Mun kimppuun hyökkäsi eilen koira!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Miksiköhän se ei sitten purrut ja jatkoi sitten matkaansa muina miehinä :o

T: koirien omistaja, joka myy kohta ymmärtämättömyyttään koirat pois :o

Miten niin jatkoi muina miehinä pois? koira revittiin ja päältä pois ja lähti sitten juoksemaan jonnekin ties minne, en jäänyt katsomaan.

Joo, ja pyydän anteeksi, en ymmärrä koirista hevon helvettiä... eli en osaa sen enempää analysoida sen käytöstä.

Sellaisen kuvan mä tuosta sain: "No, onneksi koira sitten jätti mut rauhaan pari kertaa hyökkäiltyään mua kohti ja lähti juoksemaan jonnekin. Siinä vaiheessa kyllä itsein lähdin aika liukaasti pois paikalta. Mutta kamala tilanne, tosiaan kun se vanha pelko pääsi taas oikein kunnolla valloilleen :(
"

Ei ollut tarkoitus mitenkään väheksyä tilannetta, on ollut ihan varmasti kauhea tilanne koska pelkäät jo valmiiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
mä ehdotan, että tehdään sellainen periaatepäätös, jos ja kun koira hyökkää päälle (ja on irti) niin siitä pitää tehdä poliisiasia. eikö vaan?

Mulla ei kyllä tullut mieleen tehdä tosta poliisiasiaa :ashamed:
Pitäiskö tollasista tapauksista oikeesti tehdä?

Uskomattoman tolloja koiranomistajia :o . Kaikesta huomaa että koiransa on näemmä täysin vallaton ja omistajat ihan hukassa sen kanssa. Tosi inhottavaa että sun tarvi kokea tollanen :( .

Tosta murinasta vielä. Meillä koira murisee (kuten ehkä ap muistaakin) lapsille jos ja kun ne häntä häiritsee. Mun mielestä koiralla on siihen oikeus, sillä kyllä koirallakin on oikeus omaan rauhaan. Koira on nyt tehnyt tätä 5 vuotta, mutta koskaan ei ole purrut ketään. Saattaa jopa varoitukseksi näykkäistä ilmaa, mutta ei koskaan kohdetta. Sama pätee jos meille tulee vieraita ihmisiä. Koira murisee, haukkuu ja saattaa jopa näyttää hampaitaan. Mutta ei ole koskaan käynyt ihmisen päälle, aivan sama ollaanko me "hyväksytty" vieraat vai ei. Koira on siis itse ystävällisyys siinä vaiheessa kun vieras saapuu lähelle (niin että tervetuloa vaan murtovarkaat :D ).

Niin tuli vaan mieleeni että ehkä tuo koira vaistosi pelkosi ja siksi murisi ja isotteli. Ja tuli sitten sun luokse ottamaan susta selkoa. Ei vähennä tilanteen pelottavuutta millään lailla, eikä omistajien typeryyttäkään. Lähinnä siksi kirjoitin tuon kun täällä moni ajatteli että muriseva koira on peto.

Mutta siis voihan höh kaiken kaikkiaan kokemuksellesi, mukavasti varmaan pahentaa pelkoasi :(

Miksiköhän se ei sitten purrut ja jatkoi sitten matkaansa muina miehinä :o

T: koirien omistaja, joka myy kohta ymmärtämättömyyttään koirat pois :o

Miten niin jatkoi muina miehinä pois? koira revittiin ja päältä pois ja lähti sitten juoksemaan jonnekin ties minne, en jäänyt katsomaan.

Joo, ja pyydän anteeksi, en ymmärrä koirista hevon helvettiä... eli en osaa sen enempää analysoida sen käytöstä.

Sellaisen kuvan mä tuosta sain: "No, onneksi koira sitten jätti mut rauhaan pari kertaa hyökkäiltyään mua kohti ja lähti juoksemaan jonnekin. Siinä vaiheessa kyllä itsein lähdin aika liukaasti pois paikalta. Mutta kamala tilanne, tosiaan kun se vanha pelko pääsi taas oikein kunnolla valloilleen :(
"

Ei ollut tarkoitus mitenkään väheksyä tilannetta, on ollut ihan varmasti kauhea tilanne koska pelkäät jo valmiiksi.

Joo, eli se hyökkäili mua kohti pari kertaa ja kun sen omistajat pääsi siihen mun kohdalle niin he repivät koiraa irti ja sitten koira lähti juoksuun, tosin kerran vielä palasi takaisin ja takaapäin hyppi mua päin.

Se kuulin, että koira murisi, näin että hampaat oli irvessä ja mua pelotti. Ehkä se halus leikkiä mutta mä en kyllä sitä ymmärtänyt, että vieras koira hyppii vihaisen oloisena mua kohti ja olis vaan pitänyt leikkiä sen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
mä ehdotan, että tehdään sellainen periaatepäätös, jos ja kun koira hyökkää päälle (ja on irti) niin siitä pitää tehdä poliisiasia. eikö vaan?

Mulla ei kyllä tullut mieleen tehdä tosta poliisiasiaa :ashamed:
Pitäiskö tollasista tapauksista oikeesti tehdä?

mun mielestä on sama asia, hyökkääkö sun päälle vihainen koira vai ihminen. varsinkin, kun koiranomistajat eivät olleet mitenkään tilanteen tasalla ja kyselleet miten sulle kävi. entä jos sun takki oliskin ollut rikki, kyllä se olis ollut koiranomistajan velvollisuus maksaa sulle uusi.

Jos ei koiraa hallitse pitää asialle tehdä jotain! ei ole oikeesti ohikulkijan asia miettiä miten sen koiran ohittaa tms. vaan koiran omistajan pitää kouluttaa koira tai varmistaa vähintäänkin että se pysyy kiinni ja hallinnassa. Kuonopantaa ja valjaita kehiin jos ei muuten pärjää! ja jos tilanne tuntuu oikeesti uhkaavalta on oikeasti ihan asiallista ilmottaa poliisille joka sitten on yhteyksissä omistajiin. Hyvä ennakoida ennenkun tapahtuu jotain pahempaa

Ja siis lisättäköön vielä että koira joka noin hyökkää ihmisen kimppuun on TODELLA huonosti koulutettu ja siksi häiriintynyt. Omalla kirjoituksellani ei siis todellakaan ollut tarkoitus vähätellä ap:n kokemusta, vaan todistaa "epäilijöille" että aina muriseva koira ei silti tarkoita automaattisesti että se olisi verenhimoinen hyökkääjä.

Omistajat tässä eniten ihmetyttää. Uskomattoman huonoa käytöstä heiltä :o :(

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Ja siis lisättäköön vielä että koira joka noin hyökkää ihmisen kimppuun on TODELLA huonosti koulutettu ja siksi häiriintynyt. Omalla kirjoituksellani ei siis todellakaan ollut tarkoitus vähätellä ap:n kokemusta, vaan todistaa "epäilijöille" että aina muriseva koira ei silti tarkoita automaattisesti että se olisi verenhimoinen hyökkääjä.

Omistajat tässä eniten ihmetyttää. Uskomattoman huonoa käytöstä heiltä :o :(

Joo, ymmärsin kyllä ettet vähätellyt, kiitos :hug:
Tosin tuon koira käytös oli aivan erilaista kuin mitä teidän koira, eli en ikinä ole kokenut teisän koiraa uhkaavaksi millään tavoin.

Mä muuten googletin niin tuo koira oli ilmeisesti dobermanni, ainakin kuvista päätellen. Vähänkö oon nolo, kun en edes sitä tiennyt :ashamed:

Ja isoksi sanoin siksi, että naapurissa on kääpiösnautsereita, joten niihin verrattuna on iso :D

Tosin tuon koira käytös oli aivan erilaista kuin mitä teidän koira, eli en ikinä ole kokenut teisän koiraa uhkaavaksi millään tavoin.

Mä muuten googletin niin tuo koira oli ilmeisesti dobermanni, ainakin kuvista päätellen. Vähänkö oon nolo, kun en edes sitä tiennyt :ashamed:

Ja isoksi sanoin siksi, että naapurissa on kääpiösnautsereita, joten niihin verrattuna on iso :D

Joo, eikä meidän koira koskaan noin hyökkäisikään kimppuun. Ei ole mikään ihme ettet tunnistanut rotua kun et kerran ole koiraihmisiä. En mäkään tunnista erilaisia hiiren näköisiä elikoita, mutta pelkään silti niitä kaikkia :D.

Tuo rotu kyllä selittää omistajien pelästymisen ja aiheuttaa huolestumista vieläkin enemmän. Dobermanni kuuluu ns. "aktiivisiin" koirarotuihin, eli vaativat paljon liikuntaa, koulutusta ja on semmoinen rotu jonka pitäisi ehdottomasti tietää paikkansa laumassa. Eli jos omistajat eivät millään lailla opi hallitsemaan koiraansa, niin se on kävelevä aikapommi. Siis jokainen koira tarvitsee noita edellämainittuja, mutta noita "aktiivisia" koiria ei saisi mielestäni edes myydä kuvailemasi kaltaisille omistajille :|

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Joo, eikä meidän koira koskaan noin hyökkäisikään kimppuun. Ei ole mikään ihme ettet tunnistanut rotua kun et kerran ole koiraihmisiä. En mäkään tunnista erilaisia hiiren näköisiä elikoita, mutta pelkään silti niitä kaikkia :D.

Tuo rotu kyllä selittää omistajien pelästymisen ja aiheuttaa huolestumista vieläkin enemmän. Dobermanni kuuluu ns. "aktiivisiin" koirarotuihin, eli vaativat paljon liikuntaa, koulutusta ja on semmoinen rotu jonka pitäisi ehdottomasti tietää paikkansa laumassa. Eli jos omistajat eivät millään lailla opi hallitsemaan koiraansa, niin se on kävelevä aikapommi. Siis jokainen koira tarvitsee noita edellämainittuja, mutta noita "aktiivisia" koiria ei saisi mielestäni edes myydä kuvailemasi kaltaisille omistajille :|

Siis mä kyllä epäilin, että se oli dobermanni, mutta halusin varmistaa googlella ennen kuin sanoin. Eli oli kyllä silleen tutun näköinen rotu kyllä. Mutta edelleen kun en varsinainen koiratuntija ole, niin voihan olla, että se oli dobermannin näköinen sekarotuinen :whistle:

Siis mä kyllä epäilin, että se oli dobermanni, mutta halusin varmistaa googlella ennen kuin sanoin. Eli oli kyllä silleen tutun näköinen rotu kyllä. Mutta edelleen kun en varsinainen koiratuntija ole, niin voihan olla, että se oli dobermannin näköinen sekarotuinen :whistle:

Niin. Onhan meilläkin ketun näköinen sekarotuinen :D.

Mutta vaikka olisikin sekarotuinen tuo kohtaamasi koira, niin eiköhän siinä mitä suurimmalla todennäköisyydellä ole ainakin puolet dobermannia jos ja kun sen kerran kuvasta tunnistit.

Huh, onneksi ei käynyt pahemmin ja jos vielä tapaat tuon omistajapariskunnan, niin kerro tekeväsi ilmoituksen koirasta jos ei omistajat saa sitä kuriin. Tommosilta pitäis ihan oikeesti ottaa koira pois :|

Tuosta varmasti kannattaisi ilmoittaa poliisille sen takia, että kohta se koira jo hyökkää jonkun toisen kimppuun ja jälki voi olla paljon pahempaa. Voihan olla, että koirasta on jo ilmoituksia tullut ja ehkä tietävätkin omistajat. Niin sitten on vahevempi näyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Tuosta varmasti kannattaisi ilmoittaa poliisille sen takia, että kohta se koira jo hyökkää jonkun toisen kimppuun ja jälki voi olla paljon pahempaa. Voihan olla, että koirasta on jo ilmoituksia tullut ja ehkä tietävätkin omistajat. Niin sitten on vahevempi näyttö.

Niinpä. Nyt vasta ymmärsin, että lapsenikin pyöräilee kouluun päivittäin ja jos tuollainen koira täällä suunnilla liikkuu niin voihan siitä olla vaaraa vielä jollekin :(

Mä vaan en eilen pelästyksissäni ymmärtänyt muuta kuin häipyä paikalta heti, kun mulle mahdollisuus siihen tuli :(

Yhteistyössä