M
manna
Vieras
mä ehdotan, että tehdään sellainen periaatepäätös, jos ja kun koira hyökkää päälle (ja on irti) niin siitä pitää tehdä poliisiasia. eikö vaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Miksiköhän se ei sitten purrut ja jatkoi sitten matkaansa muina miehinä
T: koirien omistaja, joka myy kohta ymmärtämättömyyttään koirat pois![]()
Miten niin jatkoi muina miehinä pois? koira revittiin ja päältä pois ja lähti sitten juoksemaan jonnekin ties minne, en jäänyt katsomaan.
Joo, ja pyydän anteeksi, en ymmärrä koirista hevon helvettiä... eli en osaa sen enempää analysoida sen käytöstä.
Alkuperäinen kirjoittaja manna:mä ehdotan, että tehdään sellainen periaatepäätös, jos ja kun koira hyökkää päälle (ja on irti) niin siitä pitää tehdä poliisiasia. eikö vaan?
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Miksiköhän se ei sitten purrut ja jatkoi sitten matkaansa muina miehinä
T: koirien omistaja, joka myy kohta ymmärtämättömyyttään koirat pois![]()
Miten niin jatkoi muina miehinä pois? koira revittiin ja päältä pois ja lähti sitten juoksemaan jonnekin ties minne, en jäänyt katsomaan.
Joo, ja pyydän anteeksi, en ymmärrä koirista hevon helvettiä... eli en osaa sen enempää analysoida sen käytöstä.
Sellaisen kuvan mä tuosta sain: "No, onneksi koira sitten jätti mut rauhaan pari kertaa hyökkäiltyään mua kohti ja lähti juoksemaan jonnekin. Siinä vaiheessa kyllä itsein lähdin aika liukaasti pois paikalta. Mutta kamala tilanne, tosiaan kun se vanha pelko pääsi taas oikein kunnolla valloilleen
"
Ei ollut tarkoitus mitenkään väheksyä tilannetta, on ollut ihan varmasti kauhea tilanne koska pelkäät jo valmiiksi.
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Alkuperäinen kirjoittaja manna:mä ehdotan, että tehdään sellainen periaatepäätös, jos ja kun koira hyökkää päälle (ja on irti) niin siitä pitää tehdä poliisiasia. eikö vaan?
Mulla ei kyllä tullut mieleen tehdä tosta poliisiasiaa :ashamed:
Pitäiskö tollasista tapauksista oikeesti tehdä?
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Ja siis lisättäköön vielä että koira joka noin hyökkää ihmisen kimppuun on TODELLA huonosti koulutettu ja siksi häiriintynyt. Omalla kirjoituksellani ei siis todellakaan ollut tarkoitus vähätellä ap:n kokemusta, vaan todistaa "epäilijöille" että aina muriseva koira ei silti tarkoita automaattisesti että se olisi verenhimoinen hyökkääjä.
Omistajat tässä eniten ihmetyttää. Uskomattoman huonoa käytöstä heiltä![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Joo, ymmärsin kyllä ettet vähätellyt, kiitos :hug:
Tosin tuon koira käytös oli aivan erilaista kuin mitä teidän koira, eli en ikinä ole kokenut teisän koiraa uhkaavaksi millään tavoin.
Mä muuten googletin niin tuo koira oli ilmeisesti dobermanni, ainakin kuvista päätellen. Vähänkö oon nolo, kun en edes sitä tiennyt :ashamed:
Ja isoksi sanoin siksi, että naapurissa on kääpiösnautsereita, joten niihin verrattuna on iso![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Joo, ymmärsin kyllä ettet vähätellyt, kiitos :hug:
Tosin tuon koira käytös oli aivan erilaista kuin mitä teidän koira, eli en ikinä ole kokenut teisän koiraa uhkaavaksi millään tavoin.
Mä muuten googletin niin tuo koira oli ilmeisesti dobermanni, ainakin kuvista päätellen. Vähänkö oon nolo, kun en edes sitä tiennyt :ashamed:
Ja isoksi sanoin siksi, että naapurissa on kääpiösnautsereita, joten niihin verrattuna on iso![]()
Joo, eikä meidän koira koskaan noin hyökkäisikään kimppuun. Ei ole mikään ihme ettet tunnistanut rotua kun et kerran ole koiraihmisiä. En mäkään tunnista erilaisia hiiren näköisiä elikoita, mutta pelkään silti niitä kaikkia.
Tuo rotu kyllä selittää omistajien pelästymisen ja aiheuttaa huolestumista vieläkin enemmän. Dobermanni kuuluu ns. "aktiivisiin" koirarotuihin, eli vaativat paljon liikuntaa, koulutusta ja on semmoinen rotu jonka pitäisi ehdottomasti tietää paikkansa laumassa. Eli jos omistajat eivät millään lailla opi hallitsemaan koiraansa, niin se on kävelevä aikapommi. Siis jokainen koira tarvitsee noita edellämainittuja, mutta noita "aktiivisia" koiria ei saisi mielestäni edes myydä kuvailemasi kaltaisille omistajille :|
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Siis mä kyllä epäilin, että se oli dobermanni, mutta halusin varmistaa googlella ennen kuin sanoin. Eli oli kyllä silleen tutun näköinen rotu kyllä. Mutta edelleen kun en varsinainen koiratuntija ole, niin voihan olla, että se oli dobermannin näköinen sekarotuinen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja hei:Tuosta varmasti kannattaisi ilmoittaa poliisille sen takia, että kohta se koira jo hyökkää jonkun toisen kimppuun ja jälki voi olla paljon pahempaa. Voihan olla, että koirasta on jo ilmoituksia tullut ja ehkä tietävätkin omistajat. Niin sitten on vahevempi näyttö.