Mun kimppuun hyökkäsi eilen koira!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Okei, vähän turhan raflaava otsikko siihen nähden, että mitään vakavaa ei sattunut eli en loukannut, mutta mä oon pelännyt lapsesta asti ihan hysteerisenä koiria.

Juontaisko pelko siitä, että taapero iässä oli seisonut äitini vierellä, kun häntä oli purrut ihan vieras irti päässyt susikoira reiteen. Tätä en itse muista, mutta se selittäis et sen hirvittävän pelon, mistä en tunnu pääsevän eroon.

No, jokatapauksessa olin eilen lenkillä ja vastaan tuli nuoripari koiransa kanssa, en edes tunne koirarotuja, mutta tää oli sellainen iso ruskeaja laiha koira. Mulle tuli outo olo ja samassa se koira pääsikin irti ja juoksi hampaat irvessä ja muristen mua kohti ja alkoi hyppiä päälleni. Mä en voinut kuin huutaa apua, ja että pelkään koiria, ottakaa tuo koira pois...

Tilanne oli aika sekava ja ehkä pelästyin vielä lisää siitä kun ne omistajatkin huusivat hädissään vain "Eiiii...!!!", eivätkä esim. rauhoitelleet, että ei se mitään tee tms.

No, onneksi koira sitten jätti mut rauhaan pari kertaa hyökkäiltyään mua kohti ja lähti juoksemaan jonnekin. Siinä vaiheessa kyllä itsein lähdin aika liukaasti pois paikalta. Mutta kamala tilanne, tosiaan kun se vanha pelko pääsi taas oikein kunnolla valloilleen :(

Sanotaan, että "vika on siellä hihnan toisessa päässä". Koira ei sais edes olla vapaana... Onneksi et saanut mitään pahoja vammoja, mutta sun pelkoasi tuskin lievitti. Ite pidän koirista ja en niitä pelkää, mutta toisaalta kaikki tuntemani koirat ( myäs kotona) ollet olleet aina hyvin koulutettuja, ettei ole tarvinnut pelätä.

No voihan pentele.

Noin ei todellakaan saisi päästä tapahtumaan :hug:

Mutta jos yhtään lohduttaa, niin ei se koira varmastikaan ollut paha, vaikka se sinun silmiisi siltä näytti. Jos koira todella olisi juossut aggressiivisenä muristen ja hampaat irvessä sinua kohden, olisi se myös erittäin suurella todennäköisyydellä purrut.

Liekö kyseessä siis nuorehko koira, joka vain ei ollut omistajiensa hanskassa. Ja omistajat huusivat sitä "eiiii" käskyä todennäköisesti koiralle jotta se pysähtyisi, eikä siis siksi että olisivat olleet paniikissa siitä mitä koira sinulle tekee.

Toivottavasti omistajat ottivat opikseen eivätkä enää päästä koiraa vapaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
kyselikö nuo koiranomistajat sulta mitään, että kävikö kuinkaan jne..

Eivät kyselleet mitään ja siinä kun huusin, että pelkään koiria niin se nainen vaan huusi mulle takaisin, että "en mä nyt sitä varmaan tahallaan irti päästänyt...".

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No voihan pentele.

Mutta jos yhtään lohduttaa, niin ei se koira varmastikaan ollut paha, vaikka se sinun silmiisi siltä näytti. Jos koira todella olisi juossut aggressiivisenä muristen ja hampaat irvessä sinua kohden, olisi se myös erittäin suurella todennäköisyydellä purrut.

Liekö kyseessä siis nuorehko koira, joka vain ei ollut omistajiensa hanskassa. Ja omistajat huusivat sitä "eiiii" käskyä todennäköisesti koiralle jotta se pysähtyisi, eikä siis siksi että olisivat olleet paniikissa siitä mitä koira sinulle tekee.

Mietin ihan samaa alunperinkin.

T: koirien omistaja

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
:| Miten se tollain irti pääsi vai oliko vapaana? Ikävää.

Siinä niide omistajien sitä taluttaessa, koira oli hyivn vilkkaan tuntuinen siis hyppi ja riuhtoi ja yhtäkkiä sitten olikin irti. Eli pää pääsi sieltä pannasta pois, koska talutushihna jäi omistajan käteen.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
:| Miten se tollain irti pääsi vai oliko vapaana? Ikävää.

Siinä niide omistajien sitä taluttaessa, koira oli hyivn vilkkaan tuntuinen siis hyppi ja riuhtoi ja yhtäkkiä sitten olikin irti. Eli pää pääsi sieltä pannasta pois, koska talutushihna jäi omistajan käteen.

Taisi olla pentu se koira vielä, kuulostaa ainakin. Eli tuskin vihainen. Silti oli kyllä omistajissakin vikaa, ei saisi ottaa koiraa jota ei pysty pitämään hallinnassa. :hug: Tsemppiä sinulle, ei varmaankaan ole kivaa pelätä koiria :/

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No voihan pentele.

Siis se omistajien huuto oli HYSTEERISTä, eli se nainen ihan kirkui, että EIIII!!! Eli mitään komentohuutoa, vaan kaikesta huomasi, että hän pelätyi. Ja mä kyllä näin sen koiran, kuulin murinan ja hampaat irvessä se tosiaan oli. En kuvitellut.

mun kurkkuun hyppäsi naapurin kahjo koira, kun olin 14-vuotias. siitä asti olen kammonnut vieraita koiria, vaikka itselläni onkin ollut koira.

jos joudun vastaavaan tilanteeseen tulevaisuudessa, aijon räjähtää sille koiralle ja potkia ja lyödä sitä niin lujaa kuin pystyn. ja jos omistaja on lähietäisyydellä, niin en todellakaan liukene paikalta. poliisiasia.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Miksiköhän se ei sitten purrut ja jatkoi sitten matkaansa muina miehinä :o

T: koirien omistaja, joka myy kohta ymmärtämättömyyttään koirat pois :o

koska se oli koira, jota ei oltu kasvatettu. ja huomasi että ihminen pelkää häntä, joten halusi pelotella lisää. sitähän se murina ja hampaiden näytteleminen on.

mua oikein kylmää, kun katson jostain hauskoista kotivideoista kun näytetään murisevaa ja irvistelevää koiraa. sit ne omistajat hihittää taustalla, kun on niin hauskaa.

Miten niin jatkoi muina miehinä pois? koira revittiin ja päältä pois ja lähti sitten juoksemaan jonnekin ties minne, en jäänyt katsomaan.

Joo, ja pyydän anteeksi, en ymmärrä koirista hevon helvettiä... eli en osaa sen enempää analysoida sen käytöstä.

Miten niin jatkoi muina miehinä pois? koira revittiin ja päältä pois ja lähti sitten juoksemaan jonnekin ties minne, en jäänyt katsomaan.

Joo, ja pyydän anteeksi, en ymmärrä koirista hevon helvettiä... eli en osaa sen enempää analysoida sen käytöstä.

Helvetti että pistää vihaksi tuollaiset koirien ulkoiluttajat! noin ei saisi missään nimessä päästä ikinä tapahtumaan.

tilanne ei ollut mitenkään sun syy, vaan nimenomaan koiran omistajan. tiedätkö yhtään, ketä olivat? kannattais ainakin johonkin paikallislehteen kirjoittaa tai jotain.

Siis toi olisi ihan kamala tilanne!!!!!Itse myös pelkään koiria,ja siis se on ihan kamalaa,jos vastaan tulee irtokoira,ja se ei kyllä minua lohduta,vaikka omistaja kuinka huutelisi "ei se mitään tee""

Alkuperäinen kirjoittaja manna:

koska se oli koira, jota ei oltu kasvatettu. ja huomasi että ihminen pelkää häntä, joten halusi pelotella lisää. sitähän se murina ja hampaiden näytteleminen on.

mua oikein kylmää, kun katson jostain hauskoista kotivideoista kun näytetään murisevaa ja irvistelevää koiraa. sit ne omistajat hihittää taustalla, kun on niin hauskaa.

Hyi, ihan vastakin oli miehellä sellainen pikkuräksy sylissä joka murisi hampaat irvessä ja näykki sitä miestä sormiin.. Pariskunta hihitteli että onpa hauskaa.

Koirat ovat ihania mutta vain kunnolla koulutettuna.

mistähän johtuu että koirien omistajat olettaa että ap erehtyi.

Tyhmä tämä tyyppi, jolta koira pääsi irti. Minusta on kohtealista kysyä kuitenkin että olethan kunnossa ja sitten vaikka selittää että on vielä pentu koira tms. ja pahoitella tapahtunutta. Liekkö siitä apua ois ollu mutta näin järkevät ihmiset käyttäytyy.

Ja itsellänikin on ollut isohko koira, eli en ole mikään koirien vihaaja (tästäkin varmaan joku sen keksis )

Kiitos tästä vastauksesta :hug:
Näin se varmasti oli. Tiedän, että koirat vaistoaa ihmiset, jotka heitä pelkää, ja tämä tietty vielä lisää pelkoani.
Yritän siis aina välttää koiria ja ihanaa tietty olis jos nekin välttäisivät mua ;)

Ap tiedän tuntee. Itsekkin pelkään koiria ja kesällä olin menossa käymään ystäväni luona ja siinä pihassa eräs ulkoilutti koiraansa ja yhtä-äkkiä se koira hyökkäs kimppuuni. Farkut meni riekaleiksi pohkeeni kohdalta. Onneksi oli sen verran löysät housut, että ei kerennyt ihoon asti purra. Kyllä säikähdin ja housut meni roskiin. Huusin omistajalle, että ottaa koiransa irti minusta, se vaan katto eikä osannut tehdä mitään. Lopulta koira päästi irti, kun potkin ja riuhdoin jalkaani irti. Eikä se omistaja sanonut mitään.

Kiitos tästä vastauksesta :hug:
Näin se varmasti oli. Tiedän, että koirat vaistoaa ihmiset, jotka heitä pelkää, ja tämä tietty vielä lisää pelkoani.
Yritän siis aina välttää koiria ja ihanaa tietty olis jos nekin välttäisivät mua ;)

kyllä koirat tosiaan vaistoaa sen pelon. mä pyrin olemaan koiran ohitustilanteessa rento, mutta ryhdikäs. Koiraa ei kannata tuijottaa, mutta älä välttele katsomasta.(kertoo pelosta, alistumisesta) mä yleensä katsahdan nenänvartta pitkin koiraa ja näin viestitän sille, että mulle on turha ryppyillä. Ja jos näyttää että koira ei ole hallinnassa, niin mä voin vaikka vaihtaa kulkusuuntaa ettei tarvitse mennä koiran lähelle.

onneksi ei ole kahjoja tapauksia sattunut sitten nuoruuden. Katson myös samalla millaiset valjaat/panta koiralla on, joten voin tarttua siihen, jos se alkaa hyppimään.

Alkuperäinen kirjoittaja kammoinen:
Siis toi olisi ihan kamala tilanne!!!!!Itse myös pelkään koiria,ja siis se on ihan kamalaa,jos vastaan tulee irtokoira,ja se ei kyllä minua lohduta,vaikka omistaja kuinka huutelisi "ei se mitään tee""

Mä olisin kyllä siinä tilanteessa toivonut kuulevani, ettei se mitään tee, just se omistajien hätä viel lisäni mun hätääntymistäni.
Mutta olet oikeassa, silloin kun todella pelästyy, niin ei sekään oikein vakuuta, ettei koira mitään tee, jos koira juuri samalla hetkellä hyökkii sua päin. Ja kyllä se mun takkia yms. näykki. Mulla vaan oli pitkä toppatakki päällä, mikä haittaisi omaa tuntokykyäni. Mutta tilanteen jälkeen kyllä "kävin paikkani" läpi, koska tosiaan olin epävarma siitä saiko koira purtua vai ei.

Ja jos tästä nyt joku vetää johtopäätöksen, että jos tilanne tosiaan olisi ollut uhkaava niin ei olis tarvinnut jälkikäteen tarkistella, että kävikö jotain, niin mielestäni joka tilanteessa se on niin esim. pyörällä kaatuessa ei heti siinä hetkessä huomaa loukkasiko, vaan se kokemus tulee hieman jäkijunassa.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Mä vihaan tollasia koiranomistajia! Ja soitan poliisille jokaisesta irtokoirasta jonka näen, omistaja näkyvillä tai ei.

No ilmankos oikeat rikolliset juoksentelee kylillä kun poliisit on soittojas hoitelemassa...

Yhteistyössä