Mun lähihoitaja-yo jutuista soitettiin tänään...

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Siis mähän hain
1. lukio
2. lähihoitaja-yon linja

Pääsin lukioon, eli putosin pois tosta kakkosvaihtoehdon hausta. Sitten soitin sinne (en tiennyt että putoaa automaattisesti hausta pois jos pääsee ykkösvaihtoehtoon) että oonko päässyt. Sanoivat että mulla on hyvät pisteet, voin laittaa jotain hakemusta uudelleen jos haluan sinne... No, mä ajattelin että olkoot, mä menen lukioon ja tsemppaan siellä. En laittanut hakemusta.

Eilen soittivat että "kyllä sinä hei pääset tänne meillekin" ja suostuttelivat... No, mulla on kaikki lukion kirjat yms. jo hankittuna, että kyllä mä sinne nyt sitten menen.
Vähän jäi silti kaivelemaan...

älä nyt tee virhettä..pelkällä lukiolla et tee enää nykypäivänä juuri mitään.kannattaa ihmeessä mennä siihen kaksoistukintoon,saat samalla vaivalla myös ammatin.

Alkuperäinen kirjoittaja älä:
älä nyt tee virhettä..pelkällä lukiolla et tee enää nykypäivänä juuri mitään.kannattaa ihmeessä mennä siihen kaksoistukintoon,saat samalla vaivalla myös ammatin.

No niin... Mutta mulla on vakaa aikomus jatkaa lukion jälkeen opiskelujani. Ja mietin että jos haukkaankin liian ison palan kaksoistutkinnossa, enkä saakaan hyviä arvosanoja... Kun pitäisi lastenkin kanssa jaksaa olla, ettei olisi pelkkää puurtamista...

miten voit vielä tietää mitä kirjoja tarvit tulevilla kursseilla?meillä ainakin lukossa saattoi kirja vaihtua vasta kun kurssi oli sanottu..ja muutenkin aina vasta kurssin alussa vahvistettiin mitä kirjaa tarvii..

Alkuperäinen kirjoittaja muuten:
miten voit vielä tietää mitä kirjoja tarvit tulevilla kursseilla?meillä ainakin lukossa saattoi kirja vaihtua vasta kun kurssi oli sanottu..ja muutenkin aina vasta kurssin alussa vahvistettiin mitä kirjaa tarvii..

Siis sain sieltä lukiosta tommosen pirunmoisen listan tarvittavista kirjoista. Lista kattaa koko vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:

No niin... Mutta mulla on vakaa aikomus jatkaa lukion jälkeen opiskelujani. Ja mietin että jos haukkaankin liian ison palan kaksoistutkinnossa, enkä saakaan hyviä arvosanoja... Kun pitäisi lastenkin kanssa jaksaa olla, ettei olisi pelkkää puurtamista...

Mutta kaikillehan tehdään henkilökohtaiset opintosuunnitelmat, missä otetaan just nuo asiat huomioon... Ilman muuta kaksoistutkinto!

lähinnä nyt puhun kokemuksesta..olen käynyt lukion melkeen kokonaan ja nyt paikkaan loppuja kaksoistutkinnolla siis opiskelen lähihoitajaksi.huomattavasti helponpaa on ollut nyt entä pelkässä lukiossa..mielenkiintokin pysyy yllä kun vaihtelee aiheet.mutta tietenkin teet niinkuin parhaaksi näet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis tietenkin ne on samoja,ihan käyt sitä samaa lukiota mihin nyt oo menossa siinä on vaan mukana lähihoitaja opinnot..ei ne kirjat voi erilaisia olla..haloo

Nii... Samaa, tai vaikka iltalukiossa samaa aikaa? Ja kyllä ne voi olla erilaisia ne kirjat.

siis tietenkin ne on samoja,ihan käyt sitä samaa lukiota mihin nyt oo menossa siinä on vaan mukana lähihoitaja opinnot..ei ne kirjat voi erilaisia olla..haloo

Nii... Samaa, tai vaikka iltalukiossa samaa aikaa? Ja kyllä ne voi olla erilaisia ne kirjat.

Iltalukiossa on tod. näk. erit kirjat mut jos tota päivälukiota käyt sitte niin ne on luultavimmin samat kirjat..

Ota mitä pikimmiten selvää, meneekö hukkaan kirjahankintasi, jos päätätkin suorittaa kaksoistutkinnon samaan aikaan. Tosi on, pelkällä lukiolla ei tee yhtään mitään ja saman ajan opiskeltuasi ammattilukiossa sinulla on sentään ammattitutkintotodistuskin plakkarissa =)

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:

Iltalukiossa on tod. näk. erit kirjat mut jos tota päivälukiota käyt sitte niin ne on luultavimmin samat kirjat..

Mä vaan mietin että iltalukio ois järkevämpi jos molempiin lukisin KOSKA, ne ei menis sillon päällekäin (eli jakso sos.ter.issa-jakso lukiossa), ja saisin ne samanaikaisesti suoritettua, koulu ei venyisi... EN TIIÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Ota mitä pikimmmiten selvää, meneekö hukkaan kirjahankintasi, jos päätätkin suorittaa kaksoistutkinnon samaan aikaan. Tosi on, pelkällä lukiolla ei tee yhtään mitään ja saman ajan opiskeltuasi ammattilukiossa sinulla on sentään ammattitutkintotodistuskin plakkarissa =)

Teen mä pelkällä lukiollakin jotain :) Mulla on vakaat aikomukset päästä kertarykäisyllä vielä lääketieteelliseen :D Ja ellei sinne niin jotain muuta mielenkiintoista sitten...

Mutta toisaalta nuo hoitoalan jutut kiinnostavat ihan muutenkin, että sinänsä lähihoitajankin tutkinto olisi kiva...

Mä vaan mietin että iltalukio ois järkevämpi jos molempiin lukisin KOSKA, ne ei menis sillon päällekäin (eli jakso sos.ter.issa-jakso lukiossa), ja saisin ne samanaikaisesti suoritettua, koulu ei venyisi... EN TIIÄ!

Mä voin ihan lämpimästi suositella tota iltalukiota.. mä olen muutaman kurssin käyny kanssa siellä.. ja voi olla vähän fiksumpaa seuraakin.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Ota mitä pikimmmiten selvää, meneekö hukkaan kirjahankintasi, jos päätätkin suorittaa kaksoistutkinnon samaan aikaan. Tosi on, pelkällä lukiolla ei tee yhtään mitään ja saman ajan opiskeltuasi ammattilukiossa sinulla on sentään ammattitutkintotodistuskin plakkarissa =)

Teen mä pelkällä lukiollakin jotain :) Mulla on vakaat aikomukset päästä kertarykäisyllä vielä lääketieteelliseen :D Ja ellei sinne niin jotain muuta mielenkiintoista sitten...

Mutta toisaalta nuo hoitoalan jutut kiinnostavat ihan muutenkin, että sinänsä lähihoitajankin tutkinto olisi kiva...

Se olikin vertauskuvallinen ilmaisu. En olettanutkaan, että nuori ihminen aikoo vain lukion käydä.

Mä voin ihan lämpimästi suositella tota iltalukiota.. mä olen muutaman kurssin käyny kanssa siellä.. ja voi olla vähän fiksumpaa seuraakin.. =)

Fiksumpaa...mutta mä oisin kuitenkin päivät siellä sosterissa :D Se siitä fiksusta seurasta sitten :D No joo... Mutta samaa ikäluokkaa ne sielläkin on, ja jutut varmaan sen mukaisia. (mä olen päättänyt kestää sen)

Mutta iltalukiossa olisi taas se, että toi pienten hoito... Kun toi isäntä palailee kohta taas kahteen vuoroon töissä, luultavasti aloittavat tekemään kolmessakin vuorossa, niin olisi se pienten hoito vähän hankalaa iltavuorojen aikana...
muoks. ja kun mä olen vielä semmonen että poden huonoa omaatuntoa jos jää hirmu vähän aikaa lapsille...

[quote="MendedHearts"

Mutta iltalukiossa olisi taas se, että toi pienten hoito... Kun toi isäntä palailee kohta taas kahteen vuoroon töissä, luultavasti aloittavat tekemään kolmessakin vuorossa, niin olisi se pienten hoito vähän hankalaa iltavuorojen quote]

Entä etälukio?

Fiksumpaa...mutta mä oisin kuitenkin päivät siellä sosterissa :D Se siitä fiksusta seurasta sitten :D No joo... Mutta samaa ikäluokkaa ne sielläkin on, ja jutut varmaan sen mukaisia. (mä olen päättänyt kestää sen)

Mutta iltalukiossa olisi taas se, että toi pienten hoito... Kun toi isäntä palailee kohta taas kahteen vuoroon töissä, luultavasti aloittavat tekemään kolmessakin vuorossa, niin olisi se pienten hoito vähän hankalaa iltavuorojen aikana...
muoks. ja kun mä olen vielä semmonen että poden huonoa omaatuntoa jos jää hirmu vähän aikaa lapsille...

Meneepäs hankalaksi.. ehkä sun sit kantsis käydä päivälukiossa ja siellä soterassa samaan aikaan.. venytä opiskeluaika neljäks vuodeks niin ei ole turhan raskasta..

hei, mee ihmeessä kun kerran pääsit. voithan sä myydä pois ne kirjat mitä et tarvi ja varmaan kirjakauppa voisi suostua vaihtamaan niitä niihin mitä tarvit. aina joku tahtoo kumminkin ostaa lukion ekan kirjoja. parempi tuo kaksoistutkinto kumminkin kun siinä tulee samalla tavalla se ammatti samalla eikä se sulje jatko-opintoja. päinvastoin. saa vain lisäetuja kun on suoritettu ammatti ja lukio. tänä päivänä ei tosiaan pelkällä lukiolla tee mitään periaatteessa. kaksoistutkinto parempi.

Yhteistyössä