Mun eskarilainen avautui...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Tyttö tuossa kirjoitteli eskarikavereiden nimiä paperille ja sit yhtäkkiä purskahti itkuun :( No mä tietenkin kyselemään, että mikä on ja tyttö sit kerto: häntä kuulemma harmittaa, kun yks eskarikaveri aina pääsee ikävistä tilanteista (kiusaamis- ym.) syyttämällä muita, eikä tätä itseään siten koskaan syytetä mistään. Syyttelee siis kuulemma muita (lähinnä ilmeisesti tyttöäni) semmosista jutuista mitä itse on tehnyt.

Ja sit tyttöni vielä kertoi, että häntä harmittaa ykskin kerta, kun hänen (siis mun tyttöni) täytyi selvittää yks kiusaamistilanne jopa tän toisen tytön äidin kanssa, vaikka hän ei oikeesti ollut tehnyt mitään. Tästä on siis usempi kuukausi jo nyt aikaa ja tyttöni on tätä näköjään sisällään pitänyt.

Silloin ku tuo edellämainitsemani tilanne tapahtui ja tarhan ope kertoi tapahtuneesta, olin siis ihan sitä mieltä, että hyvä, kun tyttöni oli pantu selvittämään tilanne ja anteeksi oli pyydetty. Nyt mua kuitenkin alkoi epäilyttää, että eikai tyttö asiaa vieläkin muistelisi, jos olisi ollut "syyllinen"?

Mä tiedän kyllä, että mun tyttöni on "päällepäsmäriluonteinen" eli yhteenottoja kavereiden kanssa tapahtuu, mut ei oo kyllä kiva, jos hänen niskaansa sälytetään semmosiakin juttuja, joita ei oo tehnyt :|

Nyt mietinkin, otanko tän puheeksi eskariopen kanssa loman loputtua... Mitäs te tekisitte?

Kyllä mä varmaan mainitsisin asiasta opelle että tietää tarkkailla tialnnetta. En kuitenkaan ottaisi asiaa enää esille lasten kesken, selvitettyhän se jo kuitenkin kertaalleen on.
Lapselle sanoisin että kertoo vastaisuudessa heti jos tapahtuu tuollaista ja että muistaa nyt että ei itse kiusaa muita kun tietää miten ikävältä se tuntuu.

Otan puheeksi - koitan vaan löytää oikean tavan ilmaista asian; en halua turhaan muitakaan alkaa syytellä, koska ihan varmasti omankin lapseni käytöksessä on välillä huomautettavaa.

Yhteistyössä