mummojen ja ukkien erovaisuudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maaria23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maaria23

Vieras
olen huomannut kuinka suuret erot mummoissa ja ukeissa on.
omat vanhenpani ovat ns. aktiiviisia lasteni suhteen. he leikkivät paljon keskenään ja lapset saa usein kuulla,kuinka tärkeitä he ovat.
ja lapseni muistavat joka ilta kysyä missä ukki ja mummo on

mutta sitten mieheni vanhemmat..joka kerta kun sinne menemme alkaa päivittely siitä,kun vanhempi poikani juoksee "pili paljaana",kaikki mitä he tekevät, isovanhemmat morkkaa. en edes muista sellaista aikaa,milloinka he olisivat leikkineet saati pitäneet sylissä lapsiani. tuntuu vain mennä inhottavalta sinne :(
mutta siitä olen ylpeä, että sentään omat vanhenpani ovat kunnon mummmo ja ukki!
ja vielä huomautusta: iästä se ei ole kiinni, koska kaikki isovanhemmat ovat alle 45v

kuinkas teillä "poikkeaa"??

Mä olen tällä palstalla paljonkin kertonut äidistäni joka on siis mummo ja kohtelee niin eriarvoisesti lapsiamme verrattuna toisen veljeni poikaan. Myös meillä mummo kiekuu jos lapset metelöi, hyppii sohvalla tai tekee jotain muuta mikä on lapsista kivaa.

Isälläni emme niin kauheasti käy, mutta kuitenkin hän huomioi lapsia ja puhuu heille ja kyselee asioita eikä koko ajan sano ettei sitä saa tehdä eikä sitä ottaa jne. Mieheni isä kuoli viime kesänä yllättäen, mutta en tykännyt siitä että hän juopotteli silloin kun lapsemme olivat läsnä. Mieheni äiti on sitten ollutkin korvaamaton apu jos on jonnekin tarvinnut päästä, kuten huomenna leikkaukseen niin anoppi tulee meille ja on lasten kanssa eikä mun tarttee murehtia enää sitä kuinka he pärjäävät.

Yhteistyössä