Mun kaveri meinas kuolla AKUPUNKTIOSSA!!!!!

OLIN TOSI JÄRKYTTYNYT!ilmarinta oli tullu kaverille!Molemmat keuhkot oli painunut sisään!Kaverini oli ollu akupunktiossa.Selän kautta oli työntänyt fysioterapeutti neulat.PARIN TUNNIN PÄÄSTÄ MUN KAVERI SOITTI FYSIOTERAPEUTILLE!Hän kysy,mitäköhän tapahtu kun hällä on tosi paha olo!oli ollu tosi kamalan vaikee hengittää-oli itku kurkussa lähteny lääkäriin-meinas kävellä.fys terapeutti sanoi että mene parin tunnin päästä lääkäriin!SILLO OIS OLLU JO LIIAN MYÖHÄSTÄ!kaverini lähti kävelemään sairaalaan ,mutta taksilla meni kun hän raahautui taksiin.vei sairaalaan,oli niin huonossa kunnossa KAVERINI ettei voinut siirtää toiseen sairaalaan.laittovat putken ja viikko meni putken kanssa joka pulputti.ITSE EN MENE AKUPUNKTIOON ENÄÄ IKINÄ!!Kerran kävin.ONNEKSI KAIKKI MENI HYVIN JA KAVERINI ON HNGISSÄ!!!
 
Kriittinen
Ilmarintaa ei voi aiheuttaa akupunktioneuloilla. Ilmarinnan syntyminen vaatii sen, että keuhkojen ja rintakehän väliin, keuhkopussin lehtien normaalisti alipaineistettuun tilaan pääsee ulko- tai sisäkautta (epäfysiologisen reiän kautta) suuria määriä ilmaa, joka ei pääse takaisin ulos. Jos olette nähneet akupunktioneuloja, ne ovat niin ohuita, ettei niiden aiheuttamien reikien kautta voi päästä sellaisia määriä ilmaa, varsinkaan pitkän aikaa neulojen poistamisen jälkeen.
Provo siis.
 
Akupunktio on ikivanha kiinalaisen lääketieteen hoitomuoto.
Tuhansien vuosien aikana ei kukaan ole akupunktioneuloihin kuollut..

Suomessa on monia alan ammattilaisia,, eikä se ole reilua sinulta, "Julle Ankanpää" lähteä heitä mustamaalaamaan tuollaisella raivolla. Ota asioista ensin selvä, kysy "kaveriltasi" ja kirjoita vasta sitten.

V....tuttaa
 
hän kertoi asian niin mitä kerroin tuossa tapahtuvan.vaikka ilmarintaa ei tapahtunut,kuitenkin lysähti keuhkot.ei se ole raivoamista ,totesin vain koska olin järkyttynyt.fysioterapeutista on nyt kaverini tehnyt ilmoituksen.toivottavasti kukaan ei enää joudu hänen käsittelyynsä.tuskin enää saa lupia tämän jälkeen..kaikkea hyvää kaikille. :hug:
 
moi
kyllä jokaiseen ammattiin mahtuu jos jonkin moisia..toisaalta eihän virheille mitään voi ja niitä varmasti sattuu kaikille..hyvä että kaveri toipuu.ymmärrän kyllä hätäsi, vaikka kaikki ei..nähtävästi .hyvää uuttavuotta!!
 
taisit puhua paineilmarinnasta kriittinen, koska siinä on kyse todella siitä, että keuhko täyttyy ilmalla ja alkaa näin työntää mm. sydäntä ja toista keuhkoa puristuksiin. Ilmarinnassa on kysymys siitä, että keuhko puhkeaa, jolloin siinä oleva ilmaa sisään imevä alipaine katoaa ja keuhko menee läjään, jolloin hengitys ei onnistu. Jos molemmat keuhkot ovat puhjenneet tältä kertomuksen kaverilta, niin voin uskoa, että hengitys on ollut todella työlästä!!!!!
 
NIIN ja sen mie sanon tähän että jos akupunktion suorittaa joku poropeukalo niin asiassa voi käydä miten vaan. SIIHENKIN tarvitaan ammattilainen..

JA vaikka akupunktio onkin vanha ja viisas hoitomuoto niin se ei aina sovi ihan kaikille...ihmiset reagoi asioihin eritavalla...

ykskin midän isännän tuttu luulee paranevansa useasta ihottumasta, sieni infektiosta ja mitä lieneekin..pelkällä luonnonmukaisella hoidolla.. ei kuulema luota lääkäreihin ja lääkkeisiin..no oma moka...

ja jullen kaverille ja jullelle iso :hug: ...jotkut luulee tietävänsä aina kaiken paremmin..en minä tosin... :x
 
lekuri
Heips,
akupunktiosta todellakin voi saada komplikaatioita ja yleisin on ilmarinta ja paineilmarinta (tässäkin tapauksessa). Akupunktiosta on jopa kuolemaan johtaneita komplikaatiota, nämä olleet nimenomaan paineilmarintoja. Kaikella hoidolla on riskinsä, niin myös akupunktiolla. Osaavan ihmisen käsissä riskit vähäiset ja hoito tiettyihin tiloihin toimivakin. Ei kaikki aina tällä palstalla yritä huijata ja provosoida. Eiköhän luoteta toisiimme. :)
 

Yhteistyössä