Mun maailmani romahti tänään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tsemppiä! ja toivoa on niin kauan kuin on elämää. :)

olen menettänyt yhden vauvan, mutta olen iloinen että jaksoin uskoa parhaimpaan loppuun asti, vaikka merkit olivat jo pitkään huonoja. nyt on hyvät muistot edes raskausajasta. :) surra ehdin myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja kukkis:
Viikkoja on vasta vhän päälle 8 ja vain yhden munasarjan tuottama keltarahashormooni ei riitä sikiölle, joten tästä aiheutusi keskenmeno.. Istukka alkaa iutse tuottamaan sitä hormoonia vasta rv 12 jälkeen, eli jos sinne asti päästään näin niin sitten on mahdollista poistaa tuo munasarja, mutta se leikkaus on suuri riski sikiölle.
Ja jos sitä ei siis leikata niin se voi aiheuttaa vuotoja tms ja sitä paitsi tuop voi olla jou kasvain, ei vain vesirakkula.. Erikoislääkäri ei tänään antanut oikein paljon toivoa...

Jos yhden munasarjan tuottama keltarauhashormoni ei riitä ylläpitämään raskautta, niin miksei sitä keltarauhashormonia voi antaa sinulle ulkoisesti? Se onnistuu nimittäin niinkin, että annetaan tarvittavat hormonit sinne rv 12 asti, kunnes istukka alkaa tuottamaan hormoneja.

Minä nimittäin olen saanut reilu vuosi sitten lapsen ihan kokonaan ilman munasarjoja, luovutetulla munasolulla, kaikki hormonit siis tabletteina, emätinpuikkoina ja pistoksina.

Paljon tsemppiä sinulle! :hug:

JOS nyt oletetaan että tuo muodostuma on vain jotain vaaratonta esim se vesirakkula, niin onkohan se voinut aiheuttaa mulle kuukautiskivut tai järettömät mielialavaihtelut mitä mulla on tämän kevään ollu, mutta ei koskaan aikaisemmin? ja kuinkahan nopeesti tommoset oikeesti kasvaa?

Mulle on kohta kuusi vuotta sitten syntynyt poika joka sai alkunsa sen jälkeen kun multa poistettiin kasvain munasarjasta ja sen jälkeen koko vasen munasarja. Se kasvain muuten oli 4x7cm eli siellä voi olla isojakin mitkä ei välttis ole syöpää yms. Tai noh, mun tapauksessa se munasarja poistettiin kun kasvainta oli tutkittu patologilla, ihan vaan varuiksi.

Minun kuopukseni kyllä tuli toimeen vain toisen munasarjan tuottamalla hormoonilla.. Kun vuotta aikaisemmin poistettiin toinen munasarja ja -johdin kohdun ulkopuolisen raskauden vuoksi.

Yhteistyössä