Mummo,mummi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on mummo ja ukki, toiset isovanhemmat ihan etunimillään, lisäksi isomummu ja isoukki sekä isoisoäiti (jota kylläkin kutsutaan tuttavallisesti IÄ:ksi, lyhennys siis isoäidistä) ja isomummi oli.

minun äitiäni lapset kutsuvat pikkumummoksi. keksivät nimen itse pari vuotiaina, kun on 5mummoa, ja jollain piti erottaa mikä on mikä mummo. Pikkumummo nimi on vakiintunut, ja yleisesti käytössä. Sitten on isomummo, paloautomummo (mummolla paloauto, joka oli pojalle rakas) kuopion mummo ja mummi.

rikkaita lapsia kun on niin paljon mummoja. :heart:

Meillä on miehen vanhemmat mummu ja vaari. Mun äiti on mummi ja isä vaari. Sitten on vielä mun isovanhemmat jotka on isomummu ja isovaari.
Poika tietää aina heti kenestä puhutaan kun on mummu ja mummi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 15:43 hip kirjoitti:
minun äitiäni lapset kutsuvat pikkumummoksi. keksivät nimen itse pari vuotiaina, kun on 5mummoa, ja jollain piti erottaa mikä on mikä mummo. Pikkumummo nimi on vakiintunut, ja yleisesti käytössä. Sitten on isomummo, paloautomummo (mummolla paloauto, joka oli pojalle rakas) kuopion mummo ja mummi.

Minullakin oli pienenä oma "pikkumummo" :heart: Hän oli mummoni äiti ja tosiaan pienen pieni. Pappani isä oli meille lapsen lapsille "omapappa" ja hänen isänsä "papparainen". Ihan vakiintuneita nimiä meille, eikä tullut mieleenkään kyseenalaistaa niitä ennenkuin vanhempana. Ja ihan hyvällään puhuttelimme heitä niillä nimillä, kukaan ei loukkaantunut vaan oli ylpeä erikoisesta nimestään =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 22:02 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 15:43 hip kirjoitti:

Minullakin oli pienenä oma "pikkumummo" :heart: Hän oli mummoni äiti ja tosiaan pienen pieni. Pappani isä oli meille lapsen lapsille "omapappa" ja hänen isänsä "papparainen". Ihan vakiintuneita nimiä meille, eikä tullut mieleenkään kyseenalaistaa niitä ennenkuin vanhempana. Ja ihan hyvällään puhuttelimme heitä niillä nimillä, kukaan ei loukkaantunut vaan oli ylpeä erikoisesta nimestään =)

Hups, siis tarkoitus sanoa: pappani oli omapappa ja hänen isänsä papparainen :whistle: :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 22:22 vieras kirjoitti:
Mitä mieltä olette, jos mummoa kutsutaan isoäidiksi?

mitäpä se haittaa, jos kutsutaan iso-äidiksi. jos lapset kutsuisi mua niin, en olisi pahoillani, mutta meillä on tällainen tyyli, että mummi ja pappa.

Yhteistyössä