Maanantaina sit Lastenlinnaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Maanantaina se sit alkaa, se koko kesän odotettu ja panikoitu Lastenlinnan hoitojakso. Tai lähinnä ehkä diagnosointijakso. 10 päivää tyttö on siellä päiväosastolla, mä oon sen ekan viikon mukana.

Syynä tälle hoitojaksolle on tytön viivästynyt puheenkehitys ja heikot vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. Ja ehkä jotai pieniä aspergerpiirteitä on. Kesän aikana kyllä on todella huimaa kehitystä tullut! Etenkin puheenkehityksessä ja yleensäkin leikissä. Tänään just päiväkodissa erityislto sano että tytöllä on todella monipuolinen sanavarasto. Ja on se kyllä kauheesti kasvanutkin. Tyttö on kauheen kiinnostunut kaikesta ja kyselee jatkuvasti ja hyvämuistisena ne asiat sitten jää mieleen. Leikkiminenkin on alkanut jo vähän onnistumaan mutta ihan ei sellaista kunnollista vuorovaikutuksellista leikkiä ole. Mutta hyvään suuntaan ollaan menos :) Tyttö on nyt siis 4 v 8 kk.

Ja mua jännittää niiiiiiin paljon! Varmasti saadaan sieltä paljon työkaluja että miten jatkossa parhaiten voidaan tytön kasvua ja kehitystä tukea mutta toisaalta niin paljon jännittää se että "minkä leiman ne tyttöön lyö". Sinänsä kyllä hyvä että tässä vaiheessa tehdään nämä tutkimukset, mitä aiemmin saadaan tarvittavat tukitoimet, sen parempi tytön tulevaisuuden kannalta. Mutta aika paljon kaikenlaisia ristiriitaisia tunteita tässä ittellä on..

Olis nyt vaan äkkiä ohi niin sais tän asian pois päiväjärjestyksestä.. ja asiat selviksi..

Toivotan onnea reissullenne! Omat muistoni ajastani siellä eivät olleet kovin miellyttäviä, mutta onhan siitä aikaakin. Toivon saavani lukea kuulumisianne jatkossakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Toivotan onnea reissullenne! Omat muistoni ajastani siellä eivät olleet kovin miellyttäviä, mutta onhan siitä aikaakin. Toivon saavani lukea kuulumisianne jatkossakin.

Kiitos! :)

Kyllä mä lopputuloksen tulen kertomaan, oli se sitten mikä tahansa.

Yhteistyössä