Mun kaveri aina inisee ettei laihdu MILLÄÄN...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa kuunneella aina samaa laulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksa kuunneella aina samaa laulua

Vieras
No, kyllähän se niin on, et jos syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu. Siis ihan tämmönen perusterve nuori ihminen! Sit syö kaikkee herkkua ja sanoo, ei tässä ny niin paljoo oo kaloreita...ei ole juu. Miksei ihmisillä ole tahdonvoimaa! Tai lopettais sit koko laihdutuksen, jos ei siihen pysty!

En minäkään jaksa sitä. Mulle on ihan sama onko joku läski vai ei, niin kauan kun ei ruikuta koko ajan aiheesta. Mulla on yks kaveri joka vetää päivittäin jäätelöä ja aina tavatessamme kahvilassa kermamunkkia, ja silti valittaa läskeistään. Jos ei oma kroppa miellytä, niin pitää ottaa itseään niskasta kiinni. Mutta kun on se kaikkimullehetinyt-ajattelu..

No kuules kun ei vaan laihdu! Itse ns normaalipainoinen mutta haluaisin laihtua vielä 4-5kg, mutta ei lähde millään!!! Oon jättänyt kaikki herkut pois, syön tosi paljon kasviksia ja tarkka ruuastani, liikun 4-5kertaa viikossa (reippaita tunninin kävelyitä) ja teen vatsalihaksia 100 joka ilta. Kiloja on tänä aikana tullut 2lisää! Että silleen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kuules kun ei vaan laihdu! Itse ns normaalipainoinen mutta haluaisin laihtua vielä 4-5kg, mutta ei lähde millään!!! Oon jättänyt kaikki herkut pois, syön tosi paljon kasviksia ja tarkka ruuastani, liikun 4-5kertaa viikossa (reippaita tunninin kävelyitä) ja teen vatsalihaksia 100 joka ilta. Kiloja on tänä aikana tullut 2lisää! Että silleen!

Lihas painaa enemmän kuin läski ja aika yllättäen läski korvautuu lihaksella kuntoillessa. ;) Otapa mittanauha käteen jatkossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miks normaalipainosen täytyy laihduttaa, en käsitä?

Pituus 158cm ja paino 59kg, eli painoindeksi normaali, mutta peilikuva näyttää jotain ihan muuta, siksi.

Ehkä sun täytyy kiinteyttää sit lihaksia ennemmin kuin laihduttaa. En tiiä näkemättä, mut veikkaisn näin.

Pituus 158cm ja paino 59kg, eli painoindeksi normaali, mutta peilikuva näyttää jotain ihan muuta, siksi.

Ehkä sun täytyy kiinteyttää sit lihaksia ennemmin kuin laihduttaa. En tiiä näkemättä, mut veikkaisn näin.

Olet varmaan oikeassa, salille kun on vaan niin paljon vaikeampi lähteää... Minä olen lyhyt ja rintava ja vatsa pullottaa todella paljon, eli näytän heti pullukalta. Sori, ei ollut tarkoitus "varastaa" sun ketjua ja valittaa omasta painostani :).

Alkuperäinen kirjoittaja nn:

Lihas painaa enemmän kuin läski ja aika yllättäen läski korvautuu lihaksella kuntoillessa. ;) Otapa mittanauha käteen jatkossa.

Läski ei korvaudu lihaksella. Edes teoriassa se ei ole mahdollista.

Jotta lihas kasvaisi, on syötävä yli kulutuksen. Jotta läski vähenisi, on syötävä alle kulutuksen.

No kuules kun ei vaan laihdu! Itse ns normaalipainoinen mutta haluaisin laihtua vielä 4-5kg, mutta ei lähde millään!!!

Älä selitä. Ihan tasan laihdut, jos syöt vähemmän kuin kulutat. Ihan yksinkertaisellakin matikkapäällä tuon tajuaa.

Voisko joku kertoa, et miksi on niin vaikea hillitä itseään ja opetella vähän tahdonvoimaa? Kaikkeehan saa syödä, jos syö kohtuudella. Miks pitää ähmästää niin paljon, et lihoo ja lihoo vaan.

Mun käly on 157 cm ja painaa n.60 kiloa. Ei sekään mikään hoikka ihminen kyllä ole. Itellä on pituutta 176 ja sama paino. Siihen normaaliin painoindeksiin mahtuu kyllä aika iso haitari vartalotyyppejä. Jos indeksi on siellä normaalin ylärajoilla (eikä ole kovin lihaksikas), niin kyllähän se ihminen voipi jo pullukalta näyttää.

Hei ihmiset, jotka sanotte, että on vain syötävä vähemmän kuin kuluttaa! Kokeilkaas. Periaatteessa siis näin, mutta laihtuminen on paljon paljon monimutkaisempi homma. Itsekin ajattelin näin ja liityin kiliklubiin voidakseni tarkkaan tietää paljonko syön ja kulutan. Nyt menty jonkin aikaa n. 500kcal vajeella, mutta kiloja pudonnut vajaa kaksi. Minua se ei haittaa minulla on koko loppuelämä aikaa, mutta tuo sanonta on niin väärä! Painonpudotuksessa on niin paljon monimutkaisia juttuja, että sitä ei voi kattaa tuollaisella ylimalkaisella sanonnalla..

Alkuperäinen kirjoittaja storm:
minä olen juuri tuollainen valittaja, tahdonvoima vaan ei riitä :|

Älä vaan syö herkkuja piste.

Olisikin noin helppoa :D. monta kertaa olen kyllä päättänyt että nyt hitto soikoon nuo pari kiloa on saatava pois mutta sitten se lopahtaa. en ole kyllä yhtään ylipainoinen mutta raskauskilot ovat jääneet roikkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Elli:
Hei ihmiset, jotka sanotte, että on vain syötävä vähemmän kuin kuluttaa! Kokeilkaas. Periaatteessa siis näin, mutta laihtuminen on paljon paljon monimutkaisempi homma. Itsekin ajattelin näin ja liityin kiliklubiin voidakseni tarkkaan tietää paljonko syön ja kulutan. Nyt menty jonkin aikaa n. 500kcal vajeella, mutta kiloja pudonnut vajaa kaksi. Minua se ei haittaa minulla on koko loppuelämä aikaa, mutta tuo sanonta on niin väärä! Painonpudotuksessa on niin paljon monimutkaisia juttuja, että sitä ei voi kattaa tuollaisella ylimalkaisella sanonnalla..

Missä ajassa kaksi kiloa? Sehän riippuu ihan lähtöpainostakin.. jos on todella lihava valmiiksi, lähtee kiloja alkuun enemmän, mutta jos on vain hiukan ylipainoinen, pudotus on hitaampaa.

Mutta tämän ketjun pointtina kai olivat ne, jotka eivät jaksa edes pahemmin yrittää, ja sitten vaan mässäävät ja valittavat.

Yhteistyössä