Y
Yksinäinen
Vieras
Sanovat, että kun saa lapsen, tulee omasta äidistä entistä tärkeämpi osa elämää, se tärkein tuki ja turva, jonka puoleen käännytään niin huolineen kuin iloineen. Mulla on kohta puolivuotias pikkuinen (esikoinen), enkä todellakaan koe äitiäni millään tavoin tukena tai turvana. Päin vastoin, en pysty kertomaan pienimpiäkään huoliani, kysymään neuvoa tai saati sitten pyytämään lapsenhoitoavuksi. Äitini vähättelee ongelmiani eikä hyväksy kasvatus-/hoitomenetelmiäni. Lapsellani on todettu maitoallergia, joka aiheuttaa omat rajoitteensa esim kiinteiden aloittamiseen. Äitini ei "usko" maitoallergiaan, vaan vihjailee, että olen ylivarovainen. Emme asu (onneksi) samalla paikkakunnalla, mutta hän soittelee viikoittain.. ja yleensä pienessä sievässä, tilittäen antaumuksella kuinka paljon ikävöi lastani. Alkuun pidin yhteyttä häneen enemmänkin, kuvittelin voivani puhua hänen kanssaan kaikesta kun meitä yhdistäisi äitiys. Nyt en enää halua soittaakaan hänelle, puhelumme johtavat yleensä aina siihen, että pahoitan mieleni. Haluan lapseni oppivan tuntemaan mummonsa, joten pysymme jonkin tason yhteyksissä. Mutta olen pettynyt ja jollain tavalla yksinäinen. Onko kenenkään muun tilanne samanlainen?