Mä itse elän väkivaltaisessa suhteessa, jota ei helpolla lopeteta. Mun ois se vuosia sitten pitäny lopettaa, kun tilanne oli kevyempi, mutta kun tarpeeksi tappellaan, niin kyllä sitä omissakin nyrkeissä poweria alkaa olla.
Mene lääkärille mustelmien kanssa ja mieti todella, haluatko alistaa itsesi väkivallalle ja haluatko että väkivallan tekijä saa vaan olla? Ja käytätkö itse väkivaltaa ja sen takia et uskalla tehdä ilmoitusta. Se menee niin, että jos te siellä tappelette ja sossu saa muutakautta siitä ilmoituksen ja et itse ole hakenut apua, lastensuojelu puuttuu ei niin myönteisessä mielessä. Jos taas haet apua varhain ja teet töitä lopettaaksesi tilanteen oikeasti saat kaiken tuen ja avun.
Kun väkivaltaan puuttuu joku vähän, tilanne voi olla ok vuosia, mutta jos asiaa ei oikeasti käsitellä kokonaan ja oikein, se voi puheta uudestaa ja uudestaan.
Selviät varmasti, monet muutkin on selvinny ja sinun ei tarvitse paskaakaan kantaa huolta siitä, miten miehen käy, jos teet ilmoituksen. Vähän ehkä sakkoa ja voi syntyä este sellasiin töihin, missä katotaan rekisteriin. Mutta ei ole sun ongelma.
Vielä kerran, älä pitkitä vaan toimi heti, edes sitä ekaa kertaa ei olisi saanut tapahtua. Se on niin helpompaa nyt kuin sitten vuosien päästä.