Mun lapseni ku on saanu alkunsa keinohedelmöityksen avulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Geenimutaatiot voi tuottaa jotain hyvääkin, vaikka syntyvä yksilö olisikin jollain tapaa "viallinen", niin lisääntyessään tämä voi tuottaa jonkin ominaisuuden, joka on evoluution kannalta hyödyllinen.

Eikä ne geenimutaatiot tapahdu lapsettomuushoitoja käyttävien ihmisten lapsissa sen useammin, kuin meidän supersukusoluisten ihmisten lisääntymisessäkään, vai mistä nämä sairaat lapset sitten johtuisivat? Luojan vitsistä, vai? ;)

Ja juuuuuu, ennen vanhaan ei ollut lapsettomuushoitoja, mutta eipäs ollut montaa muutakaan nykylääketieteen riemuvoittoa. Kiellettäiskö tässä samalla koko nykylääketiede ja sen mahdollistamat asiat? Muistakaa sitten ihmeessä kieltää ne myös silloin, kun itse (tai lapsenne) tarvitsee niitä jatkaakseen elämäänsä.

Ihmeellistä jeesustelua. Tervetuloa 2008-luvulle, ihmiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Minä olen vähän samoilla linjoilla kun Lunatic lapsettomuushoitojen suhteen. MUTTA, minulla on lapsia, en tiedä mikä olisi mielipiteeni jos olisin lapsettomuudesta kärsinyt.

eipä kannattais tuomita muita semmoisesta asiasta olla mieltä jos itse ei siitä mitään tiedä!?

Kyllä asioista voi olla vankat mielipiteet muutoinkin, vastustan sotaakin vaikken ole sodassa ollut.
Sitäpaitsi luulin olevani lapseton, mutta en koskaan miettinytkään mitään hoitoja.
Ei kaikki ole samoin ajattelevia, et näytä ymmärtävän.

Minä olen vähän samoilla linjoilla kun Lunatic lapsettomuushoitojen suhteen. MUTTA, minulla on lapsia, en tiedä mikä olisi mielipiteeni jos olisin lapsettomuudesta kärsinyt.

eipä kannattais tuomita muita semmoisesta asiasta olla mieltä jos itse ei siitä mitään tiedä!?

:laugh: Eli pitäisikö olla kokenut lapsettomuushoitoja että voi olla jotain mieltä asiasta? Ja kyllä, minä tiedän kyllä asiasta aika paljonkin!

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Geenimutaatiot voi tuottaa jotain hyvääkin, vaikka syntyvä yksilö olisikin jollain tapaa "viallinen", niin lisääntyessään tämä voi tuottaa jonkin ominaisuuden, joka on evoluution kannalta hyödyllinen.

Eikä ne geenimutaatiot tapahdu lapsettomuushoitoja käyttävien ihmisten lapsissa sen useammin, kuin meidän supersukusoluisten ihmisten lisääntymisessäkään, vai mistä nämä sairaat lapset sitten johtuisivat? Luojan vitsistä, vai? ;)

Ja juuuuuu, ennen vanhaan ei ollut lapsettomuushoitoja, mutta eipäs ollut montaa muutakaan nykylääketieteen riemuvoittoa. Kiellettäiskö tässä samalla koko nykylääketiede ja sen mahdollistamat asiat? Muistakaa sitten ihmeessä kieltää ne myös silloin, kun itse (tai lapsenne) tarvitsee niitä jatkaakseen elämäänsä.

Ihmeellistä jeesustelua. Tervetuloa 2008-luvulle, ihmiset.

Hyvä FWG :flower: :flower: :flower: :flower: :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
voiko tommosia ihmisiä ollakkaan vaiko vaan nikki mikä toivottavasti höpisee pehmeitä!

Ihan omia ajatuksiani omana itsenäni kerron.
Mun mielestä taas keinohedelmöityksiä käyttävät ja puolustelevat on pehmeitä, joten tasoissa ollaan. =)
Kaikkia ei voi miellyttää.

Jos kerta näin on niin olen sitten ihan mielelläni pehmeä.

Sanotko sä keskenmenon kokeneelle, että voi voi sun ei nyt sitten ollut tarkoitus saada lasta? Kun se lapsi ei sun sisälläs pysynyt niin tyydy siihen.

Lunatic, odotan vastaustasi

:laugh: Eli pitäisikö olla kokenut lapsettomuushoitoja että voi olla jotain mieltä asiasta? Ja kyllä, minä tiedän kyllä asiasta aika paljonkin!

Ei vaan sitä lapsettomuutta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tervetuloa 2008-luvulle, ihmiset.

Ennenvanhaan ei ollut myöskään ylikansoitusta. :whistle:

Miksi nämä lapsien rakastajat eivät suostu adoptoimaan? Sanonpa miksi, siksi että oman geenin siirtäminen on tärkeämpää kuin lapsi itsessään tai äitiys. Ollaan niin jaloa olevinaan kun ei saada lasta pariin vuoteen jyystämällä, siihenhän se maailma varmasti kaatuukin.

50 vuotta sitten lapsettomuutta EI ollut yhtä paljon kun nykyään. Osa nykyään olevasta lapsettomuudesta johtuu myöhentyneestä lastentekoiästä. Ei kannattaa alkaa yrittää vasta kolmekymppisenä. Naisen hedelmällisimmät vuodet, usein myös miehen, osuvat 18-30 ikävuoteen, ei suinkaan yli kolmenkymmenen.

Lapsettomuushoitojen "tuloksia" on ollut olemassa niin vähän aikaa, ettei asiaa ole keretty kunnolla tutkimaan. Se tiedetään jo hyvin, että lapsettomuudesta kärsineiden lapsilla on suurempi riski itse kärsiä samoista ongelmista.

No entäs sinä sitten, ilmeisesti sinulla ei ole mitään mielipidettä asioista, joita et ole kokenut? Eläinrääkkäys, sota, nälänhätä, eutanasia yms? TÄytyy myöntää että taidat olla kyllä ainoa laatuasi koko Suomessa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Tervetuloa 2008-luvulle, ihmiset.

Ennenvanhaan ei ollut myöskään ylikansoitusta. :whistle:

Miksi nämä lapsien rakastajat eivät suostu adoptoimaan? Sanonpa miksi, siksi että oman geenin siirtäminen on tärkeämpää kuin lapsi itsessään tai äitiys. Ollaan niin jaloa olevinaan kun ei saada lasta pariin vuoteen jyystämällä, siihenhän se maailma varmasti kaatuukin.

Paljonko sulla on tietoa adoptiosta oikeesti?

Mielipiteen voi ilmaista kohteliaasti, myös täällä netin keskustelupalstoilla. Keskustelu tarkoittaa sitä, että ilmaisee mielipiteensä ja keskustelee siitä, mutta kunnioittaa myös sen toisen osapuolen näkemyksiä/mielipiteitä asiasta.

Loukkauksia ei ole pakko kenenkään sietää, jokainen varmasti osaa hillitä näppistään ja klikata vaikkapa sitä ruksia yläkulmassa jos alkaa vihastuttamaan.

Ketju lukitaan.

Itse oon ollut "lapseton" n.10 vuotta, vai mistä se alotetaan laskemaan millon on lapseton ja millon ei??? Ei se mun ajatusmaailmaani ainakaan mitenkään muuttanut pipettien ja laboratorioiden suuntaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä