mummolan pentu koira kävi poikamme 4v päälle =(

  • Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti
entinen koirakammoinen, nykyinen koiraharrastaja
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sisklo 8v kertomuksen mukaan olivat leikkineet leikkimökin lähellä juoksennelleet ym kun koira tuli sitten kuulu kun tyttö huusi että koira kiusaa "kallea" ja pojan kamala huuto näin ite ikkunasta kun koira varmasti vaan leikki mut oli se kamalan näköistä ja varmaan vaan näykki. kun sitten joku paikalle tuli koirakin kyllä sai läksytyksen ja joutu sisälle huoneeseen mutta ei ne sitä lopeta tietystikkään.
Minusta suurin syy on aikuisissa, jotka jättivät lapset ja koiran keskenään, eikä kukaan vahtinut. Koira ei saa edes leikillään näykkiä ketään niin että lapsi sen johdosta pelästyessään kaatuu ja loukkaa itsensä. Mutta koirat ja varsinkin pennut puhuvat koirien kieltä ja niille se on luontaista käytöstä. Niin ne painivat ja leikkivät keskenään toisten koirien kanssa. Ihmisen tehtävä on kertoa pennulle, että ihmislapsen kanssa ei leikitä niin. Koira ei tässä tapauksessa luultavasti ole mitenkään vaarallinen tai vihainen, se on vain käyttäytynyt kuten koirat yleensä. Se ei voi itsestään osata ihmisten sääntöjä, jos kukaan ei niitä sille kerro.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Mistä tiedätte että lapsi ei kiusannu koiraa jos kerta kukaan ei nähnyt mitä tapahtui??? Vaikka aikasemmin ei ois kiusannu,ei kerro sitä ettei ois nyt kiusannu.Lapset saa välillä päähänsä kaikenlaisia asioita ja saattavat tehdä jotain ja eivät tajua että koiralle tai eläimille ylipäätään ei saa tehdä niin. Kora on pentu ja pennut on rajuja ja villiintyessään saattavat purra lujaakin,sentakia ne on koulutettava ja vahdittava KOKOAJAN ettei pääse sattumaan mitään kenellekkään. Koiralle voi jäädä kammo siinä missä lapsellekkin, jos sitä on kiusattu tai se on kokenut olonsa uhatuksi,se saattaa ruveta pelkäämään lapsia ja siittä voi tulla vihanen.
koska sisko 8v kertoi ja luotan siihen (ei tuo ainakaan ennen oo kamalasti valehdellut ja kun luenteeltaan muutenkin sellanen hölösuu että kertoo kaiken siis ihan turhatkin asiat "äiti kalle tekee ite leipää" äiti kalle on ottanut henkarin" äiti kallella on sun rahapussi" ja olihan koira ollut eka rapsutettavana/silitettävänäkin ja sitten lähtenyt juoksenteleen ympäri pihaa pihahan on tosi iso ja takapihalla on keinut,leikkimökki ym porukka taas oli ollut etupihalla grillaamassa ja minä nuoremman kanssa sisällä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sisklo 8v kertomuksen mukaan olivat leikkineet leikkimökin lähellä juoksennelleet ym kun koira tuli sitten kuulu kun tyttö huusi että koira kiusaa "kallea" ja pojan kamala huuto näin ite ikkunasta kun koira varmasti vaan leikki mut oli se kamalan näköistä ja varmaan vaan näykki. kun sitten joku paikalle tuli koirakin kyllä sai läksytyksen ja joutu sisälle huoneeseen mutta ei ne sitä lopeta tietystikkään.
Ei välttämättä aivan oikea ratkaisu rangaista koiraa, mutta hyvin ymmärrettävä reaktio. Suosittelen lämpimästi "Koirankorjauskirja" -nimistä kirjaa, vaikka ei koirassa välttämättä mitään "korjattavaa" sinäänsä olisi. Pertti Vilander on sen kirjoittanut. On auttanut meitä paljon ymmärtämään ja lukemaan koiraamme.
 
Aika ristiriitaista että itselläsi on koirakammo ja silti annat jälkikasvusi leikkiä koiran kanssa ilman valvontaa?Minä kun en ole koirakammoinen ja en siltikään ajättäisi valvomatta lasta ja koiraa :eek:
Kohta teitä on kaksi koirakammoista :headwall:
 
Kun lapset juoksee ja huutaa/kiljahtelee niin koiranpentu heti innostuu =) Heille se on vaan leikkiä. Ja sit tarraavat lahkeesta tai muusta "heiluvasta" osasta kiinni. Koiranpentu täytyy kouluttaa siihen että ketään ei näykitä. Meillä myös koiranpentu jonka kanssa käydään näitä juttuja läpi satoja kertoja päivässä eikä tulosta näy ja se on rankkaa ja rasittavaa. Mutta ollaan myös meidän vajaa neljä vuotiaalle sanottu että kun kävelee rauhallisesti niin koira ei kiinnitä siihen huomiota mut heti kun alkaa juosta ja kiljua niin koira luulee saaneensa kunnon leikkikaverin ja tulee "hommaan mukaan".
=)
 
Osaako lapsi käsitellä koiraa? Mun veli perheineen sai sätkyt, kun oma iso koira oli ärähtänyt perheen 3-vuotiaalle. Koira oli siis äitini luona hoidossa, jossa veljeni perhe oli vierailemassa. No tilanne olikin mennyt niin, että tuo 3-vuotias oli jahdannut koiraani, painellut sen takapäätä väkisin alas, hakannut selkään ym.. (kuulin tämän myöhemmin veljeni vaimolta) Ja koira oli pelännyt, puolustautunut murahtamalla "varoituksena". Veljen perhe sitten passitti minut hakemaan koiran hoidosta, on kuulemma arvaamaton. Koira ei todellakaan ole vihainen tai äkäinen, mutta ei sitä nyt miten vaan saa kohdella. Se pitää opettaa lapsillekin. Tästä tapauksesta en tiedä mitään, joten paha sanoa, mutta aina lapset ei osaa käsitellä eläimiä, kun vanhemmat ei ole sitä opettaneet millään tavalla. Harvoin kai noin nuori koira kuitenkaan on oikeasti aggressiivinen (ellei ole kipuja), rajuja leikkejä toki saattaa koiralla olla tai sitten kyse on puolustautumisesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sisklo 8v kertomuksen mukaan olivat leikkineet leikkimökin lähellä juoksennelleet ym kun koira tuli sitten kuulu kun tyttö huusi että koira kiusaa "kallea" ja pojan kamala huuto näin ite ikkunasta kun koira varmasti vaan leikki mut oli se kamalan näköistä ja varmaan vaan näykki. kun sitten joku paikalle tuli koirakin kyllä sai läksytyksen ja joutu sisälle huoneeseen mutta ei ne sitä lopeta tietystikkään.
Mie kiellän aina ehdottamasti ettei meidän koiran (nuori 1½v) lähellä saa juosta. Se intousuu siitä niin pahasti, että alkaa hyppimään vasten. Juokseminen usein ylyyttää koiria riehumiseen, jolloin herkästi nuoret koirat ottaa hampaat mukaan. Leikkimielessä, yrittävät leikkiä ihmisen kanssa samoin kuin muiden koirien.

Lisäksi koiran rotu vaikuttaa. Meillä on paimenkoira. Jonka alkuperäinen tehtävä on ollut paimentaa näykkimällä. Juokseva ihminen laukasee helposti tuon paimennustaipumuksen. Nyt ollaan saatu sitä vähennettyä ja koira ymmärtämään, ettei ihmisiä saa paimentaa. Silti en päästä lapsia juoksemaan sen kanssa. Lapset eivät osaa puuttua oikeassa kohdassa koiran alkavaan ei-toivottuun käytökseen ja lopettaa sitä. Vaan koira riehaantuu entisestään, kun kerrankin kokee saavansa luvan. Tarvitaan vielä monta johdonmukaiste kieltoa ja ikää ja rauhallisuutta lisää, ennenkuin lapset uskallan päästää juoksentelemaan tuon koiran kanssa. Ennen sitä saavat leikkiä vain rauhallisia leikkejä keskenään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja entinen koirakammoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja entinen koirakammoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
lopetus koiralle..
pentukoiran pureminen ei yleensä ole aggressiivista. Niillä on rajut leikit, mutta siihen pitäisi ihmisen (aikuisen) puuttua. Pentu ei saa purra tai näykkiä edes leikillään. Koiralle se on luontaista käytöstä, mutta ihmisen tehtävä on kertoa pennulle, että niin ei voi tehdä ihmisten kanssa. Älä ap siirrä koirakammoasia lapseen. Itse siitä aiemmin kärsineenä tiedän miten kamalaa se voi olla. Välillä ala-asteella koulumatkat piteni aika paljon, kun pelkäsin koiria ja pelkäsin kävellä tiettyjen talojen ohi. Se tunne kun sydän hakkaa jo siinä vaiheessa kun tien toisella puolella tulee vastaa kytketty ja rauhallinen koira. Se on kamala pelko. Pojallasi on käynyt ikävä juttu, mutta koita siitä huolimatta kannustaa häntä tutustumaan kiltteihin koiriin, että pääsisi kammostaan mahdollisimman äkkiä.
"ruhjeitä käsissä,jaloissa,naamassa "
...lopetus..

Ruhjeita voi tulla jo ihan siitä, että lapsi kaatuu. Ja siihen ei välttämättä koiraa tarvita. Meillä on kaksi aikuista koiraa, eikä ne koskaan riehu lasten lähellä. Eivät kaada lapsia kumoon tms. Silti lapsilla on jatkuvasti mustelmia siellä täällä ja välillä tarvitaan laastariakin. Lapset riehuu keskenään ja kaatuvat helposti juostessaan ja näin kesällä vähissä vaatteissa niitä mustelmia tulee. Eikä meidän koirilla ole niihin mitään osuutta, koska eivät ole lähelläkään kun näitä tuolla pihalla tapahtuu.

no tähän voin sanoa että näin ikkunasta kun tyttö oli huutanut että koira kiusaa ja kamala itku niin näin ikkunasta kuinka koira oli pojan päällä ja käsi jota riuhto/näykki
tiedän että leikkiä halus ja se ettei ollut kiinni oli syy että 2 muuta koiraa oli kiinni sekä vielä kylässä olleen tätin koira oli kiinni koska se ei siedä lapsia ja irvistelee ja murisee. ylensä on ollut niin että kun on menty ulos koira sisälle ja sitten toisin päin. nyt en tiedä miksei koira nyt ollut sisällä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja entinen koirakammoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja entinen koirakammoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
lopetus koiralle..
pentukoiran pureminen ei yleensä ole aggressiivista. Niillä on rajut leikit, mutta siihen pitäisi ihmisen (aikuisen) puuttua. Pentu ei saa purra tai näykkiä edes leikillään. Koiralle se on luontaista käytöstä, mutta ihmisen tehtävä on kertoa pennulle, että niin ei voi tehdä ihmisten kanssa. Älä ap siirrä koirakammoasia lapseen. Itse siitä aiemmin kärsineenä tiedän miten kamalaa se voi olla. Välillä ala-asteella koulumatkat piteni aika paljon, kun pelkäsin koiria ja pelkäsin kävellä tiettyjen talojen ohi. Se tunne kun sydän hakkaa jo siinä vaiheessa kun tien toisella puolella tulee vastaa kytketty ja rauhallinen koira. Se on kamala pelko. Pojallasi on käynyt ikävä juttu, mutta koita siitä huolimatta kannustaa häntä tutustumaan kiltteihin koiriin, että pääsisi kammostaan mahdollisimman äkkiä.
"ruhjeitä käsissä,jaloissa,naamassa "
...lopetus..

Ruhjeita voi tulla jo ihan siitä, että lapsi kaatuu. Ja siihen ei välttämättä koiraa tarvita. Meillä on kaksi aikuista koiraa, eikä ne koskaan riehu lasten lähellä. Eivät kaada lapsia kumoon tms. Silti lapsilla on jatkuvasti mustelmia siellä täällä ja välillä tarvitaan laastariakin. Lapset riehuu keskenään ja kaatuvat helposti juostessaan ja näin kesällä vähissä vaatteissa niitä mustelmia tulee. Eikä meidän koirilla ole niihin mitään osuutta, koska eivät ole lähelläkään kun näitä tuolla pihalla tapahtuu.

no tähän voin sanoa että näin ikkunasta kun tyttö oli huutanut että koira kiusaa ja kamala itku niin näin ikkunasta kuinka koira oli pojan päällä ja käsi jota riuhto/näykki
tiedän että leikkiä halus ja se ettei ollut kiinni oli syy että 2 muuta koiraa oli kiinni sekä vielä kylässä olleen tätin koira oli kiinni koska se ei siedä lapsia ja irvistelee ja murisee. ylensä on ollut niin että kun on menty ulos koira sisälle ja sitten toisin päin. nyt en tiedä miksei koira nyt ollut sisällä.
Turha tässä on vaatia koiraa lopetettavaksi. Täysin aikuisten ihmisten moka, että pienet lapset ja kouluttamaton koiranpentu riehuvat keskenään ilman valvontaa. Aikuiset etupihalla ja lapset takapihalla. Se ei ole mikään selitys, et lasten leikkimökki on takapihalla. Olkoon missä hyvänsä, mut siellä olis pitänyt olla yhden aikuisen vahtimassa lasten touhuja, oli koiraa tai ei. Sen ymmärrän, että sinä imetit vauvaa, mutta missä lasten isä oli? Syömässä grillimakkaraa kaikessa rauhassa? Vahtiko kukaan lapsia aikaisemminkaan? Sanoitko muille meneväsi sisälle vai luulivatko muut, että lapset on sun kanssa? Vastaavassa tilanteessa minä syyttäsin itseäni, et tuollaista pääsee käymään. Aikuinen ja viime kädessä omat vanhemmat on aina ne, jotka on vastuussa lapsistaan. Ja anna kun arvaan, kyseessä on sun anoppila, ei omat vanhemmat?

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänkevät:
Aika ristiriitaista että itselläsi on koirakammo ja silti annat jälkikasvusi leikkiä koiran kanssa ilman valvontaa?Minä kun en ole koirakammoinen ja en siltikään ajättäisi valvomatta lasta ja koiraa :eek:
Kohta teitä on kaksi koirakammoista :headwall:
niin olen yrittänyt että lapseni eivät saisi koira kammoo sillä itse pelkään niitä niin paljon. ihan sama kun pelkään piikkejä ja koitan silti lasteni edessä näyttää reippaalta vaikka insuliinini takia jouduin pisteleen joka päivä ja vaikka kädet tärisi ja varmaan päähikoili niin silti ne otin ja yritin näyttää reippaalta että lasten ei tarvitsisi pelätä joka rokotusta

tosiaan ulkonahan oli paljon porukkaa kaikilla näytti vaan olevan parempaa tekemistä kun katsoo mun lapsia tai pitää koiransa pois. lasten isähän oli tuolloin töissä.ja tosiaan mun oli pakko imettää meidän 2kk ikäinen vauveli
 
Ennemmin minä koiraa suojelen lapselta kuin toisinpäin.
Sorry, mutta kyllä ne ihmiset tekee koirista luonnevikaisia, eikä päinvastoin.

Kuka muistaa sen, kun viisivuotias niittasi koiran korvan täyteen niittejä ja koira puri lasta?
Vai miten se menikään..
Kyllä ihmislapsi on julmempi kuin koira.

Monet koirat pilataan kasvatuksella ja siitä ettei osata käsitellä koiraa.
Kyse on eläimestä eikä lapsesta.

Koskaan ei saa jättää lasta ja eläintä kahden, tämä sitten muistutuksena ap.lle, varmaan nyt muistatkin.
Lapsi osaa valehdella, koira ei.


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänkevät:
Aika ristiriitaista että itselläsi on koirakammo ja silti annat jälkikasvusi leikkiä koiran kanssa ilman valvontaa?Minä kun en ole koirakammoinen ja en siltikään ajättäisi valvomatta lasta ja koiraa :eek:
Kohta teitä on kaksi koirakammoista :headwall:
niin olen yrittänyt että lapseni eivät saisi koira kammoo sillä itse pelkään niitä niin paljon. ihan sama kun pelkään piikkejä ja koitan silti lasteni edessä näyttää reippaalta vaikka insuliinini takia jouduin pisteleen joka päivä ja vaikka kädet tärisi ja varmaan päähikoili niin silti ne otin ja yritin näyttää reippaalta että lasten ei tarvitsisi pelätä joka rokotusta

tosiaan ulkonahan oli paljon porukkaa kaikilla näytti vaan olevan parempaa tekemistä kun katsoo mun lapsia tai pitää koiransa pois. lasten isähän oli tuolloin töissä.ja tosiaan mun oli pakko imettää meidän 2kk ikäinen vauveli

Kaikilla näytti olevan parempaa tekemistä? Tähän tyydyit ja jätit lapset yksin? Ei sitten tullut mieleen sanoa kenellekään, että voisitteko vahtia lapsia ja koiraa sen aikaa kun olen vauvan kanssa sisällä? Ehkä kukaan ei edes huomannut sun poistuvan pihasta sisälle. Aika ihme porukkaa, jos kukaan ei suostunut pyynnöstä huolimatta vahtimaan lapsia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja entinen koirakammoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja entinen koirakammoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
lopetus koiralle..
pentukoiran pureminen ei yleensä ole aggressiivista. Niillä on rajut leikit, mutta siihen pitäisi ihmisen (aikuisen) puuttua. Pentu ei saa purra tai näykkiä edes leikillään. Koiralle se on luontaista käytöstä, mutta ihmisen tehtävä on kertoa pennulle, että niin ei voi tehdä ihmisten kanssa. Älä ap siirrä koirakammoasia lapseen. Itse siitä aiemmin kärsineenä tiedän miten kamalaa se voi olla. Välillä ala-asteella koulumatkat piteni aika paljon, kun pelkäsin koiria ja pelkäsin kävellä tiettyjen talojen ohi. Se tunne kun sydän hakkaa jo siinä vaiheessa kun tien toisella puolella tulee vastaa kytketty ja rauhallinen koira. Se on kamala pelko. Pojallasi on käynyt ikävä juttu, mutta koita siitä huolimatta kannustaa häntä tutustumaan kiltteihin koiriin, että pääsisi kammostaan mahdollisimman äkkiä.
"ruhjeitä käsissä,jaloissa,naamassa "
...lopetus..

Ruhjeita voi tulla jo ihan siitä, että lapsi kaatuu. Ja siihen ei välttämättä koiraa tarvita. Meillä on kaksi aikuista koiraa, eikä ne koskaan riehu lasten lähellä. Eivät kaada lapsia kumoon tms. Silti lapsilla on jatkuvasti mustelmia siellä täällä ja välillä tarvitaan laastariakin. Lapset riehuu keskenään ja kaatuvat helposti juostessaan ja näin kesällä vähissä vaatteissa niitä mustelmia tulee. Eikä meidän koirilla ole niihin mitään osuutta, koska eivät ole lähelläkään kun näitä tuolla pihalla tapahtuu.

no tähän voin sanoa että näin ikkunasta kun tyttö oli huutanut että koira kiusaa ja kamala itku niin näin ikkunasta kuinka koira oli pojan päällä ja käsi jota riuhto/näykki
tiedän että leikkiä halus ja se ettei ollut kiinni oli syy että 2 muuta koiraa oli kiinni sekä vielä kylässä olleen tätin koira oli kiinni koska se ei siedä lapsia ja irvistelee ja murisee. ylensä on ollut niin että kun on menty ulos koira sisälle ja sitten toisin päin. nyt en tiedä miksei koira nyt ollut sisällä.
Turha tässä on vaatia koiraa lopetettavaksi. Täysin aikuisten ihmisten moka, että pienet lapset ja kouluttamaton koiranpentu riehuvat keskenään ilman valvontaa. Aikuiset etupihalla ja lapset takapihalla. Se ei ole mikään selitys, et lasten leikkimökki on takapihalla. Olkoon missä hyvänsä, mut siellä olis pitänyt olla yhden aikuisen vahtimassa lasten touhuja, oli koiraa tai ei. Sen ymmärrän, että sinä imetit vauvaa, mutta missä lasten isä oli? Syömässä grillimakkaraa kaikessa rauhassa? Vahtiko kukaan lapsia aikaisemminkaan? Sanoitko muille meneväsi sisälle vai luulivatko muut, että lapset on sun kanssa? Vastaavassa tilanteessa minä syyttäsin itseäni, et tuollaista pääsee käymään. Aikuinen ja viime kädessä omat vanhemmat on aina ne, jotka on vastuussa lapsistaan. Ja anna kun arvaan, kyseessä on sun anoppila, ei omat vanhemmat?
eihän ne sitä koiraa lopeta..

oltiin eka kaikki sisällä kunnes päätettiin että mennään grillaan koira oli vielä silloin sisällä ollut ja lapset leikkineet ulkona kaksistaan sanoin että imetän ja tuun perässä sitten kaikki menivät ulos ja jäin sisälle. isukki oli töissä tuolloin ihan toisella paikkas kunnalla.
kun olivat pihalla kahdestaan ilman koiraa ei kukaan vahtinut mitä välillä ikkunasta katottu ( piha kun on tosi iso eikä autotietä lähimaillakaan voi ne sinne kaksistaan jättää.
ja kyseessä on anoppila =) mistä tiesitkin =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänkevät:
Aika ristiriitaista että itselläsi on koirakammo ja silti annat jälkikasvusi leikkiä koiran kanssa ilman valvontaa?Minä kun en ole koirakammoinen ja en siltikään ajättäisi valvomatta lasta ja koiraa :eek:
Kohta teitä on kaksi koirakammoista :headwall:
niin olen yrittänyt että lapseni eivät saisi koira kammoo sillä itse pelkään niitä niin paljon. ihan sama kun pelkään piikkejä ja koitan silti lasteni edessä näyttää reippaalta vaikka insuliinini takia jouduin pisteleen joka päivä ja vaikka kädet tärisi ja varmaan päähikoili niin silti ne otin ja yritin näyttää reippaalta että lasten ei tarvitsisi pelätä joka rokotusta

tosiaan ulkonahan oli paljon porukkaa kaikilla näytti vaan olevan parempaa tekemistä kun katsoo mun lapsia tai pitää koiransa pois. lasten isähän oli tuolloin töissä.ja tosiaan mun oli pakko imettää meidän 2kk ikäinen vauveli

Kaikilla näytti olevan parempaa tekemistä? Tähän tyydyit ja jätit lapset yksin? Ei sitten tullut mieleen sanoa kenellekään, että voisitteko vahtia lapsia ja koiraa sen aikaa kun olen vauvan kanssa sisällä? Ehkä kukaan ei edes huomannut sun poistuvan pihasta sisälle. Aika ihme porukkaa, jos kukaan ei suostunut pyynnöstä huolimatta vahtimaan lapsia.
kuten aiemmin kirjoitin oltiin eka sisällä myös koira ( lapset kaksistaan ulkona) ja sitten päätettiin lähtee ulos jolloin totesin että tulen perästä kun olen imettänyt vauvan. ja oletin tietty että kun koira mukaan otettiin (ylensä ollut aina sisällä sen aikaa kun lapset ulkona ja toisin päin)että laittavat koiran kiinni mutta näin ei sitten ollutkaan
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänkevät:
Aika ristiriitaista että itselläsi on koirakammo ja silti annat jälkikasvusi leikkiä koiran kanssa ilman valvontaa?Minä kun en ole koirakammoinen ja en siltikään ajättäisi valvomatta lasta ja koiraa :eek:
Kohta teitä on kaksi koirakammoista :headwall:
niin olen yrittänyt että lapseni eivät saisi koira kammoo sillä itse pelkään niitä niin paljon. ihan sama kun pelkään piikkejä ja koitan silti lasteni edessä näyttää reippaalta vaikka insuliinini takia jouduin pisteleen joka päivä ja vaikka kädet tärisi ja varmaan päähikoili niin silti ne otin ja yritin näyttää reippaalta että lasten ei tarvitsisi pelätä joka rokotusta

tosiaan ulkonahan oli paljon porukkaa kaikilla näytti vaan olevan parempaa tekemistä kun katsoo mun lapsia tai pitää koiransa pois. lasten isähän oli tuolloin töissä.ja tosiaan mun oli pakko imettää meidän 2kk ikäinen vauveli

Kaikilla näytti olevan parempaa tekemistä? Tähän tyydyit ja jätit lapset yksin? Ei sitten tullut mieleen sanoa kenellekään, että voisitteko vahtia lapsia ja koiraa sen aikaa kun olen vauvan kanssa sisällä? Ehkä kukaan ei edes huomannut sun poistuvan pihasta sisälle. Aika ihme porukkaa, jos kukaan ei suostunut pyynnöstä huolimatta vahtimaan lapsia.
kuten aiemmin kirjoitin oltiin eka sisällä myös koira ( lapset kaksistaan ulkona) ja sitten päätettiin lähtee ulos jolloin totesin että tulen perästä kun olen imettänyt vauvan. ja oletin tietty että kun koira mukaan otettiin (ylensä ollut aina sisällä sen aikaa kun lapset ulkona ja toisin päin)että laittavat koiran kiinni mutta näin ei sitten ollutkaan
Hei, turha tässä on kauhistella, että koira ja lapsi on jätetty valvomatta... noi hommat tapahtuu tosi nopeasti, että vaikka vahtisi haukan lailla ei aina ruhjeitta selviä. Koko porukka vaan koulutukseen... lapselle opettaa miten koiria tulee kohdella, koiran omistajalle koulutusta koiran kouluttamisesta ja sitten lopuksi myös koiralle koulutusta niin eiköhän ongelma ole sillä selvitetty.
 
voi pyhä sylvi
Koira piikillekö koska koiranomistaja ei vahdi koiraansa eikä lasten vanhemmat lasta? Kyllä syyttävää sormea voi osoittaa omistajaan ja vanhempiin päin. Pentu on pentu vielä... Koulutusta kyllä tarvis, mutta lapsia ja koiraa ei muutenkaan sais jättää ilman valvontaa...
 
Ei siinä tarvi olla pojalta ärsyttämistä sen enempää kuin koiralta aggressiivisuutta, pelkkää väärinkäsitystä. Meillä on 2v ja 3,5v lapset sekä villi koiranpentu 6kk eikä tulisi mieleenikään jättää heitä pihalla valvomatta touhuamaan. Ei siis edes niin että pihalla on aikuisia mutta lasten ja koiran perään ei katsota.

Villi koiranpentu haluaa leikkiä ja riehua ja tietty tulkitsee lapsen juoksemisen leikkiinkutsuksi. Varsinkin jos koira on tottumaton lapsiin menee helposti tuollaiseksi repimiseksi ja näykkimiseksikin.
 
Älyä päähän
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
lopetus koiralle..
Lopetus lapselle ja aikuisille sakkoja! Vastuutonta touhua, kun jättää lapsen ja pennun keskenään. Lapsi on voinut vaikka lyödä koiraa tai hettänyt sen päälle hiekkaa, josta rakki suuttuu.. sitä kun ei ikinä tiedä, kun lapsi siinä kohdassa kyllä valehtelee herkästi!
 

Yhteistyössä