Mun mielestä ei normaalia käytöstä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mieheni sukulaisilta nimittäin. Painanut tämä asia mieltä jo kauan, ja alkanut jo vähän masentamaan...Antakaa pliis kommenttia, että saisin muitakin mielipiteitä mietittäväksi:) Perheeseemme kuuluu kolme poikaa, yksi minun edellisestä liitosta ja yksi mieheni edellisestä liitosta, sekä yhteinen vauvamme.
Noin vuosi sitten alkoi tämä omituinen ylipaapominen tätä mieheni vanhempaa poikaa kohtaan. Tulee paketteja, kortteja, kirjeitä, yllätyksiä jne. postissa. Ja siis muiltakin kun isovanhemmilta. Mieheni on tehnyt selväksi, että kaikki lapset ovat saman arvoisia, ja että jos laitatte esim. paketin, siinä pitää olla kaikille jotain, ei vaam yhdelle. Mutta ei auttanut. Sukujuhlissa kaikki keskittyvät vain tähän yhteen poikaan, ja hänet nostetaan jalustalle. Olisiko näin, jos olisimme ydinperhe? Tulee väistämättä mieleen, että minua syytetään siitä että tämä poika on menettänyt sen oman vanhan perheen. Ja minua ei kunnioiteta tämän lapsen äitipuolena ja kasvattajana ( lapsi näkee omaa äitiänsä todella harvoin) tuntuu että he ajattelevat, että lapsi jää nyt jostain paitsi, ja he yrittävät korjata ja paikata tuon aukon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kaipa se on luonnollista, että sitä "verisukulaista" enemmän tulee muistettua, kuin sinun lastasi? Alusta asti ovat hänen kasvamistaan seuranneet jne.

Mutta onhan heillä yksi yhteinenkin lapsi.

Jos ajattelevat, ettei vauva vielä perusta lahjojen päälle?

miksei yhteinen lapsi saa mitään? hän on kuitenkin myös sukua näille lahjojen lähettäjille. Toisaalta ymmärrän, et sinun lapsellesi ei lähetellä miitään. Tuskin esikoisesi isän sukulaiset lähettelee teidän muiden lapsille, vai? Ihan sama tilanne

No, koska olemme mieheni kanssa päättäneet että emme tee eroa veri ja "vesisukulaisuuden" välille, niin sen vuoksi olemme pyytäneet ettei sululaisetkaan tekisi. Kirjoitin että tämä käytös alkoi viime kesänä, sitä ennen ei nämä sukulaiset ole pahemmin yhteyttä pitäneet ( synttärit ja joulut vain ) ja sitten kun meillä on tämä yhteinenkin...

Tosi törkeää, onhan heillä yhteinenkin lapsi. Ymmärrän kyllä, ettei äidin entisestä liitosta olevan lapsen tarvitse kiinnostaa samaalla tavalla. Tokihan ystävällinen pitää olla ja jos kyläillessä tuo lahjan, pitää tuoda kaikille. Varmaan paapovat ja hemmottelevat esikoista juuri äidin hylkäämisen takia. Ei silti ole reilua. Ovathan he toisenkin lapsen sukua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksei yhteinen lapsi saa mitään? hän on kuitenkin myös sukua näille lahjojen lähettäjille. Toisaalta ymmärrän, et sinun lapsellesi ei lähetellä miitään. Tuskin esikoisesi isän sukulaiset lähettelee teidän muiden lapsille, vai? Ihan sama tilanne

Mun mielestä tuo vertaus ei tähän sovi, eihän tähän nyt kenenkään exät kuulu, kun kyse oli MIEHENI sukulaisista. Mutta sen voin kertoa, että minun vanhempani ovat tämän ymmärtäneet, aina tuovat esim. molemmille tuliaisia matkoilta ja muutenkin kohtelevat samanvertaisina.

Ymmärrät varmaan ap, että vaikka sinun vanhempasi kohtelevat kaikkia lapsia samanvertaisina, ei siihen kaikki pysty/halua. Avioero herättää niin voimakkaita tunteita myös läheisissä, että etenkin ei erityisen suvaitsevaiset ja modernit isovanhemmat saattavat hyvinkin pitää sitä "vierasta" lasta vähemmän tärkeänä.

vastaan tähän vielä sen mitä jäin miettimään... Jos täällä joku äitipuoli sanoisi suoraan, että hemmottelen enemmän omaa kuin esim. miehen lapsia, se ihminen taatusti lynkataan täällä pahaksi äitipuoleksi. Sukulaisilta tämä kuitenkin on sallittua käytöstä ihmisten mielestä, tottakai koska jos on verisukua, niin se lapsi on tärkeämpi.

Yhteistyössä