Mun lapseni ku on saanu alkunsa keinohedelmöityksen avulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:

Joo, mutta viisikymmentä vuotta sitten lapsettomuutta ei ollut yhtä paljon kun nykyään. Senkään tajuamiseen ei tarvitse einsteinin aivoja.

ja mistähän lähteestä sait nämä tietosi? Siis 50v. sitten ei lapsettomuudesta kärsineet lähteneet mihinkään tutkimuksiin, he vain olivat ja mahdollisesti ottivat kasvattilapsen, asia oli siihen aikaan tabu ja siitä ei puhuttu, ei edes lääkärille.

mitä sitten! Ne jäivät silloin lapsettomiksi tai adobtoivat!!!!!!!!!![/quote]

Ihan lapsettomuutta hoitavalta lääkäriltä olen tämän tietoni saanut.
[/quote]

Sä voisit sit siltä tohtorilta pyytää myös sen lähteen mistä ton voi lukea jos tollanen pitää paikkaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ei olekaan hänen vikansa vaan mun, mut ku mä en oo niin viisas et kertoisin hänelle et hän ei saa lisääntyä, varsinkaan jos jotain hoitoa siihen tarvitsisi mahdollisen kumppaninsa kanssa, niin silloinhan se olis hänenki vikansa jos niin toimisi.

Sä et ala tappelemaan ja katin paskat sanon minä sikshän sä vaan täähän just kirjotit et sais sanottua ton sun eriävän mielipiteen ja sait sapet kiehumaan.
Asia tuskin sua kuitenkan koskettaa.
Enkä todellakaan usko et sä sanoisit noin suoraan yhdellekään meistä päin naamaa.

En mä ainakaan oo edes pyrkiny siihen et muuttaisit kantas.

Olen mä näistä asioista puhunut monienkin kanssa, ihan nokatusten.
Esimerkiksi siskoni, joka on samaa mieltä(Eikä tiedä saako koskaan lapsia).

Onpas kamalaa kun kaikki ei ajattele samoin kuin sinä.
Onko se yllätys vai! Ei ole! miksi sitten teit alotuksen edes, jos vaan myötäillä pitäisi.

Jotkut tekee aloituksia ja haluavat niihin vain tietynlaisia vastauksia. :)

No kerros nyt ku tiedät et minkälaisia vastauksia mä sit halusin.

Tarkoitan, jos teet aloituksen aiheesta joka jakaa joidenkin mielipiteitä (mulla ei henk.koht. ole asian mielipidettä) niin varaudu myös kommentteihin jotka ei sua miellytä eläkä hyökkää heti päälle.

Joo, mutta viisikymmentä vuotta sitten lapsettomuutta ei ollut yhtä paljon kun nykyään. Senkään tajuamiseen ei tarvitse einsteinin aivoja.

ja mistähän lähteestä sait nämä tietosi? Siis 50v. sitten ei lapsettomuudesta kärsineet lähteneet mihinkään tutkimuksiin, he vain olivat ja mahdollisesti ottivat kasvattilapsen, asia oli siihen aikaan tabu ja siitä ei puhuttu, ei edes lääkärille.

mitä sitten! Ne jäivät silloin lapsettomiksi tai adobtoivat!!!!!!!!!!

[/quote]

Sä voisit sit siltä tohtorilta pyytää myös sen lähteen mistä ton voi lukea jos tollanen pitää paikkaansa.
[/quote]

Seuraavalla kerralla voin kysellä lisää. Tää oli vaan sivulausahdus, joten en silloin alkanut enempää kyselemään.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja pohtija:
Mun mielestä sellasten lapsien ei ois kuulunut ees syntyyä jotka ei oo alkuaan saaneet luonnollisesti.
Enkä ole se valopää, en edes tiedä mistä tai kenestä ap puhuu.
Mutta odotettavissa on tulevaisuudessa entistä sairaampia ihmisiä, koska joidenkin sukusolut ihan väkisin yhdistetään, vaikka luonto sanoo ettei sovi yhteen.
selvähän se on että jossain se viallisuus sitten tulee joskus ilmi.
Sukusolut voi esim olla liian samanlaisia keskenään, tms. Kyllä luonto tietää kenen kanssa voi tehdä lapsia ja kenen ei. Kannattaa vaihtaa kumppania jos jonkun kanssa ei lasta saa, jonkun toisen kanssa voi olla ok sekotettaa geenit, toisen taas ei.

voi vi*** mitä jeesustelua :headwall:

Jeesus sanoi: sallikaa lasten tulla minun tyköni...
Jeesus ei ikinä kieltäisi lapsia olemasta ja syntymästä.
Kuulostaa tosi rumalta kun käytetään sanaa jeesustella ja vielä kirosanan kera.

Ei olekaan hänen vikansa vaan mun, mut ku mä en oo niin viisas et kertoisin hänelle et hän ei saa lisääntyä, varsinkaan jos jotain hoitoa siihen tarvitsisi mahdollisen kumppaninsa kanssa, niin silloinhan se olis hänenki vikansa jos niin toimisi.

Sä et ala tappelemaan ja katin paskat sanon minä sikshän sä vaan täähän just kirjotit et sais sanottua ton sun eriävän mielipiteen ja sait sapet kiehumaan.
Asia tuskin sua kuitenkan koskettaa.
Enkä todellakaan usko et sä sanoisit noin suoraan yhdellekään meistä päin naamaa.

En mä ainakaan oo edes pyrkiny siihen et muuttaisit kantas.

Olen mä näistä asioista puhunut monienkin kanssa, ihan nokatusten.
Esimerkiksi siskoni, joka on samaa mieltä(Eikä tiedä saako koskaan lapsia).

Onpas kamalaa kun kaikki ei ajattele samoin kuin sinä.
Onko se yllätys vai! Ei ole! miksi sitten teit alotuksen edes, jos vaan myötäillä pitäisi.

Tarkoitan, jos teet aloituksen aiheesta joka jakaa joidenkin mielipiteitä (mulla ei henk.koht. ole asian mielipidettä) niin varaudu myös kommentteihin jotka ei sua miellytä eläkä hyökkää heti päälle.

En mä oo pumpulissa kasvanu ja se vaan on niin että melkeinpä jokaisella ihmisellä on asia josta kiehahtaa ja mulle se nyt vaan sattuu olemaan tämä ja kirjotan tasan mielipiteeni en mä sentään oo menny haukkumaan ketää pehmeeks vaikka musta niin tässäki kirjotettiin jo aikasemmin et silleen.

Mielipiteensäkin kun voi ilmaista monella tapaa ja tää mun alotus lähti ihan toisen ketjun pophjalta käyntiin.

voiko tommosia ihmisiä ollakkaan vaiko vaan nikki mikä toivottavasti höpisee pehmeitä!

Ihan omia ajatuksiani omana itsenäni kerron.
Mun mielestä taas keinohedelmöityksiä käyttävät ja puolustelevat on pehmeitä, joten tasoissa ollaan. =)
Kaikkia ei voi miellyttää.

Jos kerta näin on niin olen sitten ihan mielelläni pehmeä.

Sanotko sä keskenmenon kokeneelle, että voi voi sun ei nyt sitten ollut tarkoitus saada lasta?

Etköhän sä jotain selkääntaputtelua hakenut, vähintäänkin muilta keinosiemennetyiltä.
Vai mitä sä melttoot muuten niin kuin pillastunut tamma!

Mä en muuten hakenu yhtään mitään ja kaikkein vähiten mä oon ikinä kaivannu mitään selkääntaputuksia.

En mä oo pumpulissa kasvanu ja se vaan on niin että melkeinpä jokaisella ihmisellä on asia josta kiehahtaa ja mulle se nyt vaan sattuu olemaan tämä ja kirjotan tasan mielipiteeni en mä sentään oo menny haukkumaan ketää pehmeeks vaikka musta niin tässäki kirjotettiin jo aikasemmin et silleen.

Mielipiteensäkin kun voi ilmaista monella tapaa ja tää mun alotus lähti ihan toisen ketjun pophjalta käyntiin.

Minä en ole sua pehmeeksi haukkunut, joku toinen nikki haukku MINUA.. ja sanoin vaan että mun mielestä tän asian kannattajat on taas mun mielestäni pehmeitä, että tasoissa ollaan tms. että sillälailla. Ihan niin kun takasin sanoin sille, jos ymmärrät.
Vaikka eihän täällä kukaan LUE mitä kirjotetaan..

mitä sitten! Ne jäivät silloin lapsettomiksi tai adobtoivat!!!!!!!!!!

[/quote]

Seuraavalla kerralla voin kysellä lisää. Tää oli vaan sivulausahdus, joten en silloin alkanut enempää kyselemään.[/quote]

tarkoitin sitä sitten, että lääkärilläsi ei ole tarkkoja faktoja, kun kaikki ns. lapsettomat ei ole rekisteröity mihinkään tietokantaan eli lääkärilläsi on vain mutu tuntuma. Ja toki ennen vanhaan myös kuoltiin esim ihan tavalliseen nuhakuumeeseen ja ripuliin, pitäisikö nekin jättää hoitamtta ja antaa lasten kuolla pois, tuolla sinun asenteella tarkoitat sitä ettei.. jääköön sanomatta. Kuittaan tältä sonta palstalta itseni pois.

Minä en ole sua pehmeeksi haukkunut, joku toinen nikki haukku MINUA.. ja sanoin vaan että mun mielestä tän asian kannattajat on mielestäni pehmeitä, että tasoissa ollaan tms. että sillälailla.

Niinpä et mä oon nyt sit pehmee ku kannatan hedelmöityshoitoja.

Vai mitä hittoa tossa lukee.

Etköhän sä jotain selkääntaputtelua hakenut, vähintäänkin muilta keinosiemennetyiltä.
Vai mitä sä melttoot muuten niin kuin pillastunut tamma!

Mä en muuten hakenu yhtään mitään ja kaikkein vähiten mä oon ikinä kaivannu mitään selkääntaputuksia.

Minua ei ole keinosiemennetty, vaan minut on astuttu ihan perinteisin menetelmin. Tästä huolimatta annan kaiken tukeni keinosiemennykseen menijöille.

voiko tommosia ihmisiä ollakkaan vaiko vaan nikki mikä toivottavasti höpisee pehmeitä!

Mun mielestä taas keinohedelmöityksiä käyttävät ja puolustelevat on pehmeitä, joten tasoissa ollaan. =)

Tätä mä tarkotin ja tässä sanotaan ihan selvästi et mä kuulun noihin pehmeisiin vaikka ei nikkiä mainita.

Minä en ole sua pehmeeksi haukkunut, joku toinen nikki haukku MINUA.. ja sanoin vaan että mun mielestä tän asian kannattajat on mielestäni pehmeitä, että tasoissa ollaan tms. että sillälailla.

Mun mielestä kyllä se haukkuu takaisin??

Minä olen vähän samoilla linjoilla kun Lunatic lapsettomuushoitojen suhteen. MUTTA, minulla on lapsia, en tiedä mikä olisi mielipiteeni jos olisin lapsettomuudesta kärsinyt.

Hedelmöityshoitojahan on tehty jo 50v. takaperin, mutta toki ei koeputkihedelmöityksellä, vaan alkeellisemmalla tyylillä, joten kyllä luultavasti tällä lapsettomuutta hoitavalta lääkäriltä on voinut tulla ihan faktaakin.
Ja on myös todettu, että lapsettomuudesta on tullut suurempi lääketieteellinen ongelma (mikä siis nyt ei tarkoita, että ennen vanhaan, ei tarvinnut kun polveen potkasta, niin joka muija oli raskaana) vaan sitä, että nimenomaan nykyään on helpompaa päästä hoitoon, jolloinka hoidot luonnollisesti lisääntyvät.

Ja syitähän on lueteltu myös, jotka antavat viitteitä nyky-yhteiskuntaan, kuin siihen, mitä on ollut 50v. sitten, joten se lapsettomuus on nykypäivänä suurempi ongelma. Eihän tuo nyt kovin vaikea yhtälö sinäänsä ole päätellä, miksi nykypäivänä on enemmän lapsettomuutta.

No kai sitten niin, jos oikein asiaa väännetään. Mutta charlottis sano MUA pehmeeksi, ja vastasin vaan sille.
Pehmee ei ole oikea sana, mitä ajattelen hedelmöityshoidoista. En pidä niitä ihmisiä pehmeinä, vaan sitä ASIAA vääränä..
eTTÄ EI MITÄÄN HENKILÖKOHTASTA, jos ymmärrät.

Tätä mä tarkotin ja tässä sanotaan ihan selvästi et mä kuulun noihin pehmeisiin vaikka ei nikkiä mainita.

Lunatic ei taida nyt itse naijata asioita! Vai eikö osaa lukea?!

Tulee väkisinkin mieleen, et ollaaks me keinohedelmöitetyt paljon rikollisempia kun ne joille meinaa väkisin tulla keskenmeno ja vauvaa vaan kaikin keinoin pidetään sisällä niin pitkään kun suinkin? Tai ne jotka kaikesta hoidosta huolimatta synnyttää pienen keskosen, jonka kaikki elimet eivät vielä ole kehittyneet mutta hyvällä hoidolla jäävät henkiin? En tietenkään tarkoita ettei näitä äitejä ja vauvoja sais hoitaa, tottakai saa ja pitää hoitaa, mutta eikö tässäkin ole luonnon valinta? Jos näitä vauvoja ei tarkoitettukaan tänne maailmaan ihan niinkuin lapsettomille ei ole tarkoitettu vauvaa? Mulla siis on keinohedelmöityksellä alkuun saatettu lapsi ja toivon että jokainen joka lasta toivoo sen myös saisi, vaatipa se sitten mitä hyvänsä :hug: .

No kai sitten niin, jos oikein asiaa väännetään. Mutta charlottis sano MUA pehmeeksi, ja vastasin vaan sille.
Pehmee ei ole oikea sana, mitä ajattelen hedelmöityshoidoista. En pidä niitä ihmisiä pehmeinä, vaan sitä ASIAA vääränä..
eTTÄ EI MITÄÄN HENKILÖKOHTASTA, jos ymmärrät.

Kyllä mä ymmärrän

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Minä olen vähän samoilla linjoilla kun Lunatic lapsettomuushoitojen suhteen. MUTTA, minulla on lapsia, en tiedä mikä olisi mielipiteeni jos olisin lapsettomuudesta kärsinyt.

eipä kannattais tuomita muita semmoisesta asiasta olla mieltä jos itse ei siitä mitään tiedä!?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä