Mun kaveri ei edes yritä imettää

• Viestiketjun aloittaja ihme touhua
  • Ensimmäinen viesti
ihme touhua
tosi sairasta mun mielestä. Miksei voi edes kokeilla. Aikoo jo sairaalas pyytää jotain lääkettä, ettei tuu maitoa?? Ei kuulemma halua, ku ei tunnu kivalle. Mistä voi tietää, jos ei kokeile. Itse imetin vuoden, vaikken sitä rakastanutkaan.

vieras
ap, tiedätkö, jos sun kaverilla on vaikka jokin lääkitys, joka estää imetyksen...? Tai muuta vastaavaa.

Omituista on, jos ei ole mitään syytä edes siis yrittää. Nim. kaikkeni tehnyt ja jes, onnistui!

tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Kylläpä saa aika hyvin selittää, jos meinaa saada jotain lääkettä, ettei tule maitoa. En ole vastaavaa kuullutkaan.
Kyllä niitä lääkkeitä saa.
Ihan tosi. Aina kuulee jotain uutta.....Mä vaan ajttelin, että kun ne hoitajat ihan automaattisesti olettaa että imetetään, niin pitääkö olla joku selitys, että haluaa maidontulon loppumaan.

ap
No, ei se kuulukaan. Mitä nyt paasaa siitä MULLE koko ajan...Kyseessä on sen eka lapsi, niin miksei voi kokeilla edes??? Kyllä se olis hyväks sekä vauvalle että äidille, jos imetys sujuis...

menipä epäselväksi...
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
en mäkä edes yrittäny tokaa,kolmatta ja neljännen syntymän jälkeen pyysin maidonesto pilleri.ekaa siis yritin.pumppasin sen mitä tuli niin pulloon. ei se ole mitään sairasta.
Mutta oliko tämä sen kaverin ensimmäinen? Olethan sinäkin ekaa tosissasi yrittänyt, ja se on minun mielestä eri asia, kun luovuttaa yrittämättä...

Maitomami
Jokainen valitsee itse haluaako imettää, kyllä nykyään varmasti kaikki odottavat äidit tietävät että äidinmaito on se luonnonmukaisin ravinto vastasyntyneelle, korvikkeet ovat korvikkeita jotka yrittävät ämmää jäljitellä. Voisithan kysyä miksi kaveri ei aio edes kokeilla (kun oli siis eka lapsi kyseessä), ja vinkata vaikka lukemaan imetyustukilistan sivuja. Mutta mielestäni jokaisella naisella on oikeus kieltäytyä imettämästä. Sairaalassa saa kyllä maidonnousun estävän pillerin jos niin haluaa, eikä sitä kuulemma kauheasti kysellä tai taivutella muuttamaan mieltään (kaveri oli synnärillä viereisestä pedistä kuullut kun toinen äiti ei halunnut imettää).

Nimimerkillä kohta 5v tauotonta imetystä takana :)

ap
Kyllä se on sairasta, jos pitää lääkkeitä syödä sen takia, ettei tule maitoa!! Eikä sillä mitään traumoja ole eikä lääkitystä. Ei kuulemma tykkää rintojen "koskettelusta" ei imemisestä.

Yhteistyössä