mun mielestä on typerää

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
En nyt osaa yhdistää tiettyjä kansalaisuuksia tiettyihin uskontoihin, mutta esim hengiltä kivittäminen, lapsiavioliitot, naisten alistaminen jne.

Et ihan varmuuden vuoksi inhoot kaikkia maahanmuuttajia, koska pienen osan kotimaassa tapahtuu uskonnon varjolla julmuuksia?
Kyl on hauska tyyppi tää pieni, punanen tutuhame :D

En mä inhoo, en vaan halua olla niiden kanssa missään tekemisissä. Ja jos yhtään oot seurannu esim uutisia, niin ei ne julmuudet sinne niiden kotimaahan rajoitu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei noissa ole kyse uskonnoista vaan sen kyseisen maan lainsäädännöstä. Mm. Intiassa lapsiavioliitot ovat hyvin yleisiä. Enkä tiennytkään että Suomessa kukaan ei naista alista mutta kaikkialla muissa maissa kyllä! On tämä hieno palsta.

Niin no kulttuuri osittain perustuu lainsäädäntöön. Enkä mä nyt sano että Suomi on täys lintukoto mutta oma maa mansikka ;)

Eli vihaat kaikkia mamuja, heidän kulttuuriaan ja uskontoaan, koska joidenkin maiden lainsäädäntö sallii lapsiavioliitot? On sulla logiikka!

Onko sulla ja suurimmalla osalla teistä joku vtun lukivika? Mä en oo sanonu vihaavani kaikkia mamuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
En nyt osaa yhdistää tiettyjä kansalaisuuksia tiettyihin uskontoihin, mutta esim hengiltä kivittäminen, lapsiavioliitot, naisten alistaminen jne.

Et ihan varmuuden vuoksi inhoot kaikkia maahanmuuttajia, koska pienen osan kotimaassa tapahtuu uskonnon varjolla julmuuksia?
Kyl on hauska tyyppi tää pieni, punanen tutuhame :D

En mä inhoo, en vaan halua olla niiden kanssa missään tekemisissä. Ja jos yhtään oot seurannu esim uutisia, niin ei ne julmuudet sinne niiden kotimaahan rajoitu.

Aika vähän uutisoidaan ruottalaisten, ranskalaisten, saksalaisten jne tekemistä rikoksista.
Kai kaikkien Ruotsissa asuvien suomalaistenkin pitää sit kärsii kokoajan yhden finskin siellä tekemistä murhista sun mielestä?

Mun tanskalainen naapurini suunnittelee varmaan kivittävänsä mut, keräilee jotain kivikokoelmaa samaan kohtaan missä Kerttu-mummolla oli ennen omenapuut. Yläkerran ruotsalainen on homppeli ja opastaa naapurikunnan nuoria miehiä siihen samaan syntiin, aina tuomassa jonkun nuoren kotiinsa sieltä diskoilloista.

Sanoit kyllä heti ekassa viestissäsi että et tykkää mamujen kulttuurista etkä uskonnosta.

Niin, en tykkää. Vihata on hiukan voimakkaampi ilmaisu.
ja mitä se teitä liikuttaa, jos mä haluan pysyä tässä 'valkoisessa kuplassani'? Jos mulla ei ole edes mitään mielenkiintoa olla tekemisissä lähi-idästä muuttaneiden maahanmuuttajien kanssa, niin onko se teiltä pois? Ja jos mun kiinnostuksen kohteet on jotain ihan muuta kun eri kulttuurit ja uskonnot?

Suomalaisia on maailmalla vankiloissa useitakin. Sellaisiahan me suomalaiset olemme, aina rikoksia tekemässä joka puolella. Eikö niin? Ja kaikki tanskalaiset ovat poliisien telottajia?

Jos et halua että se meitä liikuttaa millään tavalla, miksi sitten edes teit tuon aloituksen? Eikö aloitukseen halutakaan vastauksia? Miten voit tietää mitään lähi-idästä muuttaneista kun kerran sua ei kiinnosta eri kulttuurit ja uskonnot? Ei sua silloin pitäisi kiinnostaa ranskalainen tai kreikkalainenkaan kulttuuri.

Jos et halua että se meitä liikuttaa millään tavalla, miksi sitten edes teit tuon aloituksen? Eikö aloitukseen halutakaan vastauksia? Miten voit tietää mitään lähi-idästä muuttaneista kun kerran sua ei kiinnosta eri kulttuurit ja uskonnot? Ei sua silloin pitäisi kiinnostaa ranskalainen tai kreikkalainenkaan kulttuuri.

Ei kiinnosta myöskään ranskalainen eikä kreikkalainenkaan kulttuuri. TIedän sen, mitä olen lukenut ja kuullut.
Mun pointti tässä aloituksessa oli se rusketusjuttu, mutta taisin kertoa vähän liikaa.

eiköhän tän ap:n loistokkaan ketjun voi jättää ihan tähän, eihän tää perssilmä edes perustele mitään muuta kuin: "en mä tykkää".. akka on pihalla kun lintulauta, ihmeen paljon sanoja on kirjotettu oikein vaikka takana ei oo varmaankaan kun ne pakolliset 9 vuotta.. ja nekin varmaan rimaa hipoen

Minä olen joskus miettinyt että minkäs minä sille voin etä:

- asun alueella jolla ei ole mitään ongelmia eikä paljoa tummaihoisia maahanmuuttajia (onko yhtäkään... joskus rannalle eksyy joku)
- työpaikallani kaikki ovat suomalaisia
- vain kaksi asiakkaistani ovat muualta kotoisin... Virosta :D
- suvussa on tasan yksi maahanmuuttaja: serkun saksalainen aviomies

Ja ihan keskisuuressa kaupungissa asun. En ole rasisti enkä juntti, näin vain on. Pitäisikö minun tieten tahtoen haalia ympärilleni mamuja että olisin tiedostava ja hyvä ihminen? Kivat niille: "en muuten olisi ystävänne mutta kun tämä parantaa statustani" :D

Ainoastaan Islamia vierastan kovasti, muuten olen ihan niin kuin suurin osa suomalaisista on: tyytyväinen omaan elämään ja siihen, että asiat sujuu mutkattomasti ja hyvin kaikkien ihmisten (olivat he minkä värisiä tahansa) kesken.

Juuh, oli mukava yrittää keskustella teidän kanssa, kerroin vain mielipiteeni (siksi siis perustelu 'en tykkää....) ja saan kuulla olevani älykkyyden ruummillistuma ja perssilmä. Ja mua epäillään 9 vuotiaaksi.....?
Hei, etkai sä oikeasti kuvitellut saavasi asiallista keskustelua tuollaisella aiheella. :D

Juuh, oli mukava yrittää keskustella teidän kanssa, kerroin vain mielipiteeni (siksi siis perustelu 'en tykkää....) ja saan kuulla olevani älykkyyden ruummillistuma ja perssilmä. Ja mua epäillään 9 vuotiaaksi.....?

No tuo kyllä kuvastaa sun älykkyyttäsi että luit tuon 9 tarkoittavan sun ikävuosiasi! :-D

http://blogs.tampabay.com/photo/2009/11/terrorism-thats-personal.html

Mä niin tykkään mamujen kulttuurista.

Kaikista herkimpien ei kannata avata linkkiä. Karu totuus voi olla liian järkyttävä kokemus, paree olla ja elää pilvilinnoissa.

Apua :laugh:

(mielikuvani senkun vaan vahvistuu)

No tuo kyllä kuvastaa sun älykkyyttäsi että luit tuon 9 tarkoittavan sun ikävuosiasi! :-D

Joo, en lukenu kunnolla, sori.

:laugh:
No nyt paljastu viimeistään koko nikki porvoolaiseks

Uusimmat

Yhteistyössä