Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Tuntisin itse enemmänkin iloa sen kiusaajan puolesta että miettinyt tekosiaan. Monet varmaan vaan koittaa unohtaa menneisyyden. Uskon että kiusaaminen jättää jäljet niin kiusattuun kuin kiusaajaankin... jos siis kiusaajalla on moraalista jotain jäljellä tai se alkaa vasta myöhemmin rakentua uudelleen.
Teininä oma ego vääristyy joillakin laumassa. Silloinhan ei yleensä järjellä ajatella vaan mennään ja tehdään lauman mukana. Eipä joidenkin kohdalla auta edes kunnollinen kasvatuspohjakaan kotioloissa. Jotkut on vaan laumaidiootteja ja jotkut on sitä vielä pitkälle aikuisuuteenkin asti.
Tietty en tiedä sitten mitä se kiusaaminen on teininä mua kiusattiin luoka-asteilla 2-5 joten kyseessä oli siis ihan lapset. Meidän luokalla kiusattiin monia.Koulu oli huonon alueen naapurissa ja moni niistä jotka mua kiusasi tuli sieltä slummista siihen kouluun,itse olin varakkaamman perheen lapsi jossa vanhemmat oli yhdessä.Hampaisiin jouduin myös pituuden ja painon takia. Kiusaamiinen loppui vasta kun vaihdoin koulua,siitä olen vanhemmilleni ikuisesti kiitollinen.
Minua kiusattiin ihan ekalta luokalta ylä-asteen loppuun asti. Olin aina hiljainen, ujo ja kummallinen muiden mielestä. Tuskin koskaan uskalsin puhua koulussa ja jotkut luuli miuta jopa mykäksi. Siitä huudeltiin..
Pahinta oli liikuntatunnit jolloin valittiin viimeisenä joukkueeseen ja nolattiin kaikin tavoin. Kotitaloustunnilla leipomani keksit heiteltiin pitkin käytäviä jne. Oikeastaan pahin kiusaaminen oli yksinkertaisesti joukon ulkopuolelle sulkemista. Kun oli ujo niin ei uskaltanut ketään lähestyä ja kukaan ei halunnut ujoa lähestyä kun pidettiin outona.
Kuullostaa tutulle.Muistan hyvin kun kouludiskossa menin äitini rohkaisemana tanssimaan luokkalaisten kanssa ja mulle tiuskaistiin vaan "mitä sä läskiperse tänne tulit,ei sua kukaan tänne kutsunut mee v*ttuun siitä"
tai kun hypättiin narua koulun pihalla ja mut kerrankin otettiin mukaan leikkeihin ja satuin hymyilemään niin eräs luokan pojista rupesi ilkkumaan että oon varmaan saannu huoraamalla ekan asiakkaan ja siksi hymyilen..
tämä huoraamisjuttu alkoi siitä kun kävin bussilla koulua ja seison odottamassa bussia koulun jälkeen..kuulemma seisoin siinä huoraamassa.