilman sen kummempia kyselyjä, mutta myös kohtuullisen alkoholin käytön.
 

Yhteistyössä