Mun lapsilla on todella hyvä koulu!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla on kolme lasta: vanhin aloitti nyt lukion, nuoremmat on seiskalla ja vitosella. Pakko todeta kun on kouluista kaikennäköistä lukenut, että heillä on ilmeisesti ollut aivan mahtava koulu. Toki sielläkin on kaikenlaista tapahtunut, mutta ei mitään isompaa kiusaamistapausta. Oikeesti olen lapsiani joskus oikein tentannut siitä koulun meiningistä ja pakko se on uskoa, että koulussa homma toimii.

Yksi syy on se, että ala-aste ja yläaste on samassa. Ja itseasiassa eskarikin. Eli siinä ne lapset menee samassa putkessa. Koulu ei ole kovin iso, joten sekin auttaa. Ei montaa rinnakkaisluokkaa.

Koulussa on maahanmuuttajiakin jonkin verran, mutta hyvin tuntuneet sopeutuvan porukkaan.

Usein keskustelupalstoilta saa sen kuvan, että nykyään kouluissa on ihan karmea meno. Mutta onko se niin? Onko tämä mun lasten koulu poikkeus vai onko ne otsikoissa olevat koulut poikkeus?

Tämä on tietenkin suht. pieni kaupunki että ehkä se sitten tekee. Toisaalta itse asuin samantapaisessa pikkukaupungissa lapsena ja kyllä siellä varsinkin yläasteella oli välillä aika hurja meno. Ja tämä siis 80-luvulla.
 

Yhteistyössä