Mummon vierailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedän

Vieras
Äitini oli viikonlopun kylässä. Arvosteli kaikkea: meillä on hirveän sotkuista (normaali lapsiperheen sotku ja sekin siivottu ennen tuloaan), minulla on huono työ kun on työmatkoja joskus (2-3 krt vuodessa noin 3 päivän reissu) ja mies joutuu koville silloin.

Ruoka oli pahaa ja liian erikoista (kun ei ollut keitettyä perunaa joka aterialla vaan myös pastaa).

Yhdelle lapselle, joka on 116 cm toi kokoa 128 olevan marimekon paidan "kyllähän se joskus kasvaa tähän". Meillä on muutenkin vähän säilytystilaa... Toiselle kouluunmenevälle pojalle jotain nalle puh-kamaa (tarroja ja penaalin). Yksi leikkasi omasta halustaan pitkät hiukset kesäkuussa polkaksi (ja mummo tiesi tämän) ja hänelle tuotiin jotain hiusvärkkejä "kun olin ne jo toukokuussa ostanut valmiiksi". Kyllä on opetettu kiittämään sai mitä hyvänsä, mutta silti eihän ne käyttöön tulleet.

Onneksi ei tarvi vähään aikaan nähdä.

[QUOTE="aapee";26793673]Joo meillä ainakikn :D

Tiedän ettei saa valittaa, mutta jos jotain kadehdin, niin niitä, joilla on kivat mummot. Anoppi on tästä vielä kauheampi ja tämä munkaan äiti ei ole sellainen lempeä, kiva mummo. Toivottavasti olen itse sitten aikoinani.[/QUOTE]

ei ne vierailut meilläkään mitään herkkua ole. Äitini menee kyllä muutaman päivän, mutta hänkin on enemmän sellainen, että passatkaa minua ja voi kun hänellä on niin hirveän rankkaa-tyyppinen. Anoppi on sitten ihan oma lukunsa.

2 viikkoa ja lukisitte lööpizstä miten kävi :)

Anoppi on sellainen että pyyhkii sormella viherkasveja ja huomauttelee "meidän Petri ei ole tottunut tällaiseen sotkuun", ruuasta "meidän Petri se niin tykkää mun laittamasta lihakastikkeesta eikä tällaisesta naisten ruuasta" (miehen mielestä olen 150 000 000 kertaa parempi kokki kuin äitinsä), kysyy intiimiasioita, olin vasta synnyttänyt ja kysyi "kai olet jo suostunut seksiin kun ei niitä miehiä pysty pitämään jos ei välillä anna" (en ole muutenkaan mikään pihtari joten mies on tuskin valittanut musta ÄIDILLEEN) ja arvostelee sisustusmakuani, lastenkasvatustaitojani ym.

meillä oli keväällä anoppi kaksi viikkoa ja kun ei enää muusta ehtinyt valittaa niin valitti siitä, että tyhjensin roskista liian usein ( en halunnut, että kakkavaipat haisee roskiksessa ) Hän ei kuulemma vie roskia noin usein :D

Meillä just mummo eli anoppi kylässä. Eilen klo 22.00 kysyi, eikö meillä juuvvakkaan iltakahvia. Oltiin just menossa pehkuihin.
Aamulla oli pönttö täynnä löysää paskaa. Ei ollu vetäny, kun oli yö.

[QUOTE="aapee";26793725]2 viikkoa ja lukisitte lööpizstä miten kävi :)

Anoppi on sellainen että pyyhkii sormella viherkasveja ja huomauttelee "meidän Petri ei ole tottunut tällaiseen sotkuun", ruuasta "meidän Petri se niin tykkää mun laittamasta lihakastikkeesta eikä tällaisesta naisten ruuasta" (miehen mielestä olen 150 000 000 kertaa parempi kokki kuin äitinsä), kysyy intiimiasioita, olin vasta synnyttänyt ja kysyi "kai olet jo suostunut seksiin kun ei niitä miehiä pysty pitämään jos ei välillä anna" (en ole muutenkaan mikään pihtari joten mies on tuskin valittanut musta ÄIDILLEEN) ja arvostelee sisustusmakuani, lastenkasvatustaitojani ym.[/QUOTE]

Just. Meillä anoppi ehti kahden viikon aikana: rikkoa yhden mikron, polttaa melkein meidän talon,melkein kaataa tulikuumat kahvit taaperon päälle, syöttää koiran sairaaksi ja vielä eksyi meidän keskimmäisen lapsen kanssa, kun päätti lähteä ostelemaan pihakukkia eikä kertonut minulle mitään, vaan otti lapsen ja lähti. ei kysy mitään, ei usko mitään jne jne. tekee juurikin niin kuin häntä huvittaa.

Ei tule enää kahdeksi viikoksi. Sanoin miehelle, että pidennetty viikonloppu saa riittää.

Viimeksi muokattu:
No minulla on todella mukava anoppi monessa suhteessa, mutta pikkasen nyppi kun itse lupasi lapselle että ostaa reissusta tälle pehmolelun, meinasi siitä sitten päästä sillä että maksoi ostoksensa kun vielä katseltiin muita tavaroita, mutta onneksi tyttö ehti 5v nakkaamaan pehmonsa anopin eteen kun hänen ostoksiaan paketoitiin, osti kihlalahjaa. En ollut huomaavinani kun tyttö nakkasi kissansa samaan pinoon, anoppi natisi että hänen vissiin pitää maksaa tämäkin, en ollut huomaavinani kuulevinani, olin perässä isomman valitseman lelun kanssa. Siitä pehmosta sitten natistiin joka välissä, kotona hälle siten sanoin että ei kuule Pirkko kannata luvata sellasta mitä ei halua toteuttaa, meillä pidetään lupaukset.

Millaiinenhan sitä itse on sitten mummoiässä...

Jos äiti tai anoppi häippäsis lapsen kanssa puhumatta jonnekin eikä löytyisi heti, niin mummo huomaisi kyllä että jotain meni vikaan.

Meillä kun oli anoppi "auttamassa" kun nuorin lapsi syntyi, niin koko ajan valitti jostain.
Kun laittoi pyykkiä kuivumaan, niin valitti että "miten teidän pyykki on tämmöistä silppua", vauvan vaatteet on pieniä.
Tiskikoneeseen mahtuu vielä, ei sitä vajaana kannata käyttää,(astiat oli siellä osittain toistensa päällä, kun anoppi laittoi, eikä tullut puhtaaksi)

[QUOTE="aapee";26793778]Millaiinenhan sitä itse on sitten mummoiässä...

Jos äiti tai anoppi häippäsis lapsen kanssa puhumatta jonnekin eikä löytyisi heti, niin mummo huomaisi kyllä että jotain meni vikaan.[/QUOTE]

Joo. Olisin viskanut anopin saman tien miehen veljen lokse, mutta miehen veljen avokki ei suostunut ottamaan.Sitten olin kuskaamassa jo lentokentälle mutta valitetavasti lentoja ei mennyt. Mies ihmetteli, että miten sinulla nyt noin hermot meni parista viikosta ( itse oli töissä päivät )

äiti ja anoppi, olette mahtavia. Kumpikaan ei ole koskaan ikinä arvostellut elämäämme taikka siihen mitenkään sopimattomasti osallistuneet tai tunkeutuneet.

Sama toki myös toisinkin päin. Molemmilta puolilta isovanhemmat ovat aidosti kiinnostuneet lapsistamme ja apu puolin ja toisin toimii hyvin. Ilman, että sitä koettaisiin "avuksi taikka hoitamiseksi" vaan ihan normaaliksi osallistumiseksi toistemme elämään.

Näitä suhteita en osaisi niin paljoa arvostaa kuin nykyään teen, ellen olisi tältä palstalta oppinut miten outoja ihmisiä / ihmissuhteita maailma on pullollaan. Minusta tämä on niin normaalia sukulaisten välistä eloa.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Meillä just mummo eli anoppi kylässä. Eilen klo 22.00 kysyi, eikö meillä juuvvakkaan iltakahvia. Oltiin just menossa pehkuihin.
Aamulla oli pönttö täynnä löysää paskaa. Ei ollu vetäny, kun oli yö.

Toi on muuten tosi yleistä vanhoilla ihmisillä, munkin anoppi ja appi on tommosia. Niillä kun vierailee, ei saa vetää yöllä eikä ne myöskään vedä meillä käydessään. Yöks!

Ja toi toisessa viestissä mainittu tiskikonejuttukin, ihan sama. Anoppi valittaa kun heidän kone pesee niin huonosti, puhtaammaks tulee kuulemma käsin tiskatessa. No jos kippoja ja kuppeja on parhaimmillaan kolme päällekkäin niin ei kai sitä puhdasta tule...

Tommosiako meistäkin sitten vanhemmiten tulee :-)

Just. Meillä anoppi ehti kahden viikon aikana: rikkoa yhden mikron, polttaa melkein meidän talon,melkein kaataa tulikuumat kahvit taaperon päälle, syöttää koiran sairaaksi ja vielä eksyi meidän keskimmäisen lapsen kanssa, kun päätti lähteä ostelemaan pihakukkia eikä kertonut minulle mitään, vaan otti lapsen ja lähti. ei kysy mitään, ei usko mitään jne jne. tekee juurikin niin kuin häntä huvittaa.

Ei tule enää kahdeksi viikoksi. Sanoin miehelle, että pidennetty viikonloppu saa riittää.

Oikee täystuho teillä... kävelevä katastrofi. Anteeks..

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Kuulostaa ihan minun huippu-uhmaikäiseltä kolmevuotiaaltani, varsinkin tuo viimeinen lause. KOlmevuotiasta juuri ja juuri kestää, kun ajattelee uhmaiän olevan vain lyhyt vaihe elämässä. Mutta aikuista naista?

Ei taida mummot muuttua. Olen yli viiskymppinen ja muistan mummojen vierailut.
Varsinkin anopin:) En osannut hänen poikaansa "hoitaa". Mun pojalla ei ole vielä
perhettä ja kun sen aika on niin toivon osaavani käyttäytyä järkevästi :)

Meillä on sellainen marttyyri-mummo, joka asuu kaukana (on pyydetty nyt kun on eläkkeellä, että voisi muuttaa lähemmäs meitä 3 lastaan) ja joka sitten arvostelee kun käymme toisessa mummolassa useammin kuin hänen luonaan. Tai kummeillani. Toinen mummola on 100 km:n päässä, kummini asuvat noin 7 km:n päässä, hän asuu 1000 km:n päässä. Ei voi piipahtaa viikonlopuksi ja on jo aika kallistakin mennä sinne asti.

Ja kyseessä ei ole mikään sukupaikkakunta, vaan ovat isäni kanssa muuttaneet sinne työn perässä 70-luvulla ja me lapset olemme jääneet etelään opintojen jälkeen. Isäni on kuollut, ei muita sukulaisia siellä. Täällä olisi 3 lasta ihan lähekkään (toiseen siskoon on 2 km väliä ja toiseen 15 km) ja yhteensä 10 lastenlastakin olisi + kummitätini ja kummisetäni, kummitätini on äidin ystävä joka muutti tänne 3 v sitten ainoan lapsensa perässä ja joka on nyt meillä tavallaan myös mummolana.

Taloudellisesti hän voisi asua täällä jossain vaikka kaksiossa, mutta ei. Jos ei halua muuttaa, niin pitää silti olla marttyyri, kun käymme siellä vain 1-2 krt vuodessa.

Onneks mulla on ihana anoppi, ainut ongelma on se, että tuputtaa meille ihan kauheen kalliita asioita ja se on jotenkin kiusallista. En osaa ottaa vastaan lahjoja, varsinkaan monen sadan euron arvoisia. Viikonloppu anopilla ja nyt mulla on uusi kännykkä, kosketusnäytöllinen samsung ja meillä olisi tuliterä sähköhammasharjakin (159e, köh) mutta onneksi keksin heittää ettei vielä tarvita, vasta sitten kun tyttö alkaa käyttämään tuota minun hellempää harjaa. Sitten vasta tarvetta kolmannelle o.O Ruokaakin saa aina kantaa kaksin käsin ja lahjoja ostelee. Tavallaan ihanaa, tavallaan kiusallista, mutta minkäs teet :D Tosin epäilen että yrittää paikkailla sillä tiettyjä tuomitsevia ajatuksiaan, koska on himouskovainen ja hänen näkökulmastaan olen jo suunnilleen hukkunut syntisten mereen..

Yhteistyössä